MuscleMeat

Liften in de stal

Bezoekers in dit topic

Training vandaag:

BFRT:
Lat pulldown (brede greep, parallel - schouders hele tijd geretraheerd):
30kg 30-15-15-15-15

Bb curls:
20kg 30-15-15-15

Triceps cable pulldown (zeer strikt):
10kg 30-15-15-15

---

Lying leg raises:
5 sets

bulgarian squats:
3x12 met bw
- Haha wat een onderschatte oefening. Was ook heel stijf van gisteren maar ging dus niet goed.

Schouder weer iets beter dan enkele dagen geleden. Zou toch fantastisch zijn als de rustpijn of de pijn bij dagelijkse activiteit volledig wegebt, vooraleer het effect van de PRP al duidelijk wordt.


Nog clipje van de DL gisteren. 175 ging heel vlot te gaan; raar dat ik 185 volledig faal.

 
Bulgarian squats zijn in het begin idd lastig. Gewoon voor coordinatie paar keer met enkel BW doen
 
De avond en volgende ochtend na de lat pulldown toch iets meer last. Toeval of niet? Misschien toch wat teveel hooi op de vork genomen.

Gisteren korte cardio sessie op het werk (hometrainer):
30 minuten fietsen met 5x1 minuut tot 180-185 hartslag. Op de fiets moet je daar echt wel all-out voor gaan :o Ik mis het lopen al...
 
Het lijkt me dat je op zo'n hometrainer je warmte bijna niet kwijt kan als je zo voluit gaat?
 
Het lijkt me dat je op zo'n hometrainer je warmte bijna niet kwijt kan als je zo voluit gaat?

Niet echt last van warmte. Er is ook wel airco in die oefenzaal dus misschien ligt het daaraan. Heeft me nog niet gestoord alleszins.
Met lopen zit ik zeer gemakkelijk aan die hoge hartslag maar met fietsen is dat niet echt intuïtief.

Bah heb zoveel zin en drive om te trainen, niet leuk dat ik niet veel kan doen. Straks een flinke LB training dan maar; ev aanvullend snatch grip dl als dat goed voelt, om toch iets voor rug te doen.
 
Training vandaag

Box front squat (3 matten & harnas):
10x50
10x70
10x80
2x10x85
8x90 (RPE 8)
8x100 (RPE 9)
3x110 (RPE 9??)
Die laatste set voelde abnormaal veel zwaarder; misschien te weinig rust met de voorlaatste set. Doel was vnl. volume dus best tevreden.

one legged db dl:
4x15x +10kg

snatch grip barbell deadlift:
10x40
10x60
Voelde niet lekker aan voor de onderrug; ook vorige keer enkele dagen last van gehad. Is ook echt diep vermits er maar een kleine schijf van 10 aan hangt.

Supersetten met het bed verversen van mijn 2.5j oude dochter (alles ondergekotst).

BFRT:
Preacher curls:
30-40-15-15-15 ish

Plate kickbacks:
5kg 30-15-15-15 ish

Wrist roller:
5x op en af - 2x - 2x -2x


Volgende krachttraining zal ofwel maandagavond zijn tussenin vergaderingen 's avonds (BFRT op machines), ofwel dinsdag. Normaliter morgen cardio.
 
Zondagavond 1u10 op de hometrainer. Hf 160 gemiddeld, wattage toch vaak 140 a 150.
Gisteren uiteindelijk geen tijd voor training. Vanmiddag back squat.
 
Training vandaag

Back squat (par):
10x20
10x50
10x70
10x80
3x8x90 (rpe 7-8)
3x100
Als ik op mijn video bekijk (niet gedeeld) dan is dit toch meestal net boven parallel. Op zich niet opmerkelijk na al die jaren box squats boven parallel. Ik ga wat aan mijn heupmobiliteit moeten werken.
Gewichten gaan op zich redelijk vlot. Toch opmerkelijk meer activatie in mn volledige bovenbeen tov bij box squats (heb krampen van adductoren tot glutei).
Bedoeling is dus elke week te variëren tussen back squat, box squat, (box) front squat.

Lying leg raises SS calf raises
4-5 sets van elk tot randje falen

BFRT:
Plate curls met 5kg 40-30-15-15-15-15 (falen)
Triceps cable pulldown 10kg 30-15-10-10-7-5 - te zwaar dus
Reverse wrist curls (50mm db en 5kg): 12x - 8- 8 telkens isometrisch enkele seconden aanhouden
 
Enkele dagen niet getraind. Eerst mijn dochter ziek, dan mijn vrouw, dan mijn zoon en ikzelf ben ook alweer gesneuveld. Wou mezelf niet forceren toch te trainen, zeker gezien de koude en de schouderklachten.
Zo dadelijk een deadlift training.
 
Training vandaag

Hex bar low handle dl:
10x75
5x105
3x125
3x145
5x3x150 (laatste 3 sets met riem; ging veel beter)

Box back squat (2 matten):
10x40
10x50
12x60
2x12x70

BFRT:
Plate curls: 5kg 30-30-30-15-15-15 (riem was niet genoeg afgespannen initieel)
Triceps plate kickbacks: 5kg 30-15-15-15

F* koud
 
Ik heb sinds een paar dagen geen pijn meer 's nachts, ook niet bij de posities die ik voordien moest vermijden (op de pijnlijke schouder liggen, of op de andere schouder met mijn pijnlijke schouder gekruist). Ook bij aan/uitdoen kleren merk ik minder last. Hopelijk gaat dit nu eindelijk de goede kant uit :). Ik hou voorlopig dit regime nog even aan en zal voor maart zeker niet met presses starten.
Doel blijft in september meedoen met het Vlaams kampioenschap powerlifting; op 5-6 maanden rustig bench opbouwen moet lukken.
 
Ik heb sinds een paar dagen geen pijn meer 's nachts, ook niet bij de posities die ik voordien moest vermijden (op de pijnlijke schouder liggen, of op de andere schouder met mijn pijnlijke schouder gekruist). Ook bij aan/uitdoen kleren merk ik minder last. Hopelijk gaat dit nu eindelijk de goede kant uit :). Ik hou voorlopig dit regime nog even aan en zal voor maart zeker niet met presses starten.
Doel blijft in september meedoen met het Vlaams kampioenschap powerlifting; op 5-6 maanden rustig bench opbouwen moet lukken.
Goed nieuws! Blijft de vraag: is dat het plaatjes extract of even rust nemen? :D
 
Goed nieuws! Blijft de vraag: is dat het plaatjes extract of even rust nemen? :D
Idd. Aangezien die PRP zogezegd maar na 6 weken begint te werken zal het eerder het rusten zijn. Het voordeel daarvan zou zijn dat ik binnen 3 weken dus nog een grote boost in vermindering pijnklachten kan verwachten :p
Waar ik wel spijt van heb in mijn trainingen is dat ik beginnen dips doen ben, terwijl dat altijd wordt afgeraden (en ik wist dat). Maar raar dat ik daarbij geen pijn had en bij bench wel.
 
Heb 2 nieuwe matten gekocht (verhoging 2.5cm) zodat ik iets meer parallel squat. Ongelofelijk wat voor een intuitief verschil dit meteen maakt bij het uittesten; op die laatste (diepte) cm's verloor ik meteen spanning.

Training gisteren:
1u cardio op hometrainer; hartslag vrij laag (140 gemiddeld) maar kon de energie niet opbrengen meer te doen.

Training vanavond

Front box squat - harnas (4 matten):
10x40
10x70
5x80
5x90
5x100
5x105
3x115
- Eerste keer op deze hoogte dus alles PR. Zag achteraf dat ik met 3 matten al 9x100 had gedaan dus nu toch teleurgesteld haha.




Standing calf raises SS straight lying leg raises 4 sets elk tot near failure
- Ik ken niet veel andere oefeningen voor core waarbij ik mijn armen niet nodig heb. Daarom het gebrek in afwisseling.

BFRT: (focus op 2 a 3s per concentrische/excentrische beweging zoals eigenlijk voorgeschreven)
BB curls:
20kg 30-15-10-10-8

Triceps cable extensions:
5kg 30-15-10-8-8

Wrist roller:
3 sets
 
Niemand een reactie op mijn diepte?

Training gisteren:

BFRT op het werk, maar zoals het echt hoort met bloeddrukmanchette:
Leg extension - step-ups - leg curls
- Enorm zwaar; leg extension zonder enig extra gewicht was reeds moordend. Ben nog een protocol aan het uitwerken; ik vermoed dat de druk veel te hoog was (80mm Hg), gezien ik niet aan 20% 1RM geraakte.

Training vandaag: max effort

Hex bar low handle dl:
5x75
5x75 + oude blauwe band
5x105 + oude blauwe band
3x125 + oude blauwe band
3x135 + oude blauwe band
1x145 + oude blauwe band
1x155 + oude blauwe band
1x160 + oude blauwe band
3x135 + oude blauwe band

BFRT:
plate hammer curls - cable rope pulldown
met de bands zoals normaal

Tevreden met de hex bar al heb ik geen vergelijking. Voor mij een teken dat mijn sticky point echt onderin ligt.
 
Je gaat nu inderdaad mooi tot parallel. Echter wat je zelf al zegt, verlies je wel compleet je spanning op het laatste stuk. Geen last van je rug na je setjes? Zou er volgende keer wel wat beter op letten om goed in lichte anterior tilt te blijven.
 
Je gaat nu inderdaad mooi tot parallel. Echter wat je zelf al zegt, verlies je wel compleet je spanning op het laatste stuk. Geen last van je rug na je setjes? Zou er volgende keer wel wat beter op letten om goed in lichte anterior tilt te blijven.
Ja het is wennen, al is het maar een paar centimeters. Geen rugpijn, maar ik vind die box front squat wel een zeer goede core training.
 
Gisteren cardio : 1u15 fietsen op gemiddeld HF 155-160.

Na 3-4 weken zonder presses begin ik duidelijk atrofie te zien in pecs :( . Kan niet zeggen dat ik de laatste week nog verbetering heb gemerkt mbt mijn schouder.
Deze week trouwens eens gelopen maar na 8 minuten weer (heel licht) vervelend gevoel in de linker knie; nog niet herstarten dus.

Vandaag geen training (uitgeweest en wat katerig), morgen max effort op squat.
 
Vandaag max effort sq

Box back squat met 4 matten(1ste keer) :
10x20
10x50
5x50 vanaf hier met 30kg chains
5x70
3x90
3x100
2x110
2x1x120
2x100
8x70

Bfrt:
Ez bar curls cable pull-down en wrist roller

Net op echo gekeken maar mijn ac gewricht staat nog even ontstoken als voor de behandeling. Bah.

1x120

2x110
 
Back
Naar boven