AndroidHealthClinic

Lichaamstemperatuur en eetschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jordees

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
1.531
Waardering
12
Lengte
1m78
Massa
102kg
Vetpercentage
18%
Sinds 3 weken zit ik op een eetschema en ondanks dat het moeilijk is, probeer ik zoveel mogelijk eten naar binnen te stouwen. Dit gaat steeds beter en inmiddels heb ik mijn aantal boterhammen van 12 naar 16 moeten brengen ivm hongergevoel.

Mijn eetschema:

16 plakken bruinbrood, 8 met appelstroop en 8 met kipfilet
1 liter magere yoghurt
2x proteine shake 80 van perfect, 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan
2 bananen
avondeten aardappels, rijst met vis of kippevlees en groente

Verdeeld over 5 eetmomenten per dag

Ik weeg 86 kilo en de eiwitopname zit nu ongeveer op 160/170 gram per dag.

Maar sinds ik op dat eetschema zit heb ik af en toe last van warmte aanvallen en dan vooral 's ochtends als ik mijn eerste boterhammen naar binnen werk. Heeft iemand hier ook last van of kan iemand me vertellen wat hiervan de oorzaak kan zijn? (evt een oplossing is ook welkom :D )
 
Misschien een volzit gevoel?
Ik heb ook weles dat ik het warm krijg of zelfs zweet als ik mn laatste hapjes brinta naar binnen prop... dan zit ik ook echt tot aan mijn huig vol voor mn gevoel :)
Ik zou het anders ook niet weten.... heb er zelf niet zo'n verstand van :)
 
Proteine: genoeg
Koolhydraten: tja wat kan ik daarop zeggen
vet: veel te weinig

Ik zie dat je echt aan het bulken ben(ecto?), maar ik zou toch zeker koolhydraten inruilen voor vetten.

Maar ik zie dat je dat helemaal niet vroeg :)
 
Ik ben gelukkig geen ecto ;)

Ik wil naast massa produceren (eiwitten en koolhydraten hoog) ook wat vet kwijt raken. Mijn percentage ligt op 14,7 en hoop dit naar de 12% te krijgen. Vetten krijg ik ook genoeg binnen, 's weekends beloon ik me met patat, pizza en andere lekkernijen. 6 dagen dieet en 1 dag beloningen ;) (junken)! Ik train 3x per week en daarnaast 2x voetbal.

Maar het probleem is dat ik zo af en toe die warmte aanvallen heb, ik krijg zelf het idee dat het misschien een bloeddruk probleempje is, maar waarom heb ik daar dan niet eerder last van gehad? En waarom nu wel met dit dieet?
 
heb ik "last" van na het avondeten... zweet breekt me dan uit.. daarna een tukkie van 1/2 uur. wat het is ?? maar vraag het mezelf niet af.

Vetten heb je door de weeks ook nodig, maar dan wel meervoudig en enkelvoudig onverzadigde vetten. Verhoogd ook je verbranding is is basismateriaal voor veel functies in lichaam incl. het aanmaken van hormonen.
Wat je hiervoor kunt gebruiken is bijv lijnzaadolie, wat een rijke bron aan omega3 vetzuren is.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Jordees
Ik ben gelukkig geen ecto ;)

Ik wil naast massa produceren (eiwitten en koolhydraten hoog) ook wat vet kwijt raken. Mijn percentage ligt op 14,7 en hoop dit naar de 12% te krijgen. Vetten krijg ik ook genoeg binnen, 's weekends beloon ik me met patat, pizza en andere lekkernijen. 6 dagen dieet en 1 dag beloningen ;) (junken)! Ik train 3x per week en daarnaast 2x voetbal.

Maar het probleem is dat ik zo af en toe die warmte aanvallen heb, ik krijg zelf het idee dat het misschien een bloeddruk probleempje is, maar waarom heb ik daar dan niet eerder last van gehad? En waarom nu wel met dit dieet?

Eref gaf het al aan, zo werkt het niet. Van vetten word je niet zomaar vet en van koolhydraten+ eiwitten word je niet gespierd. Gaat om goede combinatie. Ook zul je moeten kiezen of aankomen(spier + vet) of afvallen.
 
LIJNZAADOLIE erbij 2 a 3 eetlepels p/d
 
een richtlijn kan zo ongeveer 25%-30% van je totale kcal uit vetten te halen. Klinkt veel maar is zeker niet te veel!
Je zult verschillende voordelen bemerken, zoals het soepeler worden van gewrichten, en voor je ego een mooiere huid :). Als je te laag in je vetten gaat zul je merken dat je gewrichten stroever gaan (evt. gekraag).
De hersenen hebben ook een groot voorkeur voor mv. onverzadigde vetzuren. Aangezien hersenen heel goed voor zichzelf zorgen zullen ze bij evt. tekort aan deze vetzuren in je lichaam het meeste tot zich eisen waardoor er minder voor de rest van je lichaam over blijft.
Een verhouding in prot-koolh-vet% tov de kcal en die veel gebruikt wordt (en niet voor niets) is 40-30-30. op http://www.body-fitness.nl/dieet/dieetschema.asp staat een rekenhulpje om te berekenen hoeveel je van ieder nodig hebt. Maar zulke zijn legio te vinden op i-net.
 
Ik had die warmte aanvallen ook toen ik begon met ineens meer te eten. Waarschijnlijk je stofwisseling harder moet gaan werken waardoor je het warmer krijgt.

Dit had ik namelijk ook toen ik > ging eten. Na een paar weken verdween het weer. :P
 
Back
Naar boven