AndroidHealthClinic

lichaam kan 30 gr eiwit per 3 uur/maaltijd aan ?

Bezoekers in dit topic

leGionellz

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2004
Berichten
1.251
Waardering
1
Goedendag mede bodybuilders,

De laatste tijd komt ik dit steeds vaker tegen, je lichaam zou slechts in staat zijn om maximaal 30 gr eiwit per 3 uur op te nemen..

De rest wordt dan logischerwijs omgezet in brandstof/vet

Klopt dit ? Ik zit regelmatig toch aan een hogere eiwit inname, vooral na mijn training.. Heeft dat dan dus geen zin ?
 
Het lichaam neemt op wat het nodig heeft. Dat stopt echt niet na 30 gram. Na de training heb je zeker meer nodig dan 30 gram.
 
leGionellz zei:
Goedendag mede bodybuilders,

De laatste tijd komt ik dit steeds vaker tegen, je lichaam zou slechts in staat zijn om maximaal 30 gr eiwit per 3 uur op te nemen..

De rest wordt dan logischerwijs omgezet in brandstof/vet

Klopt dit ? Ik zit regelmatig toch aan een hogere eiwit inname, vooral na mijn training.. Heeft dat dan dus geen zin ?

er bestaan verschillende theorieën over maar deze zijn achterhaald
je lichaam reageert niet in termen van 'tijd'
het neemt gewoon op wat het nodig heeft, simple as that.

beter te veel dan te weinig is mijn opinie
bovendien neigt eiwit trouwens minder snel opgeslagen te worden als vet
 
Volgens burn kan je lichaam wel 700 gram eiwit per keer aan :eek:
 
he mede bbers

deze theorie kan naar mijn inziens ook niet echt kloppen

per 3 uur 30 gram eiwitten

voor spiergroei zou 2,5 keer je lichaamsgewicht in grammen eiwitten moeten binnenkrijgen

stel ik weeg 100 kg dan heb ik dus 250 g eiwitten per dag nodig

24 uur - 8 uur slaap -1 uur training =15uur

15uur :3uur zijn 5 maaltijden a 30 gram eiwitten is dus 150 gram eiwitten

dus dan zou ik theoretische 100 gram missen per dag en dus geen spiergroei kunnen hebben
tenminste als de theorie van het aantal grammen eiwitten per kilo lichaamsgewicht klopt
 
nu zou je kunnen zeggen om wat minder slaap te pakken maar die 8 uur heb ik toch echt nodig en zoals we weten is goede rust in deze sport ook zeer belangrijk
mvg
 
Brutez zei:
Het lichaam neemt op wat het nodig heeft. Dat stopt echt niet na 30 gram. Na de training heb je zeker meer nodig dan 30 gram.

JA! :banana: HET IS ECHT WAAR! :rocker: WE ZIJN HET EENS BRUTEZ! :coolnana:

Is precies de reactie die ik ook wou geven.
 
partysander zei:
JA! :banana: HET IS ECHT WAAR! :rocker: WE ZIJN HET EENS BRUTEZ! :coolnana:

Is precies de reactie die ik ook wou geven.


ik wilde dat toevallig ook zeggen :rolleyes:
 
partysander zei:
JA! :banana: HET IS ECHT WAAR! :rocker: WE ZIJN HET EENS BRUTEZ! :coolnana:

Is precies de reactie die ik ook wou geven.


BBnoel zei:
ik wilde dat toevallig ook zeggen :rolleyes:


Oke, omdat jullie het een keer met mij eens zijn mogen jullie je beide bij EricR melden dan mogen jullie in ons GayClubje :D
 
Sorry. Ik doe daar niet aan mee. En ik ben hetero.

Edit: maar toch bedankt :)
 
Brutez zei:
Oke, omdat jullie het een keer met mij eens zijn mogen jullie je beide bij EricR melden dan mogen jullie in ons GayClubje :D

:eek: oppassen als ik vanavond ga squatten :eek:
 
Brutez zei:
Oke, omdat jullie het een keer met mij eens zijn mogen jullie je beide bij EricR melden dan mogen jullie in ons GayClubje :D


hmm.. ik ben vereerd (:P) dat ik erbij mag, maar ik hou het tog lkkr bij vrouwen;)
 
Ontkenningsfase, maar goed laten we on-topic blijven hier ;) Denk dat ze uit zijn gegaan van een niet trainend iemand, meeste onderzoeken zijn natuurlijk niet gericht op trainende personen.
 
bartp zei:
Te weinig leden? :D

We kunnen nog net niet in een kringetje staan...:D

Maar graag ontopic blijven, het ging over eiwit :)
 
leGionellz zei:
De laatste tijd komt ik dit steeds vaker tegen

Vind je ? ?

Ik vind juist dat deze achterhaalde onzin (mede dankzij boards als deze) steeds minder vaak de kop op steekt
 
3XL zei:
Vind je ? ?

Ik vind juist dat deze achterhaalde onzin (mede dankzij boards als deze) steeds minder vaak de kop op steekt

Goedzo, ik ben weer gerustgesteld.
 
Volges mij is die 30 gram maar bullshit!Zelf neem ik elke maaltijd zo'n dikke 40 gram eiwit en ik wordt nie veel dikker..mahja..iedereen reageert anders :D
 
Is het wel achterhaald? Volgens mij is de lever namelijk gewoon niet in staat om meer dan 30 gram eiwit/3 uur te verwerken. Op de verpakking van de whey staat ook dat je 3 scheppen moet nemen met 300 ml melk wat uitkomt rond de 30 gram eiwit per shake. Als de theorie achterhaald zou zijn en je lichaam kan meer verwerken, dan zouden de producenten van de whey toch stimuleren meer poeder in de shake te gooien? Dan is de bus ook eerder leeg en verkopen ze meer!

Nu zal het misschien verschillen per persoon: iemand die 2 m. lang is heeft waarschijnlijk een grotere lever dan iemand van 1.50 m. en zal dus meer eiwit kunnen verwerken maar heeft ook meer eiwit nodig voor spiergroei dus staat het netjes in verband. Maare, is er dan iemand die zeker weet of deze theorie achterhaald is? Iemand die er iets over heeft gelezen?


Grtz

Daan
 
Back
Naar boven