Fitness Seller

lichte navelbreuk, HELP!

Bezoekers in dit topic

cobra1803

Novice
Lid geworden
11 jun 2013
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
82kg
Vetpercentage
11%
Beste mensen,

Ik train nu 2 jaar, en sinds 1 jaar vrij intensief. Je zal mij geen training zien overslaan!
Ik heb nu sinds een paar dagen geleden, bij aanspanning van de buikspieren komt mijn navel aan 1 kant een stukje omhoog. Ik verwachtte al een navelbreuk en ben naar de huisarts geweest. Deze zegt er niet zoveel van, behalve dat het inderdaad een navelbreuk is en dat een operatie nog te heftig is (geen pijn). qua training zegt ie niet veel.

Wat zeggen jullie?
- kan ik nog zwaar doortrainen (compound oefeningen of moet ik isolatie gaan doen?)
- kan ik nog buikspieren trainen (intraabdominale druk vergroot)?
- Is licht trainen wel verstandig (veel herhalingen)?
- is het niet sowieso wachten tot het misgaat? bij aanspanning (dus opstaan, omhoog komen van bed, etc.) puilt ie al iets uit, dus scheurt de scheur toch verder uit?
- is er enig herstel mogelijk?

Bedankt alvast voor de reacties!

groeten
 
Even een second opinion vragen bij een andere dokter.
Hier ga je geen goed medisch advies krijgen verder.
 
Indrukken, dan wordt je onzichtbaar toch?
 
Bedankt voor de reacties, vooral daniel. Durf op dit moment gewoon niet te trainen. Voelt flink k*t
 
Medische expertise raadplegen, lijkt me prioriteit één....
 
Mijn opa heeft volgens mij wel 10 jaar of meer met een navelbreuk rondgelopen, zonder pijn. Maar inderdaad, vraag nog een expert om zijn mening, en in tussentijd gewoon wat meer machines of isolatieoefeningen pakken
 
Sowieso second opinion en vermeld er dan bij dat je aan zware kracht training doet!
 
bedankt voor de reacties (zonder sarcasme dit keer).
Woensdag ga ik naar een sportmedisch adviescentrum naar de sportarts voor advies.
 
Zwaar k*t op die leeftijd. Genezen ook niet spontaan bij volwassenen.