MuscleMeat

Lid van politieke partij

Bezoekers in dit topic

Peoples

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
12.072
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Wie is er hier actief lid van een politieke partij?

Dus niet op wie je stemt maar partij die je steunt dmv giften, contributie of vrijwilligers werk.
 
Misschien wel meerdere, ik ben zelf sinds kort lid van de VVD (contributie)
 
Nee daar vind ik op dit moment de politiek iets te achterlijk voor.
 
Hou het ajb ontopic ipv er weer een PVV topic van te maken.

Zoals u wenst.

Nee ik ben geen lid van een politieke partij en zal dat ook waarschijnlijk nooit worden.

Waarom?

I hate politics.:)
 
Het lokt toch ook alleen dit soort retarded reacties uit?


Dus;
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Lijkt me zaak dat er dan maar extra gemodereerd wordt in deze sectie.
 
Nee, soms heb ik wel van ''Aah zat ik maar op die stoel''

Wie weet in de toekomst, VVD dan.
 
Nee daar vind ik op dit moment de politiek iets te achterlijk voor.


Onze politiek is prima, wellicht een klein beetje te veel kleinburgerlijk maar dat hoort kennelijk bij ons land. We mogen in ieder geval van geluk spreken vergeleken met de meeste andere landen. Onze indirecte democratie werkt nagenoeg perfect, het is de politieke verdeeldheid van het electoraat dat zorgt voor bestuurlijk geneuzel, daar kunnen de Kamerleden en partijen niet zo gek veel aan doen.
 
Onze politiek is prima, wellicht een klein beetje te veel kleinburgerlijk maar dat hoort kennelijk bij ons land. We mogen in ieder geval van geluk spreken vergeleken met de meeste andere landen. Onze indirecte democratie werkt nagenoeg perfect, het is de politieke verdeeldheid van het electoraat dat zorgt voor bestuurlijk geneuzel, daar kunnen de Kamerleden en partijen niet zo gek veel aan doen.
Oke, als jij het zegt dan zal het wel zo zijn.;)
 
Oke, als jij het zegt dan zal het wel zo zijn.;)


Eh nee, als jij vind dat het niet zo is moet je dat gewoon zeggen. Wie weet ontdek ik een voor mij nieuwe invalshoek waar ik wat mee kan.

Maarre, ontopic: Ik niet. Er is momenteel geen partij waarbij ik die drang heb.
 
Onze indirecte democratie werkt nagenoeg perfect, het is de politieke verdeeldheid van het electoraat dat zorgt voor bestuurlijk geneuzel, daar kunnen de Kamerleden en partijen niet zo gek veel aan doen.

Je zegt hier in mijn ogen eigenlijk dat onze indirecte democratie niet goed werkt vanwege de verdeeldheid van de kiezers. Daar kan ik mij eerder in vinden. Een twee-partijen stelsel (of communisme ofzo :D) zou aan dat probleem, en een klein beetje aan het kleinburgerlijke, een einde maken. Meer daadkracht, minder geneuzel en minder vallende kabinetten :o
 
Je zegt hier in mijn ogen eigenlijk dat onze indirecte democratie niet goed werkt vanwege de verdeeldheid van de kiezers. Daar kan ik mij eerder in vinden. Een twee-partijen stelsel zou aan dat probleem, en een klein beetje aan het kleinburgerlijke, een einde maken. Meer daadkracht, minder geneuzel en minder vallende kabinetten.


Kiezers zijn vrijwel altijd verdeeld, en het kabinetsbeleid geeft dat weer. De ene periode centrum links en de andere keer weer centrum rechts (dit tweede wat betreft regeringspartijen vaker maar daar kan je over debatteren als we de hedendaagse definiëring van linkse en rechtse politiek op het beleid uit het verleden gaan plakken). Zo werkt het al sinds mensenheugenis in Nederland en het heeft ons geen windeieren opgeleverd. We hebben het hier in grote lijnen prima voor elkaar, ik zie totaal geen reden om ons hele politieke systeem te veranderen.
 
Ik denk dat het zooitje incapabele lui wat daar in Den Haag zit niet eens een goedlopende frietzaak kan runnen, laat staan een heel land. Die ton die ze daar allemaal per jaar incashen is denk ik wel genoeg belastingsgeld voor die gasten.
 
Om eerlijk te zijn ben ik veel te wakker geworden om nog te beginnen aan zo'n rampenplan, actief politiek bezig zijn bedoel ik dan, op termijn brand je geest en lichaam ervan op, ook dat nog eens. Heb echt nauwelijks nog het idee dat als je verandering wil brengen om gedachten collectief te beïnvloeden je je tot het electoraat moet wenden. Gewoonweg omdat je net als iedereen daar een klont boter op je hoofd krijgt zodra je het binnenhof binnenloopt en fuseert in de Haagse lawine die nou juist zo impopulair is.

Als een populaire Nederlandse popster naast je muzikale werk een literair meesterwerk schrijven zoals bijvoorbeeld Erasmus zou veel meer aanhaligheid bewerkstelligen onder het volk dan die 150 verbaal kaatsende ego'tjes.
 
Al jaren lid van de SP en dat terwijl we ruim boven modaal zitten, dat noem ik nog eens sociaal. :lol:
 
Geen cent. Alsof er nog niet genoeg belastinggeld naar die knoeiers gaat.

Lidmaatschap... zie er de voordelen niet van in.
 
Wat ik zo jammer vindt aan het grootschalig opereren van bedrijven is het verliezen van kwaliteit en detail. Geen enkele multi-national kan de perceptie tussen de verwachte en geleverde dienst waarmaken voor een klant, domweg vanwege het feit dat ze te groot zijn. Visie en missie veranderen hier niets aan, want in de praktijk zijn deze bedrijven te groot om de zaken op te volgen zoals op papier. Het bureaucratisch gereken en geregel verliest het beoogde einddoel uit zicht. Bedrijven die pretenderen service gericht te zijn wijzen in de praktijk uit de klant niet goed te kunnen behandelen, de klant is een nummer in het grote logge apparaat. Dit is voor een individu erg frustrerend door de onmacht die hierdoor ontstaat.

Politiek is een bedrijf runnen met alle facetten die daarbij horen, een extreem complex bedrijf. Dit specifieke bedrijf is het meest logge bedrijf in Nederland, namelijk Nederland zelf. Kijk ook naar alle miljoenen euro's die weggesluisd worden aan verkeerd ingeschatte projecten. Doodzonde, wanneer je dit berekend per burger kom je toch al snel op aanzienlijke bedragen. Efficiëntie is een competentie die wat mij betreft een hogere prioriteit moet krijgen in het besturen van een land. Maar helaas zijn er te veel bestuurslagen tussen strategie en tactiek.
 
Back
Naar boven