Fitness Seller

Libië wel en Syrië niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een leger is meer dan een troepenmassa. Irak had ook een relatief goed getraind leger bij de eerste Golfoorlog maar tegen moderne oorlogsvoering konden ze toch niet op.

In een grondoorlog tegen Syrie zal het niet veel uitmaken. Daar kan je zelfs aankomen met wat kruisbogen als die Syrische troepen vanuit de lucht door een coalitie al helemaal murw gebeukt zijn.
Irak stond dan ook tegen de VS. Turkije zou ook het onderspit delven tegen de VS.
Turkije heeft oa veel tanks, dus zonder reservetroepen etc zijn ze al sterk, maar indien nodig hebben ze dus ook de massa.
 
Irak stond dan ook tegen de VS. Turkije zou ook het onderspit delven tegen de VS.
Turkije heeft oa veel tanks, dus zonder reservetroepen etc zijn ze al sterk, maar indien nodig hebben ze dus ook de massa.

Waarom zou Turkije tegenover de VS staan?
 
Maar qua dreigement is Israel aanvallen het enige dat nog indruk kan maken. Zeker nu de angst bestaat dat meerdere arabische landen daar dan in mee gaan.

Welke landen dan ? Er is totaal geen eensgezindheid binnen Arabie. Binnen geen land en binnen de regio en zeker niet over Israel laat staan aanvallen.

---------- Post toegevoegd 27 August 2013 om 12:40 ----------

"Aanvallen". Het Syrische leger kan rebellen op eigen grondgebied al niet de baas :D.

Syrisch leger alleen had de oorspronkelijke rebellen wel de baas gekund. Maar de buitenlandse jihad strijders maakten het dat Assad ook hulp nodig had
 
Laatst bewerkt:
Welke landen dan ? Er is totaal geen eensgezindheid binnen Arabie. Binnen geen land en binnen de regio en zeker niet over Israel laat staan aanvallen.

---------- Post toegevoegd 27 August 2013 om 12:40 ----------



Syrisch leger alleen had de oorspronkelijke rebellen wel de baas gekund. Maar de buitenlandse jihad strijders maakten het dat Assad ook hulp nodig had
Looool, hoeveel buitenlandse jihad strijders denk jij wel dat er zijn?
Meer en beter getrainde buitenlandse troepen en milities aan Assad zijn zijde dan aan die van de rebellen.
 
Syrisch leger alleen had de oorspronkelijke rebellen wel de baas gekund. Maar de buitenlandse jihad strijders maakten het dat Assad ook hulp nodig had

Dat kan best zijn, maar dat neemt mijn punt niet weg dat Syrië absoluut niet in staat is om een actie van enig belang tegen Israël te ondernemen.
 
Looool, hoeveel buitenlandse jihad strijders denk jij wel dat er zijn?
Meer en beter getrainde buitenlandse troepen en milities aan Assad zijn zijde dan aan die van de rebellen.

Duizenden en beter getraind dan de volksopstandelingen uit Syrie, ze hebben het voortouw genomen. Ook krijgen deze strijders wapens van de Golfstaten. Als er geen jihad was georganiseerd was het allemaal al voorbij geweest.

---------- Post toegevoegd 27 August 2013 om 12:49 ----------

Dat kan best zijn, maar dat neemt mijn punt niet weg dat Syrië absoluut niet in staat is om een actie van enig belang tegen Israël te ondernemen.

Zeker mee eens.
 
Wat ik me zo afvraag. Waarom wordt er wel internationaal ingegrepen tegen Libië en niet tegen Syrië? De leiders van beide landen gebruiken tanks tegen de bevolking en dat was toch de reden om in te grijpen in Libië?

Heeft iemand een verklaring?

Omdat wie er daar ook wint, wij verliezen. Er zijn daar geen pro-westerlingen. Zelfs de gematigden daar haten ons. We zouden er beter aan doen om lekker de boel de boel te laten daar.
 
http://www.youtube.com/watch?v=fMLmA4lnxXo

Hier Kadaffi, zo gek nog niet vanaf minuut 05.30 over de verdeeldheid van Arabiristan en USA enzo.
grappig dat hij zegt dat ze de volgende kunnen zijn en dat hij de volgende geworden is :trollface:

---------- Post toegevoegd 27 August 2013 om 13:06 ----------

Omdat wie er daar ook wint, wij verliezen. Er zijn daar geen pro-westerlingen. Zelfs de gematigden daar haten ons. We zouden er beter aan doen om lekker de boel de boel te laten daar.
We kunnen winnen (of het minst verliezen) als Turkije een belangrijke rol op de voorgrond speelt. Zijn moslims en het volk staat open tov Turkije.
 
Die Qadhafi had duidelijk zijn legers niet geleerd.
 
Laatst bewerkt:
grappig dat hij zegt dat ze de volgende kunnen zijn en dat hij de volgende geworden is :trollface:

---------- Post toegevoegd 27 August 2013 om 13:06 ----------

Kadaffi is niet echt gek, je ziet ook Assad nog wat lachen ergens. Maar Kadaffi heeft wel gelijk...waarom is Hussein eigenlijk vermoord ?
 
Moet jij wel eens je legers leren. Turkije wordt niet zelden gezien als een van de top10 sterkste legers die bovendien ervaring hebben in echte conflicten.
(niet te vergeten dat ze er nog steeds militaire plicht hebben en dus een boel reserve troepen hebben)

En ze zijn ook partner van het Joint Strike Force programma.

Van de F-16 beschikken ze al over meer dan 100 gevechtsvliegtuigen. Binnenkort wordt zelfs de nieuwe F-35 uitgebracht.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

F-35-Lightning-II-Joint-Strike-Fighter.jpg


F-35
 
Er zijn te veel variabelen in de praktijk om legers te gaan vergelijken op papier.
 
Alle legers worden overschat.

Amerika+Canada+Aussie+Europa -> Irak ? Amerika+Canada+Aussie+Europa -> Taliban ? Turkije -> PKK ? Conflicten worden begonnen en na 10 jaar geminimaliseerd maar niet opgelost. Ook met de PKK zijn onderhandelingen bezig.

Waar zijn nog totale overwinningen gehaald laatste tijd ?



PVV wel weer beste antwoord of we naar Syrie moeten: Neen, niks te maken en te zoeken in dat islamitische wespennest. Ook SP redelijk tegen de rest zal weer meeveren...
 
Laatst bewerkt:
Alle legers worden overschat. Amerika -> Irak ? Amerika -> Taliban ? Turkije -> PKK ?

Waar zijn nog totale overwinningen gehaald laatste tijd ?
Waar zijn ze nog voluit gegaan de laatste tijd.
We zijn de moderne tijd, grote verliezen zijn niet meer aanvaardbaar. Maar zonder het risico op grote verliezen ga je geen oorlog compleet winnen.
En de VS in Irak kan je geen nederlaag noemen, ze hebben in Irak de totale overwinning gehaald. Het leger van Irak hard geowned om het in gaming termen te zeggen en het regime vernietigd.

Of noem je het geen "totale overwinning" omdat er rebellen waren die ze niet volledig verslaan hebben?
Zie je ze nog zoals ze vroeger deden de steden 100% plat bombarderen, agent orange gebruiken en andere dirty technieken die veel burger doden veroorzaken? Moesten ze dat gedaan hebben hadden ze makkelijk die "totale overwinning" van jou behaalt.
Een totale overwinning zoals jij die bedoelt bestaat niet meer in deze tijd waarin men geen collateral damage meer wil. Er zullen altijd rebellen zijn na een oorlog, die kan je nooit compleet verslaan zonder burger doden, zeker als ze zich tussen de bevolking inmengen.
Waarom denk je dat Assad zo veel burgers opzettelijk dood? Dat behoort mede tot zijn tactiek om de rebellen te verslaan. En waarom doden de rebellen Assad supporters denk je? Moesten ze dat niet doen zouden ze na het verslaan van Assad 100% zeker met aanvallen zoals die van de taliban in Irak blijven zitten. Terwijl met dat willekeurig geweld kunnen ze bij een overwinning makkelijk de bovenhand halen op die manier en de overgebleven tegenstand makkelijk de kop indrukken.
Kijk naar Egypte waar ze de moslimbrotherhood hard ineenbeuken, moesten ze kunnen (zonder druk van het buitendland) zouden ze er nog véél harder op inbeuken en ze zo onderdrukken. Maar dat kunnen ze niet meer in deze tijd dus de problemen in Egypte zullen nog lang voortduren en men zal geen "totale overwinning" behalen.
 
Laatst bewerkt:
totale overwinning is een utopie
 
Laat ik het kort zeggen, ik vind de resultaten van het Amerikaanse leger in samenwerking met al die andere Engelstalige legers en Europese legers erg mager laatste jaren.

Slecht rapport om in Syrie aan wal te gaan.
 
Laat ik het kort zeggen, ik vind de resultaten van het Amerikaanse leger in samenwerking met al die andere Engelstalige legers en Europese legers erg mager laatste jaren.

Slecht rapport om in Syrie aan wal te gaan.
Idd. Veel legers in Europa zijn een grapje geworden. Zeker het Belgische leger. Men zou in mijn mening een EU leger moeten starten. De EU werkt samen en ik zie geen oorlog tussen leden. 1 leger zou zo veel machtiger zijn en afschrikkender voor een eventuele vijand. En dan kan men alle defensiebudgetten bundelen. Krijg je alles in totaal een leger dat mss 50% krachtiger is dan wat de landen samengeteld waren.

---------- Post toegevoegd 27 August 2013 om 19:59 ----------

http://edition.cnn.com/2013/08/27/opinion/gingrich-syria-stay-out/index.html?hpt=hp_c1
Haha ik wist het. Eerst gaan de republikeinen blijten dat Obama niets doet met Syrië en wanneer men dan wel wat wil gaan doen dan willen ze ineens dat er niets gebeurt. Wat een bende idioten. Ik snap niet dat mensen daar voor stemmen, enige manier waarop ze stemmen winnen is door anti alles te zijn wat de democratische president doet zodat 'hopelijk' iedereen die niet akkoord is met iets met Obama op hen stemt. Wat een grap.

En kijk, hij wil aanval op Iran
Iran matters. Iran is working every day to get a nuclear weapon. Iran is direct threat to Israel's survival and long term threat to America
En wanneer men dat dan werkelijk zou willen doen, dan gaan ze zeggen dat het slecht idee is om Iran aan te vallen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven