AndroidHealthClinic

Lifestyle veranderen

Bezoekers in dit topic

Pacito

Novice
Lid geworden
28 okt 2016
Berichten
10
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
70kg
Vetpercentage
1%
-
 
Laatst bewerkt:
Eerst en vooral de slechte vrienden verwijderen uit je leven.
 
Eerst prioriteiten stellen: welke van deze dingen vind je het belangrijkste? Maak een lijstje. Welke van deze dingen zijn (waarschijnlijk; wat jij denkt) het makkelijkste om te veranderen? Maak een 2e lijstje. Kijk welke het belangrijkste en makkelijkste zijn en begin daarmee. Nu moet je doelen stellen per dag die je helpen om je uiteindelijke lange-termijn doel te realiseren.

Voorbeeld: je wilt een buff swole coleman-esque jongetje worden. Hier zijn bv. doelen die je wekelijks of dagelijks kunt stellen:

1. Ik ga deze week minstens 2 gyms bekijken om te zien welke ik goed vind.
2. Ik ga deze week alleen mijn eiwit-inname bijhouden per dag en probeer op 2g per kg lichaamsgewicht te zitten
3. Ik ga elke dag 15-30 minuutjes een rondje lopen buiten (indien je nu 24/7 achter de tv of computer zit)
enz...

Voorbeeld 2: je wilt iets gaan studeren.

1. Ik ga per dag minstens 1 'lang' (zelf kiezen wat voor jou lang is) artikel lezen over een onderwerp wat mij interesseert (kan vanalles zijn: auto's, fitness, videogames, breien...). Het idee hierachter is dat je van een high-stimuli environment (bv. videogames, tv shows enz.) naar een low-stimuli environment gaat, zo simpel beginnen (en steeds meer low-stimuli dingen doen) helpt concentratie bij studeren.
2. Ik ga deze maand minstens bij 1 open dag kijken op een uni
3. enz...

succes
 
-
 
Laatst bewerkt:
-
 
Laatst bewerkt:
-
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog tips hoe je het beste kan stoppen met blowen en roken na dit 5 jaar gedaan te hebben?

Roken kan het beste 'cold turkey' (in 1x stoppen). Blowen verschilt per persoon.
 
Ano_54321 Ja klopt maar ik dacht mischien kan je je ding doen en hun op het laast achterlaten

Als je van plan bent hun toch achter te laten waarom dan pas op het laatst?

Heb je liever eerst nog wat negatieve invloed van hun?
 
Als je van plan bent hun toch achter te laten waarom dan pas op het laatst?

Heb je liever eerst nog wat negatieve invloed van hun?

Als jij van plan bent je vriendin te dumpen doe je dat toch ook pas als je een ander hebt? :S
 
Als jij van plan bent je vriendin te dumpen doe je dat toch ook pas als je een ander hebt? :S

Als dat een bitch is dan dump ik ze zo snel mogelijk.
 
Voorbeeld: je wilt een buff swole coleman-esque jongetje worden. Hier zijn bv. doelen die je wekelijks of dagelijks kunt stellen:

1. Ik ga deze week minstens 2 gyms bekijken om te zien welke ik goed vind.
2. Ik ga deze week alleen mijn eiwit-inname bijhouden per dag en probeer op 2g per kg lichaamsgewicht te zitten
3. Ik ga elke dag 15-30 minuutjes een rondje lopen buiten (indien je nu 24/7 achter de tv of computer zit)
4. Ik ga met Anna Bowlen.
 
Laatst bewerkt:
Wat een topic zeg.
Word volwassen zeg alles wat kut is vandaag gedag.
Schrijf je vanmiddag nog in op een school en sportschool.
Morgen nieuwe dag, jouw nieuwe leven begint.
Zo?
 
Hoe verander ik het beste me leven.

Daarmee bedoel ik stoppen met roken,drinken,slechte vrienden achterlaten en beginnen met trainen en te gaan beginnen met me HBO opleiding?

Graag tips en ervaringen hoe jij je leven heb omgeswitcht.
Blijkbaar kan je zelf al op noemen wat jij niet wilt hebben in je leven. Er is maar één antwoord: gewoon doen.

In volgorde:
1. Slechte vrienden achter je laten (waarom deze als eerst? omdat zij ervoor zorgen dat je punt 2 niet gaat halen)
2. Roken/drinken/blowen achter je laten
3. Beginnen met trainen. Dit is iets wat je per direct kan beginnen
4. HBO opleiding. Als je je hier nog voor moet inschrijven etc dan is dit meer een langer termijn iets - dus daarom zet ik deze als laatst neer
 
Blijkbaar kan je zelf al op noemen wat jij niet wilt hebben in je leven. Er is maar één antwoord: gewoon doen.

In volgorde:
1. Slechte vrienden achter je laten (waarom deze als eerst? omdat zij ervoor zorgen dat je punt 2 niet gaat halen)
2. Roken/drinken/blowen achter je laten
3. Beginnen met trainen. Dit is iets wat je per direct kan beginnen
4. HBO opleiding. Als je je hier nog voor moet inschrijven etc dan is dit meer een langer termijn iets - dus daarom zet ik deze als laatst neer

Dit.
 
Ja klopt, maar dit zijn mijn jeugdvrienden dus opeens iedereen los laten en afkicken enz is moeilijk.

Maar ga me best doen
 
Heeft iemand ervaring met zulke problemen?

Zo ja wat deed jij toen en wat veranderde er
 
Praat met je vrienden. A là ik wil dit niet meer, roken, blowen, drinken. Ik wil een opleiding gaan volgen, mijn leven opbouwen. Trainen etc.
Zijn het echt je vrienden dan steunen ze je, maybe kan je goede invloed op ze uit oefen en sta je niet eens alleen. Zo niet dan is het ook weer makkelijker loslaten...
Maar makkelijker gezegd dan gedaan...

En inderdaad kleine stapjes zetten naar nieuwe goede gewoonte en op die manier de slechte gewoonte afleren. Ben je toevallig al begonnen?
 
Praat met je vrienden. A là ik wil dit niet meer, roken, blowen, drinken. Ik wil een opleiding gaan volgen, mijn leven opbouwen. Trainen etc.
Zijn het echt je vrienden dan steunen ze je, maybe kan je goede invloed op ze uit oefen en sta je niet eens alleen. Zo niet dan is het ook weer makkelijker loslaten...
Maar makkelijker gezegd dan gedaan...

En inderdaad kleine stapjes zetten naar nieuwe goede gewoonte en op die manier de slechte gewoonte afleren. Ben je toevallig al begonnen?

Dit is mss wat beter dan gewoon direct te kappen met je vrienden :)

Maar als je ziet dat ze je niet steunen of toch willen overhalen om mee te gaan blowen e.d. dan zijn het geen vrienden maar een last die je niet kan gebruiken.
 
Back
Naar boven