AndroidHealthClinic

Lies trainingsschema

  • Topic starter LJ
  • Startdatum
  • Reacties 383
  • Weergaven 28K
  • Volgers 32

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

LJ

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
31 okt 2021
Berichten
391
Waardering
564
Lengte
1m67
Massa
57kg
Och heden, ik zoek even mijn laatste workout erbij van woensdag.

Train dus 3x per week die verlengde onderrug....
 
Lies neem even rustig de tijd en werk alles zo goed en volledig mogelijk uit.
Hoe meer input jij geeft hoe beter je geholpen kan worden ok.
 
  • Love
Waarderingen: LJ
training woensdag .jpg


Hip Thrust
2 x12 x 55kg
1 x10 x 56,3kg
22 x 45

Frog reverse hyper
2 x 12 x 5
2 x 12 x 6

Squat smith
12 x 6,3
12 x 7,5
10 x 10
8 x 12,5

Glute kick L en R
2 x 30 x 7kg

Seated leg press
2 x 30 x 45kg

Lying leg curl
2 x 12 x 30


veel te weinig cardio maar ik moest andere dingen doen :roflol:
 
Ik zou diepe squats gaan doen dus met je kont op je hakken snap je wat ik bedoel?
Eventueel zou je er ook nog een sumo squat bij kunnen doen.
Hip thrusts flink opbouwen in gewicht daar kun je misschien wel het dubbele mee doen.
Legpress en Leg curl eruit gooien die gaan je kont niet ronder maken.
In plaats daar van zou ik Romian Deadlift doen en Lunges.

Alle overige oefeningen kan je doen maar zijn niet noodzakelijk.
Glute Kick mag ook wel een flink stuk zwaarder als je hem wil doen.
Zou maximaal 15 herhalingen doen.

P.S. je kan hier ook naaktfoto's posten alleen jij en ik kunnen het zien. ;)

Schema wordt dan:

Squats normaal diep zakken
Sumo Squat wijd normale diepte zakken
Hip trust
Romian Deadlift
Lunges

Alles 4 sets en de herhalingen tussen de 8 en 12.

P.S. heb je daar geen squat rek?
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: LJ
ikzelf merkte progressie toen ik bulgarian split squats/walking lunges en romanian deadlift in m’n trainingen implementeerde. ik zou elke training een van deze oefeningen doen. dit kan met dumbbells of met bar, wat je zelf fijner vindt. en dan in de range van 8-12 reps 3-4 sets en elke training hoger in kilo’s gaan. probeer jezelf hier in uit te dagen!
 
Na anderhalf jaar trainen en een pak suiker aan gewicht erbij hangen op de smith met squaten zorgt er idd voor dat je al die tijd 0 gains hebt gemaakt.

Daag jezelf meer uit en verleg je grenzen, zolang je in de “comfort zone” blijft zal jou lichaam ook geen stimulans krijgen om te groeien. Met huidige workout kietel je jou lichaam en dan zijn de resultaten natuurlijk lachwekkend. Doorzettingsvermogen, pushen en consistentie mbt voeding EN trainingen bezorgen jou wensen qua fysiek, beetje spelen met de smith machine zorgt ervoor dat je jou tijd verneukt.
 
.
 
Laatst bewerkt:
Na anderhalf jaar trainen en een pak suiker aan gewicht erbij hangen op de smith met squaten zorgt er idd voor dat je al die tijd 0 gains hebt gemaakt.

Daag jezelf meer uit en verleg je grenzen, zolang je in de “comfort zone” blijft zal jou lichaam ook geen stimulans krijgen om te groeien. Met huidige workout kietel je jou lichaam en dan zijn de resultaten natuurlijk lachwekkend. Doorzettingsvermogen, pushen en consistentie mbt voeding EN trainingen bezorgen jou wensen qua fysiek, beetje spelen met de smith machine zorgt ervoor dat je jou tijd verneukt.
Laat ik heel eerlijk zijn ak ik vind dat ze op haar profielfoto echt een heel erg goed fysiek heeft ongeacht haar leeftijd.
Dat ze daarbij ook nog eens 44 is en nog maar zeer kort traint vind ik echt wel heel erg knap.
 
Laat ik heel eerlijk zijn ak ik vind dat ze op haar profielfoto echt een heel erg goed fysiek heeft ongeacht haar leeftijd.
Dat ze daarbij ook nog eens 44 is en nog maar zeer kort traint vind ik echt wel heel erg knap.
Slank kan iedereen worden door een appel / wortel elke dag te eten, je lichaam vorm geven vergt een goede plan van aanpak. Is je kont na anderhalf jaar nog zo plat als de voorkant dan is er iets mis aan de aanpak.

Lichaamsgewicht = voeding
Vorm = krachttraining icm voeding
 
Mwah ik vind dat je het nu echt wel te hard brengt haar lichaam is absoluut niet slecht.
Verdorie kijk eens om je heen meisjes van 20 met een dikke hangbuik sorry hoor.

Snap en respecteer wat je bedoelt maar ondanks haar schema en misschien niet perfecte voeding heeft ze mijn inziens toch een goed resultaat.

Nee ak alsjblieft niet mijn grote liefde afkraken dat accepteer ik niet!
 
Mwah ik vind dat je het nu echt wel te hard brengt haar lichaam is absoluut niet slecht.
Verdorie kijk eens om je heen meisjes van 20 met een dikke hangbuik sorry hoor.

Snap en respecteer wat je bedoelt maar ondanks haar schema en misschien niet perfecte voeding heeft ze mijn inziens toch een goed resultaat.

Nee ak alsjblieft niet mijn grote liefde afkraken dat accepteer ik niet!
Ze geeft toch zelf aan dat ze het een en ander wilt verbeteren, van mij hoeft het allemaal niet maar indien ze het zelf wilt moet ze bovenstaand tips keer proberen.

Master de squat en de squat geeft jou alles wat je wilt.
 
Ze geeft toch zelf aan dat ze het een en ander wilt verbeteren, van mij hoeft het allemaal niet maar indien ze het zelf wilt moet ze bovenstaand tips keer proberen.

Master de squat en de squat geeft jou alles wat je wilt.
Ben ik met je eens de squat is benenoefening nummer 1.
Vandaar ook mijn nadruk op de squats.
 
  • Love
Waarderingen: LJ
In ieder geval in :)
Succes!
 
  • Love
Waarderingen: LJ
Ik ben ook in! Succes LJ
 
  • Love
Waarderingen: LJ
Afhankelijk van je doelen zou ik kijken naar een iets ander schema qua efficiëntie, is er een specifieke reden dat je de cardio tussen de sets door doet in plaats van (bijv) aan het einde van je training?

Ik merkte zelf 3 a 4 (zware) compounds met aanvullend wat unilateral veel progressie en die kon ik redelijk snel opbouwen, op die manier maak je je training ook een stuk overzichtelijker. Hiptrust (of de KAS bridge variant), RDL, bulgarians, leg press, squats als je ervan houd en single legged om 'af te sluiten' is eigenlijk de focus van alle LB trainingen voor mij. Daarnaast houd ik sindskort de opbouw voor short, mid, long aan voor het indelen van de oefeningen (wat doelt op hoe je de spieren gebruikt).

Voorbeeld hiervan is hiptrust/KAS glute (shortened position), leg press (mid) en RDL (long). Aanvullend pak ik nog wat unilateral oefeningen mee, afhankelijk hoeveel energie er nog over is zoals de bulgarians, recent ook weighted step-ups toegevoegd na wat aanvullende studies inclusief de uitleg hier. Als je moet en wilt squatten zou ik langzaam de transitie naar een losse barbell maken, dat komt je vorm en positie hoe je beweegt vaak wel ten goede dan in een ‘vaste’ set-up van de smith. En uiteraard kilo’s laden, maar dat komt vanzelf. Succes!
 
Ik vind dat je soms wel heel veel reps doet, kan best op zich zolang je dicht genoeg bij failure komt maar als je nog 22 reps kan hip thrusten na je eerste drie werksets ben je misschien/waarschijnlijk niet zwaar genoeg gegaan op die sets.

Ik snap ook niet zo goed waarom je opeens cardio ertussenin gaat doen? Je raakt vermoeit voordat je nog moet leg pressen en curlen.

Bij een kickback moet je er op letten dat je een hoek van circa 30-45° maakt met je been, niet recht naar achter "kicken". Je wilt met deze oefening de gluteus medius trainen en deze heeft een ROM die meer "schuin" ligt zeg maar, het internally rotates de heup. Ik denk dat dat op een machine al wat lastiger te doen is dan op de cable.
Glute-med-cable-kickback-min-1024x1024.jpg


Misschien best sowieso eens heel je schema posten zodat we het gehele plaatje kunnen bekijken.

(Mijn favoriete oefeningen zijn hip thrust, RDL, bulgarian split squat en lunges.)
 
Laatst bewerkt:
Wat fijn deze reacties, thanks...

De oefeningen staan door elkaar, dus cardio heb ik als warming up gedaan even kort.
De glute kick back staat op het plaatje machine maar in in real life de cable omdat ik um anders niet kan loggen.
Kathlinoo tnx voor je plaatje, ik deed um zo dus niet...

Turouise tnx voor stukje science, wat vind je van Bret Contreras en zijn rule of third?

Ik heb nu al wat aan jullie feedback, tnx!

Ik ga zo weer en post mijn workout later vandaag. zal dan ook mijn voer erbij zetten want vind dat dat ook niet optimaal is.
Al denk ik nu eerder, door hier een tijdje te zijn, dat het in mijn workouts ligt..
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven