AndroidHealthClinic

Lichaamsgroei

  • Topic starter hjxm
  • Startdatum
  • Reacties 51
  • Weergaven 8K
  • Volgers 16

Bezoekers in dit topic

hjxm

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2008
Berichten
94
Waardering
1
Tot welke leeftijd groeien mensen in de lengte?
tot 21 jaar dacht ik, maar het lijkt mij niet logisch dat ieder persoon op zijn 21e verjaardag abrupt stopt met groeien.
van 19 naar 20 jaar ben ik nog enkele centimeters gegroeid, van 20 jaar naar 21 jaar niet, ben nu 180.5cm en als ik nog niet uitgegroeid ben, kan ik de aanmaak van groeihormoon stimuleren? heb al wat onderzoeken gelezen over het trainen met hoog volume en dat ga ik doen, trainen met meer herhalingen en een lager gewicht, 60% van mijn 1rm, 4 sets met ieder 15 reps, om op deze manier maximale aanmaak van het groeihormoon te bereiken.
 
180 is toch een goede lengte?
ik hoop dat ik nu al stop met groeien (187-188 )
 
ja verschilt bij persoon ken er die vanaf hun 15e stopten maar dat waren giants en op hun 20e pas hun snelle groei start,grappig om te zien hoe ze in een jaar even groot kunnen worden als je terwijl ze altijd veel kleiner waren :p
Je hebt dan ook de reuzengroei (mensen die plots op hun 30e beginnen groeien tot ze 2m + worden)
en check wetenschapssectie, onlangs nog topic over geopend over HGH ..
 
het verschilt per persoon, maar de handen en voeten en ledematen groeien toch ook nog door nadat de lichaamsgroei is gestopt? en waarom heeft dan niet iedereen grote handen, armen, benen en voeten die in de gym lopen?
 
Ik ben zelf bijna 20 en groei sinds ik 16 ben niet meer. Ik verwacht ook niet meer in lengte te groeien. Als je er egt heel erg mee zit kan je volgens mij in China ook iets laten doen aan je knieschijven dan heb je wel een periode een beugel om je benen maar dan heb je toch een paar centimeters erbij. Succes.
 
Tot welke leeftijd groeien mensen in de lengte?
tot 21 jaar dacht ik, maar het lijkt mij niet logisch dat ieder persoon op zijn 21e verjaardag abrupt stopt met groeien.
van 19 naar 20 jaar ben ik nog enkele centimeters gegroeid, van 20 jaar naar 21 jaar niet, ben nu 180.5cm en als ik nog niet uitgegroeid ben, kan ik de aanmaak van groeihormoon stimuleren? heb al wat onderzoeken gelezen over het trainen met hoog volume en dat ga ik doen, trainen met meer herhalingen en een lager gewicht, 60% van mijn 1rm, 4 sets met ieder 15 reps, om op deze manier maximale aanmaak van het groeihormoon te bereiken.

Ik heb ook zoiets dergelijke gelezen hierover. ook stond er dat dit allemaal, gecombineerd met een goed dieet, voldoende slaap en eventueel zelfs dagelijkse strek oefeningen de maximale lengte uit jezelf kunt behalen. Ga ik zeker proberen, toch niks te verliezen! (Ben 1.74 :o)
 
180 is toch een goede lengte?
ik hoop dat ik nu al stop met groeien (187-188 )

Mooie lengte toch, vrouwen vallen op lange mannen, als je dan ook nog zorgt dat je in de breedte groeit zit je helemaal goed, ik moet er niet aan denken om kleiner te zijn dan de meesten. Pech voor diegenen die zich de pleuris trainen, maar niet langer zijn dan 1.75 :D
 
ik groei in de breedte :trollface:
 
Het ligt er maar net aan wanneer de verbening plaatsvind. Ik geloof dat dat het moment is da tje uit de pubertijd komt en je GH stopt met produceren van het groeihormoon --> Je beenderen verbenen. Dit is bij iedereen verschillend, de ene begint ook jonger te puberen dan de anders. Dus heel moeilijk te zeggen.
 
en wat is de invloed van het trainen met zware gewichten op de lichaamsgroei. is het lichaam dan niet in staat om in de lengte te groeien omdat alle factoren die een rol spelen bij het groeien in de lengte nodig zijn bij het herstel van de spieren?
 
Laatst bewerkt:
Het ligt er maar net aan wanneer de verbening plaatsvind. Ik geloof dat dat het moment is da tje uit de pubertijd komt en je GH stopt met produceren van het groeihormoonp. --> Je beenderen verbenen. Dit is bij iedereen verschillend, de ene begint ook jonger te puberen dan de anders. Dus heel moeilijk te zeggen.
Je GH? Je adenohypofyse maakt GH aan, en daar ligt het niet aan, die stopt niet met het produceren van GH, het komt voornamelijk door het hogere testosterongehalte, en zodoende het hogere oestrogeengehalte als gevolg van aromatisatie, deze stoppen de groei, dit is ook gelijk de reden waarom (aromatiserende) AAS je groei remmen en waarom meisjes eerder uitgegroeid zijn. En daaorm worden AI's voorgeschreven voor mensen met een groeiachterstand :)
 
Laatst bewerkt:
Verbening --> Kraakbeen omgezet in been. Dus een jonger persoon heeft meer kraakbeen.
GROEIHORMOON (GH) verantwoordelijk voor dikte/lengtegroei --> Dmv geslachtsontwikkeling en de hormonen die daar mee gemoeid gaan stopt deze groei (GH).
 
Mooie lengte toch, vrouwen vallen op lange mannen, als je dan ook nog zorgt dat je in de breedte groeit zit je helemaal goed, ik moet er niet aan denken om kleiner te zijn dan de meesten. Pech voor diegenen die zich de pleuris trainen, maar niet langer zijn dan 1.75 :D

Kleine mensen hebben hun bouw wel mee om breed te worden.
Bij ons op de sportschool lopen er maar een paar super breedden en die zijn allemaal <1.70
 
Kleine mensen hebben hun bouw wel mee om breed te worden.
Bij ons op de sportschool lopen er maar een paar super breedden en die zijn allemaal <1.70

Dan nog zou ik niet met ze willen ruilen, je blijft gewoon een klein ventje, daarom trainen die mensen zo hard, zodat ze nog een beetje serieus genomen worden in het leven :p
 
Ze worden overal als kleintje gezien.
Daarom willen ze "groot" worden, dat mensen toch nog tegen hun lichaam opkijken.
 
Klein + snel metabolisme + trainen = goed droog met toch nog genoeg massa.

god-haters-gonna-hate-eagle.jpg
 
Hier zijn toch de meeste chicks kleiner dan mij en vallen ze toch op jongens van mijn groote 1m77 Snap de clue niet echt met giants van 1m90 + die echt zeer goed moeten zoeken voor een chick te vinden van hun groote ( althans hier in belgenland) :p
 
Ze worden overal als kleintje gezien.
Daarom willen ze "groot" worden, dat mensen toch nog tegen hun lichaam opkijken.
Jij doet een bewering alsof iedereen die klein en gespierd is dat doet om niet klein te lijken, omdat ze er een probleem mee hebben dat ze klein zijn! Een bewering die nergens op slaat! Een gedachten spinsel waarbij je verteld alsof dat de eeuwige waarheid is.
 
Jij doet een bewering alsof iedereen die klein en gespierd is dat doet om niet klein te lijken, omdat ze er een probleem mee hebben dat ze klein zijn! Een bewering die nergens op slaat! Een gedachten spinsel waarbij je verteld alsof dat de eeuwige waarheid is.

is inderdaad onzin.

alsof de lange mensen een heilig doel nastreven en de korte mensen het slechts doen om enig gevoel voor eigenwaarde te krijgen, daar waar ze het gevoel hebben dat hun lengte ervoor zorgt dat de wereld hun niet opmerkt of serieus neemt.
 
Back
Naar boven