XXL Nutrition

Libië wel en Syrië niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan zo nog wel wat meer nummertjes zetten maar geen zin in.
Deze 3 punten ontkrachten al hard de onzin die je uitkraamt. Wat wereldvreemd ben je. Duidelijk amper iets gelezen of opgezocht over het conflict.
Dat is gewoon pure onzin, ik volg dit conflict net zoals ik de oorlogen in Afghanistan en Irak heb gevolgd, op vele manieren. Ik heb misschien een andere visie dan jou maar om dat wereldvreemd en idioot te noemen is een teken van zwakte jouwerzijds.

Punt 1. Klopt, heb ik ook vaak genoeg gezegd. Maar gaat over de situatie NU.

Punt 2. Assad is een dictator dat zeker met vieze handen maar de situatie die ik beschrijf gaat over het NU. Pure extremisten hebben een deel van Syrië in handen (Oostwaarts) en het is te hopen dat Assad hen kan elimineren.

Punt 3. Alewieten (Assad) en sjiieten (Hezbollah) worden algemeen soennieten beschouwd als afvalligen en het hardst door de extremistische omdat ze andere ideologie hebben. En niet andersom....
 
Dat is gewoon pure onzin, ik volg dit conflict net zoals ik de oorlogen in Afghanistan en Irak heb gevolgd, op vele manieren. Ik heb misschien een andere visie dan jou maar om dat wereldvreemd en idioot te noemen is een teken van zwakte jouwerzijds.

Punt 1. Klopt, heb ik ook vaak genoeg gezegd. Maar gaat over de situatie NU.

Punt 2. Assad is een dictator dat zeker met vieze handen maar de situatie die ik beschrijf gaat over het NU. Pure extremisten hebben een deel van Syrië in handen (Oostwaarts) en het is te hopen dat Assad hen kan elimineren.

Punt 3. Alewieten (Assad) en sjiieten (Hezbollah) worden algemeen soennieten beschouwd als afvalligen en het hardst door de extremistische omdat ze andere ideologie hebben. En niet andersom....
Dus volgens jou is Assad goed omdat hij een probleem dat hij zelf gecreëerd heeft voor een deel "oplost"?

Stel nu dat Putin Ebolapox biowapens inzet tegen Oekraïne, is Poetin dan een held wanneer hij later een medicijn op de markt brengt dat de kans op sterven halveert?

En alsof hij er iets positiefs mee bereikt... Enige gevolg van dat hij nog wat extremisten uitmoord is dat steeds een groter deel van de bevolking extremistisch wordt. Ook onschuldige burgers worden gemarteld, gedood, dakloos, verliezen familieleden, ... door Assad. Wat denk je dat hiervan het gevolg is? Bevolking zal steeds meer naar extremisme neigen... Voor elke 1000 extremisten die hij dood komen er 1000 nieuwe + vele doden en andere vernieling. Is dat volgens jou een verbetering?


En volgens jou is de Hezbollah een slachtoffer? En dat ze net het zelfde doen (al voor decennia) als extremistische rebellen en hoogstwaarschijnlijk meer doden op hun geweten hebben, zijn zij toch goed volgens jou?

Ik noem wat jij zegt geen andere visie, is gewoon totale onzin en de bewijzen zijn er voor.
 
Waar is yasmine?
 
Dat is gewoon pure onzin, ik volg dit conflict net zoals ik de oorlogen in Afghanistan en Irak heb gevolgd, op vele manieren. Ik heb misschien een andere visie dan jou maar om dat wereldvreemd en idioot te noemen is een teken van zwakte jouwerzijds.

Punt 1. Klopt, heb ik ook vaak genoeg gezegd. Maar gaat over de situatie NU.

Punt 2. Assad is een dictator dat zeker met vieze handen maar de situatie die ik beschrijf gaat over het NU. Pure extremisten hebben een deel van Syrië in handen (Oostwaarts) en het is te hopen dat Assad hen kan elimineren.

Punt 3. Alewieten (Assad) en sjiieten (Hezbollah) worden algemeen soennieten beschouwd als afvalligen en het hardst door de extremistische omdat ze andere ideologie hebben. En niet andersom....

wat is een 'pure extremist' ?
 
Dus volgens jou is Assad goed omdat hij een probleem dat hij zelf gecreëerd heeft voor een deel "oplost"?
Het probleem bestaat al 1400 jaar en heet de islam.

Stel nu dat Putin Ebolapox biowapens inzet tegen Oekraïne, is Poetin dan een held wanneer hij later een medicijn op de markt brengt dat de kans op sterven halveert?
Nee dan is ie een retard die niet alleen de Oekraïense bevolking maar ook zijn eigen bevolking en de rest van de wereldbevolking op grote schaal uitroeit. Welke mongol zou überhaupt dat soort biologische wapens inzetten, laat staan tegen een buurland.
Achterlijke vraag, wat verwachte je eigenlijk voor antwoord op deze 'vraag'?

En alsof hij er iets positiefs mee bereikt... Enige gevolg van dat hij nog wat extremisten uitmoord is dat steeds een groter deel van de bevolking extremistisch wordt. Ook onschuldige burgers worden gemarteld, gedood, dakloos, verliezen familieleden, ... door Assad. Wat denk je dat hiervan het gevolg is? Bevolking zal steeds meer naar extremisme neigen... Voor elke 1000 extremisten die hij dood komen er 1000 nieuwe + vele doden en andere vernieling. Is dat volgens jou een verbetering?
Laat ze elkaar maar uitroeien. Klinkt natuurlijk heel wreed, maar minder fanatieke gelovigen en met name minder fanatieke moslims is positief voor de mensheid. Helaas alleen sneu dat vrouwen en kinderen het ook moeten ontgelden door die idiote religie.
Wat denk jij dat er zal gebeuren als Assad de handdoek in de strijd zou gooien? Die fanatieke sunni's stoppen niet eerder voordat ze complete macht hebben over het land.

Maar draai het nou eens om.
Ook onschuldige burgers worden gemarteld, gedood, dakloos, verliezen familieleden, ... door de rebellen. Veel rebellen zijn niet eens Syrisch maar komen uit omliggende sunni landen. Wat denk je dat hiervan het gevolg is? En wat denk jij dat de oorzaak is dat fanatiekelingen uit omliggende landen, maar ook zelfs uit Europa, naar Syrië reizen om te vechten? Die komen daar echt niet omdat Assad een dictator is. Er zijn wel meerdere dictators in de wereld. Heb nog geen moslim een jihad zien verklaren tegen Noord-Korea voor het onderdrukken van zijn bevolking.

Wat denk jij dat er dan gaat gebeuren met de Shia bevolking in Syrië? Die zullen massaal worden afgeslacht en/of onderdrukt. Van de ene dictator naar de andere, noemen ze de Arabische lente. Syrië en Iran zijn de laatste Shia landen. Als hun deze strijd verliezen op opgeven dan winnen de sunni's. Assad zal dit nooit toelaten.

En volgens jou is de Hezbollah een slachtoffer? En dat ze net het zelfde doen (al voor decennia) als extremistische rebellen en hoogstwaarschijnlijk meer doden op hun geweten hebben, zijn zij toch goed volgens jou?
Ze zijn 1 pot nat, maar de sunni's hebben een grotere waslijst van aanslagen en extremistische groeperingen dan de shia's.
Het merendeel van de aanslagen wordt gepleegd door sunni's.

Religie maakt meer stuk dan je lief is.


---------- Toegevoegd om 06:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:45 ----------

wat is een 'pure extremist' ?
Een pure extremist:
khalidk534kl.png


Een halfgare extremist:
5vyln4.gif
 
Laatst bewerkt:
Dus volgens jou is Assad goed omdat hij een probleem dat hij zelf gecreëerd heeft voor een deel "oplost"?

Stel nu dat Putin Ebolapox biowapens inzet tegen Oekraïne, is Poetin dan een held wanneer hij later een medicijn op de markt brengt dat de kans op sterven halveert?

En alsof hij er iets positiefs mee bereikt... Enige gevolg van dat hij nog wat extremisten uitmoord is dat steeds een groter deel van de bevolking extremistisch wordt. Ook onschuldige burgers worden gemarteld, gedood, dakloos, verliezen familieleden, ... door Assad. Wat denk je dat hiervan het gevolg is? Bevolking zal steeds meer naar extremisme neigen... Voor elke 1000 extremisten die hij dood komen er 1000 nieuwe + vele doden en andere vernieling. Is dat volgens jou een verbetering?


En volgens jou is de Hezbollah een slachtoffer? En dat ze net het zelfde doen (al voor decennia) als extremistische rebellen en hoogstwaarschijnlijk meer doden op hun geweten hebben, zijn zij toch goed volgens jou?

Ik noem wat jij zegt geen andere visie, is gewoon totale onzin en de bewijzen zijn er voor.

Jij trekt heel veel conclusies uit mijn stukjes, moet je niet doen.

Dus volgens jou
En volgens jou is de Hezbollah een slachtoffer?
Ik kan ook verder niet op ingaan op jou stukje want dat is totaal mijn strekking niet.


Het enige wat ik jou kan vertellen is dat Assad op dit moment onder andere dezelfde groepen aanvalt die de VS en GB en Europa ook al jarenlang bestrijden met die verschille dat Assad zelf uit de regio komt en de eerder genoemde niet.

Er is een coalitie van allerhande radicaal islamieten uit de Kaukasus, Afghanistan, Pakistan, Arabische landen, Europa kort gezegd de hele wereld. Wat ik zeg is het een goede zaak dat Assad er voor zorgt dat ze geen voet aan de grond krijgen wat ze dus wel al hebben maar dat zal ten einde komen want Assad is bezig aan een sterke opmars de laatste maanden.

---------- Toegevoegd om 09:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:12 ----------

wat is een 'pure extremist' ?

De stroming binnen de Islam die in staat is iedereen (ook moslims die niet als hen leven) behalve zichzelf als fout te bestempelen en ook menen dat geweld tegen die afvalligen gerechtvaardigd is.

In Syrië zie je dit duidelijk vandaar dat heel veel groepen zich afzetten van de 'pure extremisten' en er zijn al talloze doden gevallen mede daardoor onder 'oppositie groepen'.
 
Laatst bewerkt:
Syrische regeringstroepen gebruiken verkrachting en ander seksueelgeweld op grote schaal als wapen tegen mannen, vrouwen en kinderen. Dat meldt de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) vandaag.


© reuters.
Syrische kinderen zwaaien met de verzetsvlag tijdens een bruiloft tussen drie leden van het Vrije Syrische Leger in Sarmada.
Waarschuwing vooraf: het artikel bevat schokkende getuigenissen.

De Amerikaanse organisatie baseert de conclusie op basis van verschillende meldingen vanuit Syrië van slachtoffers zelf en van mensen die getuigen waren van seksueelgeweld bij anderen. Onder hen zijn reddingswerkers, oud-gevangenen, gedeserteerde soldaten en voorvechters van vrouwenrechten.

'Coïtusueel geweld tijdens gevangenschap is een van de vele gruwelijke wapens uit het arsenaal van de Syrische overheid en Syrische veiligheidstroepen gebruiken het regelmatig om gedetineerden te vernederen en kleineren. Ze doen dit volledig straffeloos', zegt Sarah Leah Whitson, directeur Midden- Oosten van HRW.


© afp.
Een rookpluim steeg gisteren op uit een woonwijk in Homs.
Woonwijken
'Het misbruik beperkt zich niet tot de gevangenissen. Regeringstroepen en leden van sympathiserende milities, de shabiha, hebben eveneens tijdens raids op huizen en woonwijken vrouwen en meisjes seksueelmisbruikt', aldus Whitson. 'Gevallen uit heel Syrië zijn bij ons gemeld, maar de meeste kwamen voor in Homs, het epicentrum van de opstand'.

HRW citeert in hun rapport een man die zegt gevangen gezeten te hebben in Latikia, in een cel met meer dan 70 andere mensen. Volgens de getuigenis van de man waren de jongens slechter af dan volwassen mannen. Sommigen werden verkracht en met hun vingernagels uitgetrokken naar de cel teruggebracht. 'Eén jongen kwam terug, hevig bloedend van achteren. Hij kon niet meer lopen. Het was iets wat ze deden met de jongens. Alles wat we konden doen, was voor ze huilen', getuigt de man.

Volgens HRW werden de meeste gewelddadigheden gepleegd met medeweten van bevelhebbers zoals officieren, zeker in de gevallen waarbij gevangenen elektrische schokken aan hun genitaliën toegediend kregen.

In een ander interview dat HRW afnam van een vrouw uit de omgeving van Karm al-Zeitoun, vlakbij Homs, dat in maart onder de voet gelopen werd door overheidstroepen, vertelt ze dat het leger burgers verkracht. De vrouw getuigt hoe ze hoorde hoe na de inval soldaten haar buren verkrachtten terwijl zij zichzelf in het appartement ernaast zich verstopt had.

'Ik kon horen hoe een meisje vocht met één van de mannen. Ze duwde hem weg, waarop hij haar in het hoofd schoot'. Volgens de vrouw werden drie meisjes, van wie de jongste 12 jaar oud was, daarna verkracht.

Nadat de soldaten de woning verlaten hadden, ging de vrouw naar binnen. 'De toestand binnen was onwerkelijk. Het meisje van 12 lag op de grond, bloed tot aan haar knieën. Ze was door meer dan één soldaat verkracht. Ze was uitgescheurd over de lengte van een wijsvinger. Ik ga nooit meer terug. Het achtervolgt me. Ik zie het in mijn dromen en dan kan ik alleen maar huilen', vertelt de vrouw in het interview.



© afp.
Brandende voertuigen die volgens de rebellen aan de shabiha toebehoorden.
Schaamte
Sommige getuigen vertelden HRW dat slachtoffers het niet aan hun families wilden vertellen uit angst of schaamte. In één geval meldt HRW dat een verkrachte vrouw bereid was haar verhaal aan de organisatie te vertellen, maar dat haar echtgenoot haar dat verbood.

'Zelfs als ze hulp willen zoeken, hebben Syrische slachtoffers beperkt toegang tot medische of psychologische behandeling of andere bijstand', schrijft Whitson. 'Het is van het grootste belang dat slachtoffers van seksueelgeweld hulp krijgen zoals medische en juridische bijstand en sociale steun zodat de verwondingen veroorzaakt door de aanval benoemd kunnen worden, dat zwangerschappen, hiv en andere seksueeloverdraagbare ziektes bestreden kunnen worden en dat bewijsmateriaal van de misdaden niet verloren gaat zodat de daders vervolgd en berecht kunnen worden'.

..
 
Waar zijn alle hoofdstroom media de laatste weken met nieuws over Syrie ?

In het begin allemaal stoer melden over dictator Assad maar nu Assad een stuk minder kwaadaardig lijkt dan zeker 50% van de `revolutionairen` is de interesse voorbij ?

De gematigden islamgroepen zijn zwaar in de minderheid en sterker nog ze zijn zwak.

Hezbollah is samen met Assad bezig talloze radicalen op te ruimen. Onder Assad kon iedereen samen leven, Hezbollah is wel extreem in opvatting over de staat israel maar niet jegens anderen.
 
Laatst bewerkt:
Als er niet snel heel veel meer kennis (geharde vechters) en mankracht (moslims uit Europa) en betere wapens (uit Qatar, Arabie en Turkije, VS) bijkomen gaan de extremisten over een maandje of 2 (?) het verlies moeten aanvaarden.

Ze worden als mieren vertrapt, ook in Irak waar ze een mini opstand zijn begonnen in de westelijke provincie pakt het Iraakse leger ze aan en worden ze als muggen doodgeslagen.

Ik had graag gezien dat Amerika en Europa wel in Syrië hadden ingegrepen dan had je pas echt oorlog moeten voeren en waarschijnlijk een zware nederlaag geleden, dat was pas een moeras geworden waarin iedereen tegen iedereen moest vechten.
 
gadverdamme, wat en stel beesten



achja, nog altijd beter dan zo'n uitgebreide marteling door een hond van assad. wat dat betreft zijn de mujahideen nog best redelijk :)
 
Laatst bewerkt:
achja, nog altijd beter dan zo'n uitgebreide marteling door een hond van assad. wat dat betreft zijn de mujahideen nog best redelijk :)

Jij hebt een goed neutraal beeld van welke partij het minst zwaar martelt? Of is dit gebaseerd op jouw eigen voorkeur voor de partij in deze burgeroorlog?
 
Jij hebt een goed neutraal beeld van welke partij het minst zwaar martelt? Of is dit gebaseerd op jouw eigen voorkeur voor de partij in deze burgeroorlog?

jij kijkt zeker alleen naar BBC ? :roflol:

en nee, ik keur niks goed. maar de syrische leger martelt de burgers en oppositie op brutale wijze.
dan heb ik liever zo'n mujahideen die je eentje van achter knalt.
 
jij kijkt zeker alleen naar BBC ? :roflol:

en nee, ik keur niks goed. maar de syrische leger martelt de burgers en oppositie op brutale wijze.
dan heb ik liever zo'n mujahideen die je eentje van achter knalt.

Ik kijk niet naar big black cocks. Vroeg me alleen af hoe jij zo zeker weet dat Assad en zijn mannen bruter martelen dan de FSA en co.
 
Ik kijk niet naar big black cocks. Vroeg me alleen af hoe jij zo zeker weet dat Assad en zijn mannen bruter martelen dan de FSA en co.

ik heb een shitload aan filmpjes gezien (die ik overigens liever niet gezien had..) waarin dat bevestigd word
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven