Fitness Seller

Lichaamstype?

Bezoekers in dit topic

Raena

Cool Novice
Lid geworden
11 mrt 2011
Berichten
76
Waardering
2
Lengte
1m77
Massa
82kg
Hello iedereen,

Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik hier actief ben geweest.. ik heb wel weer de volle motivatie om door te gaan (maar dat even ter zijde).

Door de afgelopen jaren heb ik een hele hoop shit meegemaakt, waardoor ik mezelf een beeeeetje boel heb laten gaan. (..... >.>)
Nu heb ik een collega die vroeger voeding & sport heeft gestudeerd (ofzo, ik weet nie hoe die studie heet, maar goed) en zij zei dat 'het juiste voedingspatroon' en 'de juiste training' etc ook te maken heeft met je lichaamstype.

Ze zei dat er 3 typen bestaan: ECTOmorph (lang en slank), MESOmorph (gespierd en makkelijk aankomen/afvallen) en ENDOmorph (kortere ledematen en meestal wat voller).

Nu ben ik eens naar fotos van mezelf gaan kijken en ik ben verward geraakt..

Toen ik een jaar of 15-16 was, was ik écht slank (maar ik sportte wel echt op heel hoog niveau (zwemmen)) (65kg schat ik).. ik lijk hier een beetje op een ectomorph
Toen ik 22 was, was ik best wel gespierd, maar niet echt slank ofzo.. (75-80kg), meso?
En nu ben ik een blob. :') 100kg en serieus rond :') whoops. meer richting endo dus..

Ik probeer ff wat fotos toe te voegen.
(IVM mn huidige mentale staat van 'nope', moeten jullie me maar vertrouwen op hoe ik er nu uit zie :))
De foto waar ik alleen op sta (je herkent me aan mn bril ;) ), was ik 22, de foto waar ik met een ander meisje op sta, was ik 15-16.

Mijn vragen zijn:

1- heeft je voeding /type training echt te maken met je 'lichaamstype'?
2- als ja: in hoeverre?
3- WAT IS MIJN LICHAAMSTYPE DAN :S?!!???

I am so confusing >.> Ik hoop dat iemand me kan helpen :')
me2.jpg
me1.jpg
 
Nu heb ik een collega die vroeger voeding & sport heeft gestudeerd en zij zei dat 'het juiste voedingspatroon' en 'de juiste training' etc ook te maken heeft met je lichaamstype.
Die studie mag geen naam hebben. Richt je niet op lichaamstypen.

1- heeft je voeding /type training echt te maken met je 'lichaamstype'?
2- als ja: in hoeverre?
3- WAT IS MIJN LICHAAMSTYPE DAN :S?!!???

1. nee
2. nee
3. nee

ik heb wel weer de volle motivatie om door te gaan
Dat klinkt veelbelovend. Wat ben je van plan?
 
Ga niet af op die onzin.

Stel je doel vast en zoek een trainingsschema + voedingsschema dat daar bij past. En belangrijker nog, iets dat je ook structureel vol kan houden.
 
Back
Naar boven