MuscleMeat

lichaam reageert sterk op whey eiwitten

Bezoekers in dit topic

JohnDeere

Novice
Lid geworden
7 aug 2011
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
92kg
Vetpercentage
14%
Sinds 2 week ben ik begonnen met de iname van whey eiwitten en tegelijkertijd ook met de inname van vitaminepillen.
Ik begon meteen met de combinatie een schep 30g whey + brinta (en water) als ontbijt en als laatste maaltijd van de dag.
De eerste 2 dagen had ik weinig last van de inname van de shake. Maar de derde nacht heb ik slecht geslapen. Ik had het idee dat mijn lichaam keihard aan het werk was ergens mee en ik kreeg pijn in mijn borst. Ik ben de volgende ochtend zelfs nog onrustig wakker geworden.:(
Daarna heb ik besloten om toch maar even de dokter te bellen voor een snelle controle. Hij heeft mijn hartslag, bloeddruk en longen kort gecontroleerd maar alles was echt perfect in orde. Na de controle heb ik verteld dat ik ook whey gebruikte maar daar had hij weinig verstand van. Hij zei nog dat het mogelijk een opkomend griepje was.???
Om de nachtrust wat te verbeteren heb ik geprobeerd om eerst alleen 's ochtends een shake in te nemen. Ik kreeg zo wel mijn nachtrust, maar omdat ik er zo mee bezig was vroeg ik me af, of dat nou door de eiwit kwam of door de vitaminen.
Vervolgens ben ik maar een paar dagen gestopt met allebei en heb even mijn eigen normale eetpatroon gevolgd. Zelfs nu na een paar dagen ben ik nog niet terug op mijn oude fitheid, dus ik ben ergens ziek van geweest of ben zelfs nog ziek.
Ik blijf met de gedachte spelen dat ik misschien een allergische reactie op whey heb, maar ik heb niet direct de symptomen die bij een allergische reactie horen.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en hoe kan ik er verder mee omgaan ?
 
Welk merk whey en vitamine heb je?

Heb je geen last als je gewone melk drinkt? ik weet niet of er ook lactose in die whey zit.
 
Ik drink normaal wel ongeveer een liter magere melk per dag. Ik weet dus dat ik gelukkig niet lactose intolerant ben.
Ik heb vitamines van Now en het heet Adam Superieure Multi. Ik gebruik Pure Whey Isolate van powersupplements. In de whey zit inderdaad ook lactose.
 
Welk merk whey en vitamine heb je?

Heb je geen last als je gewone melk drinkt? ik weet niet of er ook lactose in die whey zit.

In de meeste whey zit dat wel volgens mij.

---------- Post toegevoegd Sun 7 Aug 2011 om 14:01 ----------

Ik drink normaal wel ongeveer een liter magere melk per dag. Ik weet dus dat ik gelukkig niet lactose intolerant ben.
Ik heb vitamines van Now en het heet Adam Superieure Multi. Ik gebruik Pure Whey Isolate van powersupplements. In de whey zit inderdaad ook lactose.

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het door whey proteine komt. Of je lichaam moet wel heel erg vreemd reageren op whey
 
lijkt me idd sterk dat je lichaam zo reageert op whey eiwitten. zijn toch natuurlijke stoffen. tenzij dat je een of andere allergie hebt ofzo
 
Allergenen informatie voor de whey:
koemelkeiwit, lactose en sojalecithine
Ik denk toch niet dat het een echte allergie is omdat ik niet superheftig op een van de producten reageer.
Ik las verder nog op Amerikaanse BB fora dat het aminozuur Tyrosine voor rusteloosheid en zelfs hartkloppingen kan zorgen. Maar waarschijnlijk is er voor elk aminozuur wel een probleem te vinden.
Straks om 21 uur neem ik toch maar weer een shake 25 gram brinta, 30 gram whey en met heet water.
Misschien moet mijn lichaam er gewoon aan wennen, zoals in 1 van de stickies staat. Maar ik heb niemand in mijn omgeving die soortgelijke ervaringen heeft gehad.
 
Het zou de Ginseng kunnen zijn, daar reageer ik ook altijd heftig op.
 
Back
Naar boven