AndroidHealthClinic

Lichaam vergelijkbaar met Filemon. Niet echt hoopvol.

Bezoekers in dit topic

Armstrong

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
32
Waardering
6
Voor de mensen die het programma 'Filemon staat strak' gekeken hebben, die weten dan in ieder geval hoe Filemon eruit zag aan het begin van het programma.

Ik ben 31 jaar en heb een vergelijkbaar lichaam met dat van hem. Dunne armpjes, dunne benen en toch een kleine vetpens. Hoog vetpercentage, weinig spieren en waarschijnlijk niet al te veel testosteron.

Nou ben ik dus van plan er iets aan te gaan doen en train nu zo'n 5 weken 3 keer per week. Ik ben dit ook zeker van plan vol te gaan houden, dus ik zal heus wel wát gaan zien op een gegeven moment.

Maar, wat is nou realistisch? Om eerlijk te zijn is het programma van Filemon nou niet bepaald hoopgevend. Hij trainde en at zeer intensief en na 3 maanden was er nog maar amper iets te zien. Het waren de anabolen die hem het zetje gaven wat nodig was om eindelijk verandering te zien. Maar kijkende naar zijn nieuwe programma 'Filemon slaat door', is te zien dat hij vrijwel al zijn gains al weer verloren is. Waarschijnlijk omdat hij gestopt is met anabolen en dan weer terug is gevallen in (spiermassa).

Nou ben ik niet van plan anabolen te gaan gebruiken. Wel heb ik meer geduld en wil ik ook realistisch zijn qua doelen. Maar wat kan ik nou eigenlijk verwachten?

Ik ben dus van plan 3 keer per week te blijven trainen. Eventueel thuis nog wat aanvullen.
Had hier al wat vragen gesteld over een schema:
Skinny-fat slapjanus begint met trainen

Daarbij cleaner eten en veel meer eiwitten naar binnen werken. Minder intensief dus dan wat Filemon doet, maar ik hoef dan ook niet in 5 maanden op de cover van een blad te staan.

Maar een 'fatsoenlijk' en leuk gespierd lichaam is toch wel wat ik zou willen. Is dit überhaubt mogelijk en realistisch? Zijn er mensen, zoals Filemon wellicht wel, waarbij het echt vrijwel onmogelijk is om zonder hulpmiddelen een mooie fysiek te krijgen?

Of is geduld hier, na doorzettingsvermogen, hier de belangrijkste factor? Of deed hij iets verkeerd wat ik anders zou kunnen doen?

Dank iedereen alvast.
 
Je zegt o.a. dat Filemon zeer intensief trainde, is dat wel zo? Ik heb er vlagen van gezien, maar kan me niet herinneren dat hij 3 maak per week tot het gaatje ging met een aantal zware compound oefeningen. Hij kan wel zeggen dat hij hard trainde, hij kan wel zeiknat zijn van het zweet, maar als hij niet 3 keer per week aan het squatten, deadliften, benchen e.d. was waarbij hij elke training meer gewicht verplaatste was hij maar gewoon wat aan het aanklooien

Je kan je zelf misschien het beste beschouwen als een "hardgainer" en wellicht is doorzettingsvermogen en de mentaliteit om door te gaan wanneer het moeilijk wordt in jouw geval doodslag gevend.

Bekijk dit filmpje eens.
 
Ik zou me daar geen zorgen over maken. Filemon had een waardeloze coach en had met een standaard fb-schema en een degelijk voedingsschema wss meer bereikt dan met roids. Zijn startpositie was natuurlijk wel skinny fat en dat is gewoon vervelend, omdat het wat langer duurt voor je daar iets van kunt maken. Het is echter bij lange na niet onmogelijk.

Misschien is het een idee om eens naar Greyskull LP te kijken. Dat lijkt enigszins op jouw schema en schijnt velen erg goed te bevallen.

Qua voeding zijn de richtlijnen vrij eenvoudig:
Grofweg 2x bw aan grammen in eiwitten.
1x bw aan grammen in vet
de carbs vormen de rest.

Bovenstaand staat iets uitgebreider uitgelegd in diverse stickies hier op het forum.

Succes!
 
In dit geval kunnen we rustig zijn coach de schuld geven. Er was geen zichtbare structuur en over periodisatie of progressie werd al helemaal niet gesproken. Alles ging op gevoel of op basis van een geniale ingeving van de coach om vooral maar zoveel mogelijk "leuke" televisiebeelden te krijgen. Met tuinstoelen een heuvel op sprinten en boksen met dumbells zijn daar wel mooie voorbeelden van.

Gewoon lekker beginnen met 3x per week full body, sterk worden op de compounds en wat isolatie erbij.
 
Ja ik geef toe dat ik hem inderdaad veel oefeningen heb zien doen waarvan ik dacht dat die niks met bodybuilding te maken hebben. Maar hij wilde natuurlijk ook vet verliezen, dus hij deed superveel aan cardio. Die combinatie was wellicht niet juist.

Toch was ik teleurgesteld in zijn progressie na 3 maanden kneiterhard bikkelen. En was het wel verbazingwekkend hoe snel het in de laatste 2 maanden ging met wat anabolen er in.

Maar goed, ik ga me hierdoor uiteraard niet uit het veld laten slaan en ga gewoon aan de gewichten hangen en veel eiwitten eten. Het mag van mij allemaal lang duren, maar ik hoop wel dat ik in ieder geval na 2-3 maanden iets ga zien :)
 
Alles hangt af van je 'drive' ;)
 
Ja ik geef toe dat ik hem inderdaad veel oefeningen heb zien doen waarvan ik dacht dat die niks met bodybuilding te maken hebben. Maar hij wilde natuurlijk ook vet verliezen, dus hij deed superveel aan cardio. Die combinatie was wellicht niet juist.

Toch was ik teleurgesteld in zijn progressie na 3 maanden kneiterhard bikkelen. En was het wel verbazingwekkend hoe snel het in de laatste 2 maanden ging met wat anabolen er in.

Maar goed, ik ga me hierdoor uiteraard niet uit het veld laten slaan en ga gewoon aan de gewichten hangen en veel eiwitten eten. Het mag van mij allemaal lang duren, maar ik hoop wel dat ik in ieder geval na 2-3 maanden iets ga zien :)
Als hij zich er gewoon op had gefocust om simpelweg sterker te worden en die achterlijke berg cardio en failure sets achterwege had gelaten dan had hij een beter fysiek gehad dan met die onzintrainingen en een portie AAS. Hij had dan niet eens zo heel veel vet hoeven te verliezen. Een half jaartje 3x per week een goed fullbody programma maakt bij een novice echt een verschil van dag en nacht. En ja, na 2 maanden zie en voel je de progressie overduidelijk.
 
Voor de mensen die het programma 'Filemon staat strak' gekeken hebben, die weten dan in ieder geval hoe Filemon eruit zag aan het begin van het programma.

Ik ben 31 jaar en heb een vergelijkbaar lichaam met dat van hem. Dunne armpjes, dunne benen en toch een kleine vetpens. Hoog vetpercentage, weinig spieren en waarschijnlijk niet al te veel testosteron.

Nou ben ik dus van plan er iets aan te gaan doen en train nu zo'n 5 weken 3 keer per week. Ik ben dit ook zeker van plan vol te gaan houden, dus ik zal heus wel wát gaan zien op een gegeven moment.

Maar, wat is nou realistisch? Om eerlijk te zijn is het programma van Filemon nou niet bepaald hoopgevend. Hij trainde en at zeer intensief en na 3 maanden was er nog maar amper iets te zien. Het waren de anabolen die hem het zetje gaven wat nodig was om eindelijk verandering te zien. Maar kijkende naar zijn nieuwe programma 'Filemon slaat door', is te zien dat hij vrijwel al zijn gains al weer verloren is. Waarschijnlijk omdat hij gestopt is met anabolen en dan weer terug is gevallen in (spiermassa).

Nou ben ik niet van plan anabolen te gaan gebruiken. Wel heb ik meer geduld en wil ik ook realistisch zijn qua doelen. Maar wat kan ik nou eigenlijk verwachten?

Ik ben dus van plan 3 keer per week te blijven trainen. Eventueel thuis nog wat aanvullen.
Had hier al wat vragen gesteld over een schema:
Skinny-fat slapjanus begint met trainen

Daarbij cleaner eten en veel meer eiwitten naar binnen werken. Minder intensief dus dan wat Filemon doet, maar ik hoef dan ook niet in 5 maanden op de cover van een blad te staan.

Maar een 'fatsoenlijk' en leuk gespierd lichaam is toch wel wat ik zou willen. Is dit überhaubt mogelijk en realistisch? Zijn er mensen, zoals Filemon wellicht wel, waarbij het echt vrijwel onmogelijk is om zonder hulpmiddelen een mooie fysiek te krijgen?

Of is geduld hier, na doorzettingsvermogen, hier de belangrijkste factor? Of deed hij iets verkeerd wat ik anders zou kunnen doen?

Dank iedereen alvast.
Filemon trainde als een mongooltje dat je dat maar weet ik had hem veel groter gekregen met 5x5
 
Maar een 'fatsoenlijk' en leuk gespierd lichaam is toch wel wat ik zou willen. Is dit überhaubt mogelijk en realistisch? Zijn er mensen, zoals Filemon wellicht wel, waarbij het echt vrijwel onmogelijk is om zonder hulpmiddelen een mooie fysiek te krijgen?

Het resultaat wat Filemon behaalde, met de middelen die hij nam, was echt te triest voor woorden.
 
Ja ik geef toe dat ik hem inderdaad veel oefeningen heb zien doen waarvan ik dacht dat die niks met bodybuilding te maken hebben. Maar hij wilde natuurlijk ook vet verliezen, dus hij deed superveel aan cardio. Die combinatie was wellicht niet juist.

Toch was ik teleurgesteld in zijn progressie na 3 maanden kneiterhard bikkelen. En was het wel verbazingwekkend hoe snel het in de laatste 2 maanden ging met wat anabolen er in.

Maar goed, ik ga me hierdoor uiteraard niet uit het veld laten slaan en ga gewoon aan de gewichten hangen en veel eiwitten eten. Het mag van mij allemaal lang duren, maar ik hoop wel dat ik in ieder geval na 2-3 maanden iets ga zien :)

Zo hard zal hij wel niet getraind hebben. En wat is nu 3 maand. Ik heb er jaren voor nodig gehad om een deftige fysiek te halen. En dat was een pakje harder trainen dan meneer filemon.

Vanaf een 6tal jaar vond ik het ok. Nu ja ik vond het nooit ok. na 10 jaar stond ik op mn beste.
 
3 maanden is idd niets, dan heb je net de bewegingen een beetje in de smiezen. Daarnaast natuurlijk ook de voeding. De echte gewichten en groeien moet dan nog komen. Het heeft mij toch nu al wel meer dan twee jaar gekost om te komen waar ik nu ben.
 
Is allemaal al gezegd, maar die trainingen van Filemon sloegen helemaal nergens op. Het resultaat was dan ook lachwekkend slecht.

Met iets als Strong lifts of starting strength + goede voeding bereik je natty nog meer in 3 maanden.
 
Dat programma sloeg helemaal nergens op... Het was allemaal voor de tv. Want geen een coach laat een naald zetten en je daarna met een stoel op je rug door de duinen rennen en vliegen.

Zoals de rest zei hoe vaak heb je filemon daadwerkelijk een goede sessie zien maken? Inderdaad bijna niet en waarom niet omdat de gemiddelde Nederlander helemaal niet wilt zien hoe hij bp en squat want dan haal je nooit de kijkcijfers die ze nu hebben gehaald.

Dus neem dit programma niet als voorbeeld ga lekker trainen en goed eten en dan zie je in 3 maanden meer verschil dan filemon met zijn aas.
 
Dat programma sloeg helemaal nergens op... Het was allemaal voor de tv. Want geen een coach laat een naald zetten en je daarna met een stoel op je rug door de duinen rennen en vliegen.

Zoals de rest zei hoe vaak heb je filemon daadwerkelijk een goede sessie zien maken? Inderdaad bijna niet en waarom niet omdat de gemiddelde Nederlander helemaal niet wilt zien hoe hij bp en squat want dan haal je nooit de kijkcijfers die ze nu hebben gehaald.

Dus neem dit programma niet als voorbeeld ga lekker trainen en goed eten en dan zie je in 3 maanden meer verschil dan filemon met zijn aas.

Klinkt zoals iets dat ik je zou laten doen. Maar ik zou het in korte broek laten uitvoeren door brandnetels.

True story :D wel zonder de stoel en naalden.
 
Back
Naar boven