MuscleMeat

Lieve mensen ik heb hulp nodig

Bezoekers in dit topic

adje

Novice
Lid geworden
25 okt 2021
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
60kg
Hele lieve mensen,

Ik ben 24 jaar 1,80 en weeg 60kg.

Ik heb heel m’n leven eigenlijk nooit aan fitness gedaan maar de tijd is gekomen.

Ik kwam toevallig deze site tegen en dacht waarom zou ik niet hier m’n vragen stellen.

Mijn doel is eigenlijk om rond de 75 a 80 kilo te worden binnen een jaar a anderhalf.

Nou zijn er zoveel vragen en heb ook wel research gedaan maar ben toch opzoek naar andere mensen hun opinie.

Het liefst zou ik 4x per week gymen maar ik lees vaak over 2x PPL dat zou dan 6x zijn.

Ik heb best moeite met veel eten maar besef me gewoon dat het wel moet, ik heb momenteel een schema van rond de 3k calorieën, zou dat voldoende zijn? Ik zet gemiddeld ook 12k stappen per dag.


Eetschema:

Ochtend 6 a 7u:

4x volkoren sneetje brood (360kc)
4x15gr pindakaas 100% naturel (360kc)
Appel en banaan (150kc)
877kc

Uurtje of 11 a 12:

2x scoops proteïne poeder (222kc)
200 ml halfvolle melk (95kc)
120gr havermout (457kc)
5gr kaneel (16kcal)
715kc

Rond 2 a 3 uur (tussendoortjes)

3x rijsten wafel (80kc)
3x 15gr pindakaas (270kc)
30 Gr Cashewnoten ongezout (191kc)
1x Banaan (100 kc)
640kc

Avondeten 6-7u
200gr kipfilet (200kc)
160gr ongekookt zilvervliesrijst (550kcal)
150 gr brocolli (50kc)

Dan kom ik rond de 2900 a 3100 kcal.

Is dit een oké schema? Ik wil gewoon in een vast patroon komen het maakt me eigenlijk niet uit als ik dit dagelijks zou moeten eten.

Ik hoor graag jullie meningen als überhaupt iemand dit leest thanks
 
chest/tri
rug/bi
schouders
legs+calfs
rust

Daar heb je je vier dagen, abs/cardio kan je toevoegen waar je wilt.

Voedingschema is een goede houvast, word je dan toch te snel vet kan je altijd nog gaan schrappen erin. (Kijk eerst eens bij de KH).
 
Fullbody doen 3x per week, ga werken met een bestaand schema.
Voeding: aankijken wat je gewicht doet.

Succes.
 
Full body kan je ook om de dag doen.
UB/LB kan ook. Dan heb je 4x per week.

Qua voeding. Probeer wat je opgesteld hebt. Kom je niet aan meer eten.
Of drink je calorieën. Melk/chocomelk etc.

Waarom 12.000 stappen?
 
Full body kan je ook om de dag doen.
UB/LB kan ook. Dan heb je 4x per week.

Qua voeding. Probeer wat je opgesteld hebt. Kom je niet aan meer eten.
Of drink je calorieën. Melk/chocomelk etc.

Waarom 12.000 stappen?

Maar waarom zou je?
 
Full body kan je ook om de dag doen.
UB/LB kan ook. Dan heb je 4x per week.

Qua voeding. Probeer wat je opgesteld hebt. Kom je niet aan meer eten.
Of drink je calorieën. Melk/chocomelk etc.

Waarom 12.000 stappen?
Voor werk doe ik 12k stappen
 
Hey dat zijn best veel dingen die ik ook eet.

Eventueel tips als je in de toekomst meer kcals nodig hebt:

walnoten op je brood met pindakaas voor extra calorien.
En je kan ook simpel wraps maken zonder te koken. Wraps, cottage cheese van dat smeerkaas, advocado snij je erop, plakjes kip kan je kopen of blikje markeel in zonnebloemolie vind ik lekker, tomaat/sla noem maar op. Kan je ook zo 750 kcal maken van 2 wraps.
Kwark kan je nog eten voor de afwisseling met wat cruesli en fruit erin.

Zo ben ik ook van 68kg naar 88kg gegaan dus als je dit volhoud en goed kijkt of je inderdaad aankomt en zo niet je calorien verhoogd dan kom je er.
 
Mijn doel is eigenlijk om rond de 75 a 80 kilo te worden binnen een jaar a anderhalf.
Is nogal veel hoor, kg per week

Ik heb best moeite met veel eten maar besef me gewoon dat het wel moet, ik heb momenteel een schema van rond de 3k calorieën, zou dat voldoende zijn?
Hoe gaat je gewicht nu? Kom je al aan?
 
chest/tri
rug/bi
schouders
legs+calfs
rust

Daar heb je je vier dagen, abs/cardio kan je toevoegen waar je wilt.

Voedingschema is een goede houvast, word je dan toch te snel vet kan je altijd nog gaan schrappen erin. (Kijk eerst eens bij de KH).
Dit 👍
 
Afhankelijk van welke 4 dagen je gaat trainen zou je eens naar de UB/LB hier op het forum of de Generic Bulking Routine van Lyle MacDonald (ben z'n naam ff kwijt), beginnen met een 4-daagse GZCLp kan ook. Een 3 daags beginnersschema is niet noodzakelijk slechter.

Succes!
 
Fullbody doen 3x per week, ga werken met een bestaand schema.
Voeding: aankijken wat je gewicht doet.

Succes.
Is t beter om met 3x per week te beginnen of gewoon voor 6x gaan met 1 dagje rust?
 
Lees eens wat er staat in wat je quote.....

Ooit wel eens gelezen dat je spiergroepen ook rust nodig hebben. Dus niet elke dag alle spiergroepen trainen....
 
Is t beter om met 3x per week te beginnen of gewoon voor 6x gaan met 1 dagje rust?
Als beginner kan je ook met 2x per week full body starten, of iets tussen 2x- 3x per week. Je spieren groeien op rustdagen. In het begin heb je langer nodig om te herstellen van een training.
Beginners zijn vaak fanatiek en willen elke dag trainen maar teveel trianen is contraproductief.

Ik heb best moeite met veel eten maar besef me gewoon dat het wel moet, ik heb momenteel een schema van rond de 3k calorieën, zou dat voldoende zijn?
Of het genoeg is zal je zelf moeten valideren. Probeer het een week en kijk of je bent aangekomen. Als je nog hetzelfde weegt (of minder) dan een week geleden dan moet er nog een schep bovenop.
 
Voeding ziet er netjes uit. Weeg jezelf iedere week op het zelfde moment. Bijvoorbeeld in de ochtend. Kijk vanuit daar verder of je nog wat naar boven moet met kcal of naar beneden. Als je het clean wilt houden en niet teveel vet wilt pakken ongeveer 0.5kg per week aankomen.
 
Back
Naar boven