XXL Nutrition

Lichaam laten testen op spier/vet massa: waar te doen?

Bezoekers in dit topic

Mr. M

Novice
Lid geworden
27 feb 2019
Berichten
11
Waardering
3
Lengte
1m76
Massa
91kg
Goedemiddag,

Ik zou graag mijn lichaam laten meten op spier- en vetmassa; zo om na bv een half jaar te zien hoe mijn lichaam is veranderd! Heeft iemand hier ervaring mee en/of advies waar ik dit kan laten doen?
 
Huidplooimeter aanschaffen en iemand je laten meten.
 
In de meeste sportscholen kan je een meting laten doen op een speciale weegschaal... Dat moet je dus vooral niet doen!
 
Bedankt voor de reacties! Ik hoopte dat ik ergens een full body scan kon laten doen voor naast vet ook vetvrije massa: misschien is dit dan toch een goed idee (huidplooi). Bedankt!
 
Spaar je het geld en de moeite, want het is toch niet betrouwbaar.
 
Een dexa scan kun je laten doen.
Is wel beetje onzinnig voor jouw doel
Je kan toch net zoals iedereen een foto maken en dan vergelijken met een half jaar geleden?
 
Spaar je het geld en de moeite, want het is toch niet betrouwbaar.
Oei, mijn moeder was nog zo blij want ze hadden gezegd in de sportschool dat ze 200g vet was afgevallen.
 
Het beste kun je foto’s maken op dezelfde plaats en met dezelfde belichting. Dat zegt veel meer dan een vetmeting. Tenzij je niet weet wat je met je geld moet, dan kun je een dexa scan laten doen.
 
In de meeste sportscholen kan je een meting laten doen op een speciale weegschaal... Dat moet je dus vooral niet doen!
Volgens die weegschalen kom ik nog geen kilo spier per 2 jaar aan :D
 
Back
Naar boven