MuscleMeat

Libische Burgeroorlog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
http://english.aljazeera.net/news/africa/2011/02/20112202148108558.html

Inmiddels schijnt Khadaffi gevlucht te zijn naar Venezuela en hebben de demonstranten de overhand in meerdere belangrijke steden. Zal niet lang duren voordat in andere landen in de regio de zittende regimes het veld moeten ruimen. Ongeacht de afloop, er wordt momenteel geschiedenis geschreven in die regio.
 
Is dit niet hetzelfde waar ook Marokko straks mee bezig gaat?
 
hoorde ik nou vanmiddag dat het leger gewoon met machinegeweren op de demonstranten schiet? :roflol:

wat een apenlanden zijn het ook daar
 
Zolang ik er maar geen last van heb vind ik het prima! Gekke apen landen inderdaad...
 
Op naar een volgende corrupte regering, wat een heugdelijke dag! Hoera hoera!
 
Echt een domino effect, al die volkeren gaan het licht zien en voelen dat ze iets kunnen maken, net als toen de muur in '89 viel zal hier na Egypte en Tunisië ook wel een flinke aftermath komen.. Viva la Revolucion! :D
 
Dit lees ik ook net

wel raar, minder macht voor een koning is een Arabisch land
een Premiere denk ik

Volgens mij is de achtergrond van het koningshuis Berbers en niet Arabisch toch? Sowieso Marokko Arabisch, het is gewoon Afrikaans en Berbers de culturele achtergrond. Heb dat nooit gesnapt van Marokko, marokanen komen altijd erg trots over als ze over hun land spreken. En toch meten ze zich de identiteit aan van de toenmalige overheersers. Zou hetzelfde zijn als Indonesiërs zich trotse Hollanders zouden noemen. Leg eens uit Sofiane, jij bent marokaan toch?
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk na deze revoluties minder macht voor de religieuze groepen en meer democratie.
 
en wanneer komt België aan de beurt
 
Hopelijk na deze revoluties minder macht voor de religieuze groepen en meer democratie.

Meer macht voor religieuze groepen is jammer genoeg ook onderdeel van democratie indien dat de wens van het volk is. Daar ben ik dus bang voor. Neem Turkije, de macht van het leger maakt het land niet 100% democratisch maar aan de andere kant is het het leger die de waarden van Ata Turk; het seculiere Turkije bewaakt feitelijk tegen de wil van de moslim bevolking. Iets dergelijks zie je in al die dictaturen daar; de wens van het volk is behoorlijk religieus.
 
Meer macht voor religieuze groepen is jammer genoeg ook onderdeel van democratie indien dat de wens van het volk is. Daar ben ik dus bang voor. Neem Turkije, de macht van het leger maakt het land niet 100% democratisch maar aan de andere kant is het het leger die de waarden van Ata Turk; het seculiere Turkije bewaakt feitelijk tegen de wil van de moslim bevolking. Iets dergelijks zie je in al die dictaturen daar; de wens van het volk is behoorlijk religieus.
Klopt, heb ik eerder ook al op gewezen.
 
Tijd voor revolutie in Nederland
 
hoorde ik nou vanmiddag dat het leger gewoon met machinegeweren op de demonstranten schiet? :roflol:

wat een apenlanden zijn het ook daar


Ik weet niet precies wat je nou bedoelt, maar net voordat jij geboren was gebeurde hetzelfde een paar landen verderop.
Ik vind dit op zich wel mooi, je hoort altijd maar dat die volken zo primitief zijn e.d. Zijn ze natuurlijk wel een beetje, maar je ziet toch ook dat ze gewoon jarenlang onderdrukt zijn en vrijheid willen.
Ik ben alleen benieuwd hoe het over 10 jaar in de regio is, als je bijv. kijkt naar die mogelijke opvolger in Egypte, dat is gewoon een moslimextremist.
 
Dit lees ik ook net

wel raar, minder macht voor een koning is een Arabisch land
een Premiere denk ik

Zeker vijf mensen zijn vannacht om het leven gekomen tijdens onlusten in de stad al-Hoceima, in het noorden van Marokko. Ongeveer 130 mensen raakten gewond. Dat heeft Taib Cherkaoui, minister van Binnenlandse Zaken, laten weten.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...f-doden-na-eerste-betogingen-in-Marokko.dhtml

Mjah nu is het echt omzeep,
Rustig zal het niet blijven
 
Back
Naar boven