AndroidHealthClinic

Lichaamstype 16 jaar / 3 maand begonnen met trainen

Bezoekers in dit topic

StylinBro

Cool Novice
Lid geworden
12 dec 2017
Berichten
91
Waardering
8
Lengte
1m85
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
hallo bodybuilders
Waar kan ik mijn lichaamstype aan herkennen? heb hem wel bij foto's staan. Als beginner weet ik niet welk lichaamstype ik heb.
Gr
 
Laatst bewerkt:
Het is niet nodig om te weten, het is eigenlijk nietszeggend.

Ik vond het wel leerzaam om te lezen...tenzij je zegt dat het behalve nietszeggend ook onzin is. Dan heb ik onzin leerzaam gevonden :D
 
Het artikel kan wel leerzaam zijn (niet naar gekeken), mijn opmerking was gericht op somatypering in het algemeen.
 
De link van "droge spieren": "Koolhydraten zijn de grootste vijand van endomorfs" :rolleyes:

De meeste "endomorfs" eten gewoon teveel en de meeste "ectomorfs" eten gewoon te weinig.
 
Thanks. Zouden jullie bij foto's ff kunnen kijken daar heb ik een beginnersfoto geplaatst. Lijkt me interessant om te weten welk lichaamstype ik heb en of ik een brede bouw heb en makkelijk aanleg heb voor spiermassa. Want ik ben de weg kwijt. Gr Juliën
 
Ja, ik heb gekeken en je bent een doodgewone jongen. Stronglifts 5x5 en flink eten dus. Laat je niet in de war brengen door al die onzin.
 
thx want ik dacht al een mix tussen ecto en endo lijkt me al onwaarschijnlijk en zeker bij mijn bouw op die tweede foto. Dacht zelf dat het anders was. of heb ik het dan verkeerd?
 
Somatypering is bs laat je daardoor niet leiden en ga zeker niet een of ander flutschema doen omdat die beter zou passen bij welke somatypering dan ook.
 
Bedankt voor de info mensen, handig voor als je net begint. Maar Bosco55555 heeft het duidelijk verkeerd. dat kan ik als beginner zelfs weten. Mijn lichaamstype classificeren als een mix ecto/ endo vind ik dan ook raar. Hoe denken jullie hierover ? Van wat moet ik uitgaan
 
Bedankt voor de info mensen, handig voor als je net begint. Maar Bosco55555 heeft het duidelijk verkeerd. dat kan ik als beginner zelfs weten. Mijn lichaamstype classificeren als een mix ecto/ endo vind ik dan ook raar. Hoe denken jullie hierover ? Van wat moet ik uitgaan

Je moet uitgaan van een 250 a 500 kcals boven je onderhoud.
 
Bedankt voor de info mensen, handig voor als je net begint. Maar Bosco55555 heeft het duidelijk verkeerd. dat kan ik als beginner zelfs weten. Mijn lichaamstype classificeren als een mix ecto/ endo vind ik dan ook raar. Hoe denken jullie hierover ? Van wat moet ik uitgaan
Je moet uitgaan van je onderhoud, te berekenen met bv de harris-benedict formule, en daar ~300-500 boven zitten per dag. Mik op 300-500 gram aankomen per week en volg een simpel en goed beginnersschema (icf 5x5, stronglifts of starting strength).

Meer hoef je niet over te denken het eerste jaar :)
 
Jongens, hij wil weten welk lichaamstype hij heeft en zal niet rusten voor hij het antwoord weet dus zeg het nu gewoon ipv die onzin als "5x5" "boven onderhoud eten" etc :rolleyes:
 
Als je als 16-jarig pikkie tegen mensen gaat roepen dat ze onzin uitkramen...dan kun je lang op je antwoord wachten. Er wordt een hele discussie gevoerd onder zijn foto, hij krijgt goede antwoorden en tips, maar wil dat gewoon niet horen. Zonde van de energie...Want zelfs hij, als beginner, kan zien dat Bosco55555 alleen maar onzin uitkraamt! :hahaha:
 
Ik vind het een mix van Meso, Ecto en Endo...Dat lijkt me een accurate classificering.
 
Jongens, hij wil weten welk lichaamstype hij heeft en zal niet rusten voor hij het antwoord weet dus zeg het nu gewoon ipv die onzin als "5x5" "boven onderhoud eten" etc :rolleyes:

Lichaamstype is onzin,ik weiger het dan ook te zeggen. :D
 
Back
Naar boven