AndroidHealthClinic

Libië wel en Syrië niet? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Assad gaat winnen, is een kwestie van tijd.


niemand wint in een oorlog.
t voordeel voor assad is dat groeperingen als ISIL in feite het vuile werk voor hem opknappen. die willen alles uit de weg ruimen dat geen 'sharia' staat wil zoals de FSA, de koerdische YPG, hazbollah etc
 
Ligt Chevalier Paul er nog of is ie nu richting De Krim?
 
De terreur mannetjes, een bont gezelschap van radicalen uit heel den wereld slaan weer massaal op de vlucht voor Bashar de Leeuw en zijn bondgenoten. Zo niet bekopen ze dat met de dood langs de grens met Libanon.

Maar een ding staat voor mij wel vast, het Koerdische/Syrische gebied krijgt Bashar nooit meer helemaal onder zijn hoede.

---------- Toegevoegd om 19:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:45 ----------

Irakees Khalid uit Almere thans in Syrie
khalidk534kl.png



Volledige foto: http://www.geenstijl.nl/archives/images/khalidkoppensnellerFULL.html
 
Vind het maar eng dat dat soort mensen binnenkort misschien terug in west europa rondlopen.
 
Vind het maar eng dat dat soort mensen binnenkort misschien terug in west europa rondlopen.

kan ik me goed voorstellen, maar persoonlijk zie ik ze 'in' europa niet als een gevaar (fysiek).
ze gaan enkel heen voor de jihad, hier speelt dat niet. t gevaar ligt m meer in het feit dat ze jongeren ronselen zodra ze hier zijn, dat baart me pas zorgen.
salafi's denken dat hun jihaad te rechtvaardigen is, maar als je de arabische wereld een beetje (kan) volgen
dan zul je zien dat GEEN EEN gerespecteerde geleerde hun standpunt goedkeurt.
 
Hoeveel Bosnië gangers zijn er wel niet twisted teruggekomen. Die zijn naar de Balkan ook alleen maar gegaan voor vrede handhaving. PTSS ligt ook voor die jihadi's op de loer.
 
Ik snap het probleem niet helemaal. Paspoort afnemen en weigeren aan de grens.
Een simpele, effectieve en kosteloze oplossing.
 
Het probleem met de 'teruggekeerden' is dat ALS er een oproer ontstaat bijvoorbeeld vanuit de politiek jegens de islam er met de teruggekeerden kennis en mankracht is die overgedragen kan worden waarmee een vuist kan worden gemaakt waar je denk ik beter niet mee te maken krijgt.

Ook dreiging aan zich kan het al maken dat heel veel mensen toch geneigd zijn om dingen toe te staan die ze liever niet toestaan.

Ik denk niet dat er een strijder terugkomt met het idee nu ga ik een aanslag plegen, al kan er met het juiste vonkje en elk ander individu natuurlijk van alles gebeuren maar het is niet de intentie.

---------- Toegevoegd om 13:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------

Vind het maar eng dat dat soort mensen binnenkort misschien terug in west europa rondlopen.

Wat 'enger' is dat er zeker honderden jihadi uit west Europa in Syrie rondlopen, stel dat men in Nederland of Belgie of Frankrijk eens algemeen stelt na democratische verkiezingen of nadat meerdere gematigde partijen ook een soort 'niet meer islam in ons land' gevoel krijgen (iets wat IK niet uitsluit op iets langere termijn): "wij werken niet meer mee met het installeren van de islam in ons land".

Dat zou mogen want dat konden we ook allemaal en masse na jegens het christelijke geloof in NL dus waarom hypocriet doen ?

Er hoeft dan maar 1 gek te zijn met wat aanzien bij radicalen die zegt dat het gerechtvaardigd is een heilige oorlog te starten en dat zou in praktijk betekenen dat er wel duizenden jihadi's kunnen opstaan vanuit dit gebied. Als er naar Syrie honderden gaan vanuit Frankrijk, Belgie, NL en Duitsland hoef je geen wetenschapper te zijn dat het veel minder moeite is om met 3 ? 4 ? of 5 keer zoveel te gaan op veel kortere afstand.

De verbale jihad, het prediken is een sterkere op het moment in west Europa dan werkelijk een aanslag uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem met de 'teruggekeerden' is dat ALS er een oproer ontstaat bijvoorbeeld vanuit de politiek jegens de islam er met de teruggekeerden kennis en mankracht is die overgedragen kan worden waarmee een vuist kan worden gemaakt waar je denk ik beter niet mee te maken krijgt.

Ook dreiging aan zich kan het al maken dat heel veel mensen toch geneigd zijn om dingen toe te staan die ze liever niet toestaan.

Ik denk niet dat er een strijder terugkomt met het idee nu ga ik een aanslag plegen, al kan er met het juiste vonkje en elk ander individu natuurlijk van alles gebeuren maar het is niet de intentie.

---------- Toegevoegd om 13:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------



Wat 'enger' is dat er zeker honderden jihadi uit west Europa in Syrie rondlopen, stel dat men in Nederland of Belgie of Frankrijk eens algemeen stelt na democratische verkiezingen of nadat meerdere gematigde partijen ook een soort 'niet meer islam in ons land' gevoel krijgen (iets wat IK niet uitsluit op iets langere termijn): "wij werken niet meer mee met het installeren van de islam in ons land".

Dat zou mogen want dat konden we ook allemaal en masse na jegens het christelijke geloof in NL dus waarom hypocriet doen ?

Er hoeft dan maar 1 gek te zijn met wat aanzien bij radicalen die zegt dat het gerechtvaardigd is een heilige oorlog te starten en dat zou in praktijk betekenen dat er wel duizenden jihadi's kunnen opstaan vanuit dit gebied. Als er naar Syrie honderden gaan vanuit Frankrijk, Belgie, NL en Duitsland hoef je geen wetenschapper te zijn dat het veel minder moeite is om met 3 ? 4 ? of 5 keer zoveel te gaan op veel kortere afstand.

De verbale jihad, het prediken is een sterkere op het moment in west Europa dan werkelijk een aanslag uitvoeren.
Als ze een aanslag plegen dan zal dat politiek gezien zeer zwaar in hun nadeel werken. PVV zal dan veruit de grootste partij worden.

Maarja, voorkomen is beter dan genezen. Dus paspoorten afpakken en laten rotten in Syrië.
 
kan ik me goed voorstellen, maar persoonlijk zie ik ze 'in' europa niet als een gevaar (fysiek).
ze gaan enkel heen voor de jihad, hier speelt dat niet. t gevaar ligt m meer in het feit dat ze jongeren ronselen zodra ze hier zijn, dat baart me pas zorgen.
salafi's denken dat hun jihaad te rechtvaardigen is, maar als je de arabische wereld een beetje (kan) volgen
dan zul je zien dat GEEN EEN gerespecteerde geleerde hun standpunt goedkeurt.
Bin Laden werd best door redelijk wat mensen gerespecteerd, ook hoogstaande, in bepaalde landen.
 
Als ze een aanslag plegen dan zal dat politiek gezien zeer zwaar in hun nadeel werken. PVV zal dan veruit de grootste partij worden.

Politiek gezien vast en zeker. Maar de situatie in de maatschappij is ook belangrijk.

De anti-islam gevoelens bij een aanslag zorgen tegelijk voor een sterkere identiteit bij islamieten in landen waar die anti-islam sentimenten groeien.

Ik ben ervan overtuigd dat de 3 grote aanslagen van Al Kaida in het Westen (VS, Spanje en GB) ook ten doel hadden om anti-islam gevoelens te kweken onder Europeanen waardoor de islamitische immigranten in Europa de kritiek te verduren krijgen en van daaruit geloviger of overtuigder raken van de noodzaak van hun geloof en identiteit.

Maar het is denk ik nog geen tijd voor een aanslag want een moslim die bereid is dood te gaan of lang te zitten is vast zo gevonden, net als een machinegeweer en druk bevolkt (autochtoon) gebied. Daar is je aanslag...
 
vind t maar een moeilijk verhaal met syrie. wat mij het meest verbaasd is dat na 3 jaar nogsteeds niet veel is berijkt. Discussies omtrent jihadisten zijn echt nodig, maar ik vindt dat dat niet belangrijker is dan al die kinderen, vrouwen en mannen die daar dood gaan.
Wat mij ook erg verbaasd is dat in NL een verzamelactie werd gehouden voor de slachtoffers (geld, kleding etc.) en dat dit helemaal niet zoveel heeft opgebracht. Vooral als we kijken naar natuurramp in de filipijnen. Niet dat dat minder erg is, maar voor de filipijnen werd er 18 miljoen opgehaald waar voor sysrie maar 1 miljoen (vlgns mij). maar goed dit zijn lange discussies. ;)
 
http://edge.liveleak.com/80281E/ll_...1b4db65f5e99818bade934843dbd45eb2&ec_rate=230

Nog even en Assad kan oprukken naar Oost om duizenden extremisten te slachten die geen enkele andere vorm van geloof waaronder binnen hun eigen stroming willen tolereren.

De wereld moet Assad dankbaar zijn dat ze zich verweerd hebben wat anders een totaal islamitische staat had kunnen zijn. Ik had Amerika, Europa en alle anderen (Israel) graag gehoord als dit was gebeurd. Maar dat kon Bashar de Leeuw niet toestaan.
 
Laatst bewerkt:
http://edge.liveleak.com/80281E/ll_...1b4db65f5e99818bade934843dbd45eb2&ec_rate=230

Nog even en Assad kan oprukken naar Oost om duizenden extremisten te slachten die geen enkele andere vorm van geloof waaronder binnen hun eigen stroming willen tolereren.

De wereld moet Assad dankbaar zijn dat ze zich verweerd hebben wat anders een totaal islamitische staat had kunnen zijn. Ik had Amerika, Europa en alle anderen (Israel) graag gehoord als dit was gebeurd. Maar dat kon Bashar de Leeuw niet toestaan.

dit is wat jou Leeuw doet met burgers;

https://www.youtube.com/watch?v=0Uo_tccAB0U
https://www.youtube.com/watch?v=FYnxbjyxFtY
 
Assad gaat winnen, is een kwestie van tijd.
Hoe gaat ie winnen volgens jou? De helft van zijn land krijgt hij sowieso nooit meer onder controle en voor de komende decenia zullen er gevechten blijven doorgaan in guerrilla stijl. Kan je dat winnen noemen? Ik zou het meer omschrijven als in welke mate hij aan het verliezen is, in welke mate hij zijn verliezen kan inperken.

---------- Toegevoegd om 01:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:24 ----------

http://edge.liveleak.com/80281E/ll_...1b4db65f5e99818bade934843dbd45eb2&ec_rate=230

Nog even en Assad kan oprukken naar Oost om duizenden extremisten te slachten die geen enkele andere vorm van geloof waaronder binnen hun eigen stroming willen tolereren.

De wereld moet Assad dankbaar zijn dat ze zich verweerd hebben wat anders een totaal islamitische staat had kunnen zijn. Ik had Amerika, Europa en alle anderen (Israel) graag gehoord als dit was gebeurd. Maar dat kon Bashar de Leeuw niet toestaan.
Weer eens aan het bewijzen hoe wijnig je werkelijk weet?

1. De burgers willen (of wouden) geen Islamitische staat, als Assad in het begin van de protesten toegegeven had (voor de oppositie de wapens opnamen) dan was de kans op een (steng-)Islamitische staat vrij klein.
2. Alsof Assad enkel extremisten dood... Hij heeft duizenden burgers, duizenden kinderen, honderen - duizenden dokters en verpleegkundigen, honderden journalisten, ... laten martelen en doden. Denk je dat Assad extremisten laat doodknallen om burgers te beschermen? Als je dat denkt ben je compleet idioot.
3. Aan Assad zijn zijde vechten er ook extremisten zoals Hezbollah. (die geen enkele andere vorm van geloof waaronder binnen hun eigen stroming willen tolereren.)

Kan zo nog wel wat meer nummertjes zetten maar geen zin in.
Deze 3 punten ontkrachten al hard de onzin die je uitkraamt. Wat wereldvreemd ben je. Duidelijk amper iets gelezen of opgezocht over het conflict.

---------- Toegevoegd om 01:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:30 ----------

(oh en BTW, Hezbollah - die aan de zijde van Assad vechten - zijn de "uitvinders" / voorlopers van zelfmoordaanslagen in het Midden-Oosten. Zonder hen was dit mogelijk nooit zo algemeen geworden in het Midden-Oosten)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven