AndroidHealthClinic

Lichaamsverdeling wat te doen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Meidanoniem

Novice
Lid geworden
2 apr 2015
Berichten
5
Waardering
0
Dag allemaal,

Ik ben een 18 jarige meid en heb jullie hulp nodig. Ik heb theoretisch gezien een gezond gewicht (BMI 23,9), maar ben erg ontevreden hier over. Het lijkt alsof al mijn vet op/rond mijn buik opgeslagen zit. Vooral rond de taille.
Begrijp me niet verkeerd ik eet absoluut niet overdreven veel. Natuurlijk houd ik wel van eten, ik schat dat ik rond de 2100 kcal per dag eet. Mijn voedingspatroon is best gevarieerd. Ik eet elke dag wel groenten (aardappel, groenten, vlees) en nooit iets van pasta/rijst.
Ik sta ingeschreven bij de sportschool, maar weet mijn god niet waar of hoe ik moet beginnen. Mijn doel is dus om een strakkere buik te krijgen/vet laten verdelen.
Moet ik dan de apparaten met krachttraining gaan doen of op de loopband?
Verder wandel ik ongeveer 2-3 keer per week 1,5u. En doe natuurlijk de dagelijkse dingen als naar school gaan, boodschappen doen etc.
Dus… Krijg ik wat hulp van jullie ? Denk dat jullie hier vast wel wat verstand van hebben, excuus als het totaal offtopic is...
 
Begin eens met een combinatie van cardio en kracht. Cardio om wat vet te verbranden en kracht om wat vormen te krijgen/behouden.

Als je focus ligt op het verbranden van vet zou je eens kunnen kijken naar HIIT cardio. Doe dit 3x per week 10-15 minuten. Zet daarbij je voeding op 1500-1750kcal per dag en hou dit een maandje of 2 vol, kijk vervolgens naar de resultaten en pas eventueel je voeding of trainingen aan op je progressie.
 
Beste is om ff je behoefte te berekenen en daar +-200kcal onder te zitten. Vooral cardio is belangrijk om vet te verbranden.
 
Beste is om ff je behoefte te berekenen en daar +-200kcal onder te zitten. Vooral cardio is belangrijk om vet te verbranden.
Wat een zever weer het kcal tekort is belangerijk niet de cardio
 
Beste is om ff je behoefte te berekenen en daar +-200kcal onder te zitten. Vooral cardio is belangrijk om vet te verbranden.

Een calorie tekort creëren is belangrijk om vet te verliezen. En je voeding is daarin veel belangrijker dan cardio.
 
Bereken even je behoefte via een calculator, zelf vind ik deze goed: http://iifym.com/iifym-calculator/
Deze vul je in aan de hand van je geslacht, leeftijd, gewicht en activiteitenlevel. Vervolgens rekent deze calculator uit wat je BMR is, dus wat je nodig hebt om te functioneren, zonder sport erbij, en ook wat je nodig hebt om op gewicht te blijven. Het beste kun je daar tot max. 500 kcal onder gaan zitten, maar zoals hierboven al gezegd is, is 200 voor jou om te beginnen ook goed, omdat je ook cardio doet, waarmee je extra kcal verbrand.

Om je voeding bij te houden kun je de app MyFitnessPal downloaden. Het is even wennen aan het begin en je zult je voeding moeten wegen en meten, dus dat moet je wel willen. Ook zou je een voedingsschema kunnen maken, maar persoonlijk vind ik dat snel vervelen.

Naast je cardio kun je krachttraining gaan doen en omdat je net begint is fullbody misschien het fijnst. Op internet kun je veel vinden over fullbody oefeningen/schema's.
 
Startersguide onderaan mn post ff doornemen :)
 
En je kunt je vet niet verdelen. Je kunt het wel omlaag krijgen..
 
Behoefte is gewoon kijken wat je nu eet en waar je door op gewicht blijft. Dan vervang je chips, snoep en aardappelen door nootjes, kwark en groenten.

Vervolgens ga je nog meer brood, melk, kaas enz schrappen, flink veel cardio doen en daarnaast krachttraining.

Krachttraining minimaal 2x per week en dan in ieder geval 10 setjes squatten, 8 setjes schouderdrukken, 8 setjes optrekken of pulldown apparaat. Daarna misschien nog een beetje buik. Squatten het liefst beginnen met een dumbell, die voor je houden en boven een bankje oefenen (zoek eens op 'goblet squat'). Zodat je elk keer met je kont het bankje raakt. Je moet een 'zit' beweging maken. Zorg dat de gewichten omhoog blijven gaan. Beginnen met gewichten die gemakkelijk gaan en dan opbouwen. Succes.
 
Een calorie tekort creëren is belangrijk om vet te verliezen. En je voeding is daarin veel belangrijker dan cardio.
Je kan beter gewoon op je onderhoud gaan zitten .
en met behulp van cardio een kcal tekort creëren .
zoals je zegt voeding is belangrijk en als beginnende
te weinig eten zorgt ook voor minder energie
waardoor sommigen het na een bepaalde periode het al opgeven.
 
Je kan beter gewoon op je onderhoud gaan zitten .
en met behulp van cardio een kcal tekort creëren .
zoals je zegt voeding is belangrijk en als beginnende
te weinig eten zorgt ook voor minder energie
waardoor sommigen het na een bepaalde periode het al opgeven.

Hoe kom je hierbij? Hoe je het tekort ook creëert, je zal altijd minder energie hebben bij een lagere kcal inname dan je behoefte. Het grootste probleem is gewoon dat de meesten meteen teveel gaan minderen. Bovendien zal je dan veel tijd moeten gaan steken in je cardio, terwijl je beter bezig kunt zijn met krachttraining.

Gebruik cardio gewoon waarvoor je het echt nodig hebt: conditie en voor je algemene gezondheid. En misschien wel omdat je het leuk vindt.
 
Je kan beter gewoon op je onderhoud gaan zitten .
en met behulp van cardio een kcal tekort creëren .
zoals je zegt voeding is belangrijk en als beginnende
te weinig eten zorgt ook voor minder energie
waardoor sommigen het na een bepaalde periode het al opgeven.

En dan een half jaar kloten tot je 2% verloren bent. Ik vind het onzin. Vraag me ook af wat je ervaring hierin is.
 
BMI is een meetmethode die bedoeld is om iets over een grote groep mensen te zeggen, op persoonlijk niveau kan het dus inderdaad best zijn dat 23,9 voor jou veel is of oogt, zeker als je er zelf niet blij mee bent want dat is eigenlijk het belangrijkste (bij een gezond BMI dan). Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Body_mass_index

Verder kan je wel wegkomen met een schatting van je dagelijkse calorie-inname als je niet bereid bent calorieën te gaan tellen, maar dan moet je wel op een andere manier kunnen meten of je voortgang boekt (zoals regelmatig/consistent wegen). Mensen zitten er vaak grof naast qua schatting van inname. Persoonlijk zou ik zowel krachttraining als cardio gaan doen in jouw geval, zeker als je van eten houdt en het moeilijk vind om eten te laten staan en daar dus qua hoeveelheid niet al te veel aan wilt sleutelen.
 
Hee allemaal,

Ik heb me gewogen en het resultaat is sinds ruim een week -0,6kg. Ik eet nu minder dan eerst namelijk 1300kcal (geen trek?). Ik wil dit nog een week blijven doen. Alleen na volgende week kan ik echt niet meer lijnen (studie volop aan de bak).
Mijn vraag is dan ook: kan je met 2000kcal toch afvallen door dit te compenseren met sport/beweging?

Mijn beweging nu: 5x 40min fietsen, 4x 1,5u wandelen + dagelijkse dingen.

Bedankt nog trouwens voor al jullie hulp!
 
Als je meer verbruikt dan die 2000 Kcal, dan val je af.
 
Hee allemaal,

Ik heb me gewogen en het resultaat is sinds ruim een week -0,6kg. Ik eet nu minder dan eerst namelijk 1300kcal (geen trek?). Ik wil dit nog een week blijven doen. Alleen na volgende week kan ik echt niet meer lijnen (studie volop aan de bak).
Mijn vraag is dan ook: kan je met 2000kcal toch afvallen door dit te compenseren met sport/beweging?

Mijn beweging nu: 5x 40min fietsen, 4x 1,5u wandelen + dagelijkse dingen.

Bedankt nog trouwens voor al jullie hulp!

Ja als je onderhoud 2100 is kan je ook prima afvallen met 2000kcal + extra beweging. Zolang je netto maar meer verbrand dan je eet. Dat is sws een stuk beter dan zo'n 1300kcal crash dieet. Gewicht eraf houden doe je door lifestyle veranderingen, bij crash diëten kom je 99/100 keer al je gewicht weer aan omdat je weer hetzelfde gaat doen als voor het dieet.

Succes!
 
Bedankt allemaal, ik eet nu weer iets meer. 1300kcal lijkt me nooit echt goed...

---------- Toegevoegd om 18:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:03 ----------

Hey, kom ik weer met mijn irritante vragen.

Is er toevallig hier iemand die mij persoonlijk wil helpen?
Hoor het graag!
 
Als je excel hebt kan je hier misschien wat mee
om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.
 
Als je excel hebt kan je hier misschien wat mee
om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

waarom dat gedweep met 500 kcal

gewoon 20% onder je TDEE eten

voor een ecto is dat misschien 400 kcal, voor een beer 800 kcal
 
Back
Naar boven