XXL Nutrition

LIDL Weegschaal (lichaamsanalyse) - vraagje

Bezoekers in dit topic

Jovac7

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
13 aug 2008
Berichten
6
Waardering
0
Hoi iedereen,

Ik heb al wat rondgelezen op dit forum maar zit nou eindelijk ook met een vraagje, vandaar deze eerste post.

Deze namiddag een lichaamsanalyse-weegschaal aangeschaft in de LIDL voor €30, pretendeert zowel 'spiermassa's, vocht als vet' te analyseren...

Je moet echter allerhande gegevens ingeven, waaronder ook een keuze tussen 4 'profielen', afhankelijk van het werk dat je verricht:

1.) Voornamelijk zittend werken (bureau)
2.) Voornamelijk lopend (horeca,...)
3.) Fysieke arbeid
4.) Extreme fysieke arbeid of topsport

Nou merkte ik echter dat, toen ik voor de eerste keer alles instelde als zittend werken (ben nog student en het is nu immers vakantie :D), mijn vetpercentage 19,9% was, spiermassa 35%, vocht 58%, enz...

Toen ik voor de lol een tweede profiel instelde als topsporter en alles opnieuw woog, was mijn vetpercentage plots 5%, spiermassa 45%, vocht 65%, enz...

Het toestel beweert de metingen uit te voeren door een soort elektrisch signaal die door je lichaam wordt gezonden...

Nou vraag ik me echter af: als dit het geval is, dan zou het toch niet mogen uitmaken wat voor profiel ik ingeef? Was ik nu een gewone ambtenaar die zittend werkt, of een topsporter, als de resultaten via dat elektrisch signaal komen dan zouden die toch in beide gevallen dezelfde moeten zijn?

Voeg daar nog eens bij dat als ik me gewoon meerdere malen na elkaar weeg, ik de hele tijd met verschillende massa's uitkom...

Vandaar dan ook mijn vraag hier of mijn vermoeden dat dit toestel niet echt degelijk materiaal is ook terecht is. Ik heb immers helemaal geen ervaring met dergelijke toestellen en denk erover om het morgen terug te brengen. Volgens mij wordt er immers gewoon wat achter de resultaten gegist, aan de verschillen te zien, en werkt het dus niet degelijk. Bovendien weeg zowel ik als iemand anders op een andere weegschaal zo'n 2 kilo meer...

Alvast bedankt voor de info!
 
Je hebt ongelofelijke crap gekocht, sorry :D
 
Geen probleem, heb liever dat je rechtuit bent :)

Best terugbrengen dus?
 
Neen zon ding werkt door vooropgestelde waardes.
Ik denk dat dit ergens moet staan.
Normaal zou je hem daarvoor niet kunnen terugbrengen?
 
Je hebt ongelofelijke crap gekocht, sorry :D

+1

Terugbrengen en een andere kopen, die in iedergeval steeds hetzelfde gewicht aangeeft als je er vlak na mekaar op gaat staan.

Dat gedoe met vetpercentage meten moet je maar laten voor wat het is, het is nooit echt accuraat als je het meet met een weegschaal.
 
Neen zon ding werkt door vooropgestelde waardes.
Ik denk dat dit ergens moet staan.
Normaal zou je hem daarvoor niet kunnen terugbrengen?

Ja oké, maar als-ie een verschillend gewicht aangeeft tweemaal net na elkaar... Het terugbrengen zal geen probleem zijn :)

+1

Terugbrengen en een andere kopen, die in iedergeval steeds hetzelfde gewicht aangeeft als je er vlak na mekaar op gaat staan.

Dat gedoe met vetpercentage meten moet je maar laten voor wat het is, het is nooit echt accuraat als je het meet met een weegschaal.

Okay, doe ik dan maar (denk wel niet dat ik een andere ga kopen, gewoon verderdoen met de gewone weegschaal hier thuis!)
 
Deze apparaten zijn niet gemaakt voor mensen met meer spiermassa dan gebruikelijk het is een veredelde bmi meter(rekensommetje).
Dus je heb er geen reet aan electrisch meten is pas goed als je op zo'n apparaat gaat staan waar je met blote voeten op staat en je handen op die electrodehandvaten heb maar ja die apparaten kosten 2000euro ofzo.
En als je een bmi meting wil doen(dus uitgaan van een gemiddelde) kijk dan online naar van die berekentools.
 
Deze apparaten zijn niet gemaakt voor mensen met meer spiermassa dan gebruikelijk het is een veredelde bmi meter(rekensommetje).
Dus je heb er geen reet aan electrisch meten is pas goed als je op zo'n apparaat gaat staan waar je met blote voeten op staat en je handen op die electrodehandvaten heb maar ja die apparaten kosten 2000euro ofzo.
En als je een bmi meting wil doen(dus uitgaan van een gemiddelde) kijk dan online naar van die berekentools.

Ja inderdaad. Ze claimden echter wel dat je er ook met blote voeten moest gaan opstaan vermits er via de elektroden onderin de weegschaal een zwakstroomsignaal door je lijf werd gezonden, maar dat werkte dus blijkbaar niet te goed.

Anyway, vandaag teruggebracht en zonder problemen geld teruggekregen. De mop is zelfs dat de gérant ("baas" van de lokale vestiging) me zelf toefluisterde "dattie zelf naar de fitness ging en ook niet dacht dat die apparaten zouden werken"...

Nuja, alweer een wijsheid rijker!
 
Back
Naar boven