XXL Nutrition

Liesblessure... hoe gaan jullie ermee om? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
Hey,

ik heb nu last van een liesblessure.... ik heb blijkbaar mijn rechterlies flink verrekt en heb er nu al 3 weken last van.. Ik heb al amper getraind vanwege drukte enz. maarja.. het is nog steeds niet echt aan t genezen.

Bij mij doet het niet pijn.. maar het is wel harder dan links en ik voel het constant.. zo'n irritant drukkend gevoel...

Als ik licht squat heb ik geen pijn maar ik voel wel dat het niet lekker zit.. deadliften gaat beter maar durf ook niet teveel te pakken.

Iemand ervaring hiermee? Wat kan je het beste doen? Totale rust of met low weight en high reps squatten?

grtz & thnx

frank
 
Belangrijkste is rust... dus minder palen.. Maar wel blijven squatten ;)
 
vooral opletten bij squat, die zou ik even zo laten. deadlift geen sumo-stand en altijd goed opwarmen en rekken van de lies he
 
strekken? weet je dat zeker? lijkt me niet echt bevordelijk voor het herstel.. want het is overrekt.. zowiezo als ik me lies een beetje probeer te strekken heb ik er meteen al een paar uur last van..
 
Probeer alleen upper body workout's te doen en geen rek of spanning op de lies.
 
Hoe lang kan zon liesblessure aanhouden?
 
Frenkpie zei:
Bij mij doet het niet pijn.. maar het is wel harder dan links en ik voel het constant.. zo'n irritant drukkend gevoel...

Geen liesbreuk? Zwelt het op als je krachtig blaast op je hand?
 
Idd liesblessure duurt meestal lang. Toen ik vroeger voetbal speelde was dat het ergste dat je kon overkomen na knieblessure.

Voor BB is het iets minder erg denk k. Je zal gewoon het benen trainen wat moeten laten.

Al mee naar dokter geweest??
 
Wat dacht je van helemaal je benen even niet meer trainen? Met je lies zou ik altijd mee uitkijken.
 
Idd zou ik ook doen, benen paar maanden niet trainen. Die scheur moet opnieuw dichtgroeien. Als je je lies er de kans niet toe geeft dit te doen loop je het risico op de lange termijn veel langer out te zijn
 
tja, ik heb indertijd een overbelasting gehad van men adductoren en toen bij de kine veel rekoefeningen gehad. als het scheur is veel rust gunnen.
 
KaLe zei:
Geen liesbreuk? Zwelt het op als je krachtig blaast op je hand?


Een liesbreuk is iets totaal anders. Dat heeft te maken met dat je darm door je lies is gebroken. Dat veroorzaakt die bult en de symptonen zijn:

- misselijkheid / overgeven
- slechte stoelgang
- darmklachten

En een liesbreuk ontstaat meestal door hard drukken: dus veel niezen/hoesten of te hard/veel drukken op de wc met een slechte stoelgang.

Omdat je darm daar dan gaat ontsteken. Ik heb dit opgezocht in een medisch encyclopedie..

Bij mij als ik aan me lies links en rechts voel.. merk ik dat rechts gewoon harder en dikker is.. :( Als het over een maand nog niet over is ga ik naar de dokter.


De oorzaak is denk ik door keer op teveel me lies heb opgerekt....wanneer ik met me vriendin... :)

Nog als antwoord op je vraag: nope
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat je best geen maand wacht om nr de dokter te gaan. wel jammer man, kzag dat je trainingen goed gingen...
 
"k denk dat je best geen maand wacht om nr de dokter te gaan"

huh? wat? Bedoel je nu dat ik eerder naar de dokter moet gaan?

Idd trainingen gingen super... lichte blessure in me rug gehad.. die was over. en nu dít.. :mad:

vorig jaar 3 maanden niet kunnne trainen vanwege een schouderblessure..
 
Back
Naar boven