MuscleMeat

Libië wel en Syrië niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Olie is voor mij een goede tweede reden. Anti Westerse regimes is als eerste aan de orde wat mij betreft. Veel landen met veel olie worden niet perse aangevallen...

Men wilt een anti Westerse stroming in de wereld tegengaan door een vijandig land aan te vallen om er daarna een pro-Westerse leider te installeren en te helpen vechten tegen de anti Westerse mogendheden.

Dat is toch zo fout als het kan? Vroeger dacht ik net als jij, gelukkig niet meer.
Dus als een soeverein land niet naar de ppen van de US/EU danst moet de regering maar even uit de weg? Om die reden is Pim Fortuyn ook opgeruimd.
Wie denkt het westen wel niet dat ze is door even nieuwe regeringen te installeren waar en wanneer het haar uitkomt?
Kijk naar de aantallen burgerslachtoffers in Irak/Afghanistan/Libië en alle andere shitholes waar ze het wel even willen vertellen. Dat interesseert ze geen klap, zolang zij maar de macht kunnen krijgen.
Vervolgens false-flag operaties doen, vals nieuws in de media brengen om het over te doen komen alsof ze de burgers beschermen. Een grote fraud.
Ik ben niet anti-westers, anti-kapitalistisch maar ik ben wel anti-globalist.
 
Je begrijpt me verkeerd, het zijn de redenen waarom er wordt aangevallen nergens stel ik dat ik die redenen goed vind of goedkeur.

Ik ben juist van mening dat 'wij' als Westen denken (!) dat we 'het goede leven' uitgevonden hebben maar wie zegt dat wij met ons kapiltalisme/materialisme het bij het goede eind hebben ? Ik denk zelfs van niet....
 
Je begrijpt me verkeerd, het zijn de redenen waarom er wordt aangevallen nergens stel ik dat ik die redenen goed vind of goedkeur.

Ik ben juist van mening dat 'wij' als Westen denken (!) dat we 'het goede leven' uitgevonden hebben maar wie zegt dat wij met ons kapiltalisme/materialisme het bij het goede eind hebben ? Ik denk zelfs van niet....

Als het kapitalistische stelsel zonder enige vorm van overheidsbemoeienis is is het goed. Doordat de overheid zich bemoeid word er rommel geschopt in het stelsel. Banken moeten omvallen, dat hoort er allemaal bij. Een terminale patiënt gaat dood, het heeft geen zin om kost wat het kost de dood proberen uit te stellen.
Ik denk overigens dat de westerse levenswijze gezien de welvaart juist is, het zijn de corrupte overheden (lees: EU) die dit aan het verkrachten zijn.
De EU wil naar een stelsel als de voormalige USSR.
Sorry, ik had je post verkeerd gelezen, ik dacht dat jij het er mee eens was.
 
Straks nog oorlog tussen Turkije en Syrië
 
Assad betreurt het neerhalen van de F4 maar het wordt inderdaad wat onrustig rond de grens. Turkije die niet in de NAVO zat had trouwens allang aangevallen maar of Syrie dan zo'n aanvalletje had uitgehaald ? Als je weet dat iemand je niet MAG slaan kun je diegene makkelijk een tik verkopen.

Waar is mijn vriend Kofi Annan ? Hoe zit het met zijn vredesplan dat al vanaf minuut 1 geschonden wordt ? Begrijp me niet verkeerd, diplomatie is ok maar niet als je al duizenden moorden op je geweten hebt (dan ga je niet fijn praten met Assad terwijl er op dat moment mensen worden vermoord). Als iemand mij een paar rotklappen verkoopt druip ik af of je slaat terug....

In Syrië zijn zeker 27 gevangenissen waar de geheime diensten van dat land systematisch mensen martelen. Dat staat geschreven in een rapport van Human Rights Watch. Volgens de mensenrechtenorganisatie vinden er gruwelijke daden plaats in de detentiecentra die misdaden zijn tegen de mensheid
 
Dat is toch zo fout als het kan? Vroeger dacht ik net als jij, gelukkig niet meer.
Dus als een soeverein land niet naar de ppen van de US/EU danst moet de regering maar even uit de weg? Om die reden is Pim Fortuyn ook opgeruimd.
Wie denkt het westen wel niet dat ze is door even nieuwe regeringen te installeren waar en wanneer het haar uitkomt?
Kijk naar de aantallen burgerslachtoffers in Irak/Afghanistan/Libië en alle andere shitholes waar ze het wel even willen vertellen. Dat interesseert ze geen klap, zolang zij maar de macht kunnen krijgen.
Vervolgens false-flag operaties doen, vals nieuws in de media brengen om het over te doen komen alsof ze de burgers beschermen. Een grote fraud.
Ik ben niet anti-westers, anti-kapitalistisch maar ik ben wel anti-globalist.


Ik wil geen mens of dier kwetsen
, maar die moord op Fortuyn had niets te maken met die nertsen.

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jul 2012 om 11:39 ----------

Assad betreurt het neerhalen van de F4 maar het wordt inderdaad wat onrustig rond de grens. Turkije die niet in de NAVO zat had trouwens allang aangevallen maar of Syrie dan zo'n aanvalletje had uitgehaald ? Als je weet dat iemand je niet MAG slaan kun je diegene makkelijk een tik verkopen.

Waar is mijn vriend Kofi Annan ? Hoe zit het met zijn vredesplan dat al vanaf minuut 1 geschonden wordt ? Begrijp me niet verkeerd, diplomatie is ok maar niet als je al duizenden moorden op je geweten hebt (dan ga je niet fijn praten met Assad terwijl er op dat moment mensen worden vermoord). Als iemand mij een paar rotklappen verkoopt druip ik af of je slaat terug....


Wat stel jij voor?
 
Ik wil geen mens of dier kwetsen
, maar die moord op Fortuyn had niets te maken met die nertsen.

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jul 2012 om 11:39 ----------




Wat stel jij voor?


Of met Arabische landen (geen Westerse troepen) die manschappen willen sturen Assad tegenstand bieden of gewoon zeggen: "Syrisch Vrije Leger, wij mengen ons er niet in, het is aan u."
 
Geen zin in een herhaling van Libië waarschijnlijk. Achteraf gezien is het nou geen enorm succes te noemen.
 
Dat het nu echt oorlog is in Syrie is duidelijk maar is Assad aan het verliezen ?

'Bomb kills' top Syrian ministersSyria's defence minister, President Assad's brother-in-law and the head of the crisis management office are killed in a suicide bombing, state TV says.


In de Syrische hoofdstad Damascus woeden gevechten na de dodelijke aanslag van eerder vandaag. Volgens de Syrische staats-tv is er een groot aantal “terroristen” gedood in de centraal gelegen wijk Midan. Ook zijn er gevechten in het district Qaboun.

De Verenigde Staten zeggen vandaag met spoed samen te werken met internationale partners om te pleiten voor een politieke overgang van het regime van president Bashar al-Assad in Syrië, meldt een woordvoerder van het Witte Huis aan persbureau Reuters. “Er is een echt momentum gaande tegen Assad, met toenemende defecties en een versterkte en meer eensgezinde oppositie die in het land werkzaam is”, aldus de woordvoerder. Volgens het Witte Huis verliest het regime van Assad de controle en is het tijd voor de Syrische bevolking en en internationale gemeenschap om zich te richten op wat volgt.


http://www.nrc.nl/nieuws/2012/07/18/gevechten-in-damascus-na-dodelijke-aanslag/
 
Bende daar nu. Zelfs de mujahedin en al qaida is nu in het land.
 
En de Ruskis blijven met veto's smijten.
 
Assad gaat het daar niet winnen zoveel is nu wel duidelijk. Zie redelijk wat filmpjes van redelijk georganiseerde acties van het Vrije Syrische Leger (of wat daar voor door moet gaan) en ze zijn daar niet misselijk bezig tegen het Assad leger.

Elke stad heeft zo zijn eigen verzetsgroep opgericht en ook worden er in razend tempo burgers opgeleid tot beginneling-strijder terwijl Assad's leger te kampen heeft met veel deserteurs.

Wat wel duidelijk wordt is dat er in deze oorlogen geen kant is die 'goed' is. Assad executeerd maar het Vrije Leger doet dit ook. Voor de formaliteit spreken het Westen en de leiders van het Vrije Leger dan zijn afschuw uit maar het is wel oorlog he...

Al die stammen en geloven en angst voor overheersing door de ander.....hebben veel Arabische landen zowel voor als na de revoluties nog mee te maken. En wat nu het verslaan van Assad ? Een ding is zeker verkiezingen zullen net als in de andere Lente landen, Islamitische partijen zullen winnen.
 
Pa Assad schuwde er niet voor om een hele stad met de grond gelijk te maken en 40k mensen daarbij kwamen om het leven. De Assad-clan zal dat soort geweld niet schuwen om aan de macht te blijven.
 
Gelukkig is Kofi Annan (stopt met missie Syrie) er nu zelf eidnelijk achter dat zowel de revolutionairen als de Assad groep geen enkele trek in hem hebben en hadden. Het is oorlog Kofi, aanslagen, martelingen en moorden en dan wilt Kofi Annan een 'vredesplan' uitvoeren.

Ga toch weg met al die cliches en inkoppertjes hoe erg het daar wel allemaal niet is. En als 'we willen een Olympisch bestand' en 'er moet een einde komen aan de 'gruweldaden'. Assad voert al jaren keihard beleid tegen iedereen die hem in de weg zit dan is het op een moment doen of sterven voor de rebellen en dan moet Koffie snappen dat de wereld geen vredenlievende plaats is, oorlog is realiteit al vanaf dag 0.

Nee Kofi wilt een vredesplan en dan blijft het weer pappen en nathouden. Assas wil zijn tegenstanders doden en zijn tegenstanders willen zijn regime weg en er is geen tussenstap.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig is Kofi Annan (stopt met missie Syrie) er nu zelf eidnelijk achter dat zowel de revolutionairen als de Assad groep geen enkele trek in hem hebben en hadden. Het is oorlog Kofi, aanslagen, martelingen en moorden en dan wilt Kofi Annan een 'vredesplan' uitvoeren.

Schijnt dat nu Cohen het gaat proberen, maar ik denk dat ook hij gaat falen.
 
Wanneer gaat men Arabie eens aanpakken ?
De grote bondgenoot van het Westen: Saudi Arabia.

'29 women, 6 men assaulted while in jail for months after being detained for holding an all-night prayer vigil in Saudi Arabia.

BERLIN – Saudi Arabia deported 35 Ethiopian Christians last week after incarcerating them for over seven months for praying in advance of the Christmas season in December 2011, according to Christian media outlets and NGOs.'

Dat het Westen nooit iets onderneemt tegen dit land maar er gewoon mee samenwerkt staat symbool voor de verdeling in de wereld. Geen wanklanken vanuit de meeste politieke partijen of ministers of boycotten van een land en ook vanuit andere landen geen kritiek.

Saudi = olie = vrienden van VS = NL levert geen kritiek = VS > NL.


De Taliban of Iran zijn gelijk aan Saudi Arabie maar die 2 hebben geen olie of besloten geen vriendjes te worden met de VS en dan ben je het haasje.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven