Fitness Seller

Liften in de stal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hoe lang ben je dan!? Fysiek ziet er goed uit..
Ik ben maar 1.71cm groot.
Misschien zie ik het zelf niet in, maar voor 14 jaar trainen vind ik dit altijd pover. Naar voeding toe vaak toch onvoldoende er uit gehaald dus het zal wel deels daaraan liggen, verder ben ik gewoon geen massamonster.
Ik ben eindelijk eens aan het cutten en hopelijk zal ik tevreden zijn als ik wat meer definitie zie, het gaat wel de goede kant uit alleszins; ik zie wel waar ik uitkom qua gewicht.

Dinsdag
Training C - cyclus 2 - week 1

Box squat (3 matten):
10x40
10x50
10x70
3x15x80
(+10kg tov vorige cyclus maar toen 35°)

Hex rows:
3x10x75

One arm inverted rows vanuit stand:
wisselend arm per arm tot 60-tal reps. Voelt best leuk, volgende keer wat moeilijker maken.

Shrap rack press:
3x20x35

Side raises:
4-5 sets high rep

Glute bridges:
4x20

De komende dagen aantal vergaderingen en lang werken; wordt nog zoeken om trainingen in te plannen, zeker cardio. Indien geen cardio dan schrap ik wat kH.
 
Ik ben maar 1.71cm groot.
Misschien zie ik het zelf niet in, maar voor 14 jaar trainen vind ik dit altijd pover. Naar voeding toe vaak toch onvoldoende er uit gehaald dus het zal wel deels daaraan liggen, verder ben ik gewoon geen massamonster.
Ik ben eindelijk eens aan het cutten en hopelijk zal ik tevreden zijn als ik wat meer definitie zie, het gaat wel de goede kant uit alleszins; ik zie wel waar ik uitkom qua gewicht.

Dinsdag
Training C - cyclus 2 - week 1

Box squat (3 matten):
10x40
10x50
10x70
3x15x80
(+10kg tov vorige cyclus maar toen 35°)

Hex rows:
3x10x75

One arm inverted rows vanuit stand:
wisselend arm per arm tot 60-tal reps. Voelt best leuk, volgende keer wat moeilijker maken.

Shrap rack press:
3x20x35

Side raises:
4-5 sets high rep

Glute bridges:
4x20

De komende dagen aantal vergaderingen en lang werken; wordt nog zoeken om trainingen in te plannen, zeker cardio. Indien geen cardio dan schrap ik wat kH.

Ziet er goed uit, is toch ook naturel behaald lijkt me? Heb zelf ook niet geweldige genen maar ben qua kracht stats wel redelijk. Hier ook vaak lange dagen die mentaal soms redelijk zwaar zijn..…. Dus ik heb het trainen op een wat lager pitje gezet, ben anders continu grieperig en ziek. Beetje massa onderhouden en wat gezond proberen te leven.. Heb wel geen fysiek zwaar werk maar de stress werkt slopend haha.
 
Ga eens loggen.

That's what she said! Ik log niet want ik train niet, als ik al train is het pizza eten, de rest is secretly geheimzinnig nothing fancy, leave tha doc's log alone!

ps: still lovejoe honnepon
 
Ziet er goed uit, is toch ook naturel behaald lijkt me? Heb zelf ook niet geweldige genen maar ben qua kracht stats wel redelijk. Hier ook vaak lange dagen die mentaal soms redelijk zwaar zijn..…. Dus ik heb het trainen op een wat lager pitje gezet, ben anders continu grieperig en ziek. Beetje massa onderhouden en wat gezond proberen te leven.. Heb wel geen fysiek zwaar werk maar de stress werkt slopend haha.
Ja naturel. Ik herken je verhaal van ziek zijn; ik heb vorig jaar klierkoorts gehad en ben sindsdien minder onbezonnen met mijn energieverbruik. Ik voel meestal wel aan wanneer ik een weekje rust in moet lassen; meestal komt dat niet exact overeen met mijn trainingsplan en dien ik dan toch te schipperen :)


Gisteren:
Over de middag op het werk: 35 min lopen - 410 kcal. Loopschoenen vergeten dus op blote voeten op de loopband; stel blaren en pijn aan de onderbenen aan overgehouden.


Cyclus 2 - training 1
Training C


incline BP (stand 1):
15x60
2x15x65

chins:
100 reps in 15 min. Kan beter met betere indeling (nu ongeveer uit het hoofd 13-7-5-5-5....-4-4-4...). Ik doe volgende maand wellicht de "murph" in crossfit en wil toch ietwat geprobeerd hebben.

OH box SQ:
12x30
12x35
12x40
8x45

bic en tric via BFRT


Vandaag:

Cyclus 2 Training 2
Training A


Deadlift (hex bar):
5x135
2x5x155
5x160 (riem)
- nog redelijk gezien mijn 72kg BW. Zal voorlopig in cut wellicht niet meer kunnen opbouwen.

Military press:
12x50
2x12x52.5
12x50
RPE 10 alweer; wel een set bij.

Inverted rows:
3x15 +5kg

Preacher curls:
4x8-12 reps
 
Ja naturel. Ik herken je verhaal van ziek zijn; ik heb vorig jaar klierkoorts gehad en ben sindsdien minder onbezonnen met mijn energieverbruik. Ik voel meestal wel aan wanneer ik een weekje rust in moet lassen; meestal komt dat niet exact overeen met mijn trainingsplan en dien ik dan toch te schipperen :)


Gisteren:
Over de middag op het werk: 35 min lopen - 410 kcal. Loopschoenen vergeten dus op blote voeten op de loopband; stel blaren en pijn aan de onderbenen aan overgehouden.


Cyclus 2 - training 1
Training C


incline BP (stand 1):
15x60
2x15x65

chins:
100 reps in 15 min. Kan beter met betere indeling (nu ongeveer uit het hoofd 13-7-5-5-5....-4-4-4...). Ik doe volgende maand wellicht de "murph" in crossfit en wil toch ietwat geprobeerd hebben.

OH box SQ:
12x30
12x35
12x40
8x45

bic en tric via BFRT


Vandaag:

Cyclus 2 Training 2
Training A


Deadlift (hex bar):
5x135
2x5x155
5x160 (riem)
- nog redelijk gezien mijn 72kg BW. Zal voorlopig in cut wellicht niet meer kunnen opbouwen.

Military press:
12x50
2x12x52.5
12x50
RPE 10 alweer; wel een set bij.

Inverted rows:
3x15 +5kg

Preacher curls:
4x8-12 reps
Heel goed dit, ik heb dat zelf ook.. Inmiddels voel ik het precies aankomen en onderneem ik direct ''actie'' Uiteindelijk leer je je lichaam goed kennen en weet je precies wat de spreekwoordelijke druppel zou kunnen zijn. Pfeiffer is inderdaad wel typisch iets dat een dergelijke nasleep op een lichaam zou kunnen hebben, wel handig dat het in ieder geval duidelijk is waar dit bij jou door komt dan.. Maar pfeiffer is ook vrij makkelijk te diagnosticeren. Ik heb zelf veel gezocht naar een en ander daar ik ook bepaalde aanwijzingen heb gehad door de jaren heen dat er iets niet helemaal klopte maar nooit echt duidelijk gevonden wat er nu daadwerkelijk mis is... Ik vertrouw nu dus maar vooral op eigen kennis en kunde en probeer voornamelijk stress wat te reduceren... Ik zoek op dit moment in ieder geval niet effectief verder op onderliggende oorzaken. Je trainingen zien er keurig uit gebaseerd op het verhaal van veel werken in ieder geval.
 
Tja veel werken klinkt misschien wat overdreven, in ieder geval niet lichamelijk zwaar. Meer de combi met 2 jonge kinderen waar ik er ook voor wil zijn maakt het soms wat druk.

Vandaag: nog steeds evenveel pijn aan de onderbenen, echt een stressreactie op het bot wellicht. Voorlopig niet lopen tot dit is opgelost.

1u op de fiets - 550 kcal (HF 135 gemiddeld)

Morgen kracht en ev lichte cardio.
 
Tja veel werken klinkt misschien wat overdreven, in ieder geval niet lichamelijk zwaar. Meer de combi met 2 jonge kinderen waar ik er ook voor wil zijn maakt het soms wat druk.

Vandaag: nog steeds evenveel pijn aan de onderbenen, echt een stressreactie op het bot wellicht. Voorlopig niet lopen tot dit is opgelost.

1u op de fiets - 550 kcal (HF 135 gemiddeld)
Morgen kracht en ev lichte cardio.
Het is maar net hoe je met bepaalde zaken om gaat of zou moeten gaan ook natuurlijk. Ik heb geen lichamelijk zwaar werk maar zit momenteel wel echt op het randje van.. Nu ben ik nog in opleiding en zal ik over niet al te lang wat rustiger zijn denk ik... Had laatst zo iets in de voet zitten ja... Even aan zien hoe lang het blijft zitten maar. Je weet iig wat de oorzaak is lol.. Maandag vliegen maar voel me weer gammel uiteraard dus even de training tot 0 gereduceerd en maar even elke vorm van fysieke inspanning vermijden.
 
Vandaag

71.1kg vanmorgen. Ga wat vetten uppen want 1kg per week is in deze fase toch te snel.
Vanmiddag homemade hamburger met zelfgemaakte frieten in de airfryer :eating:

Cyclus 2 week 2
Training D

Bench press:
10x50
10x70
5x80
4x12x85
1 werkset meer dan vorige maand

Lat pulldown myo (met de v handle):
30x45 +5+5+5+5+4

"posture chins" 3x15
= het begin van een pullup met nadruk op de endorotatie; vanwege mijn wat overdreven schouderprotractie vind ik deze wel nuttig om af en toe te doen; beter weighted nu.

Unilat DL:
3 a 4x20 10kg db

BFRT:
Concentration curls - plate tate extensions - reverse wrist curl - wrist curl


Morgen werk & vergadering tot middernacht; ik hoop tussenin nog 45min cardio toe te voegen. Handig als je werkt in een revalidatiecentrum :o
 
Vandaag

71.1kg vanmorgen. Ga wat vetten uppen want 1kg per week is in deze fase toch te snel.
Vanmiddag homemade hamburger met zelfgemaakte frieten in de airfryer :eating:

Cyclus 2 week 2
Training D

Bench press:
10x50
10x70
5x80
4x12x85
1 werkset meer dan vorige maand

Lat pulldown myo (met de v handle):
30x45 +5+5+5+5+4

"posture chins" 3x15
= het begin van een pullup met nadruk op de endorotatie; vanwege mijn wat overdreven schouderprotractie vind ik deze wel nuttig om af en toe te doen; beter weighted nu.

Unilat DL:
3 a 4x20 10kg db

BFRT:
Concentration curls - plate tate extensions - reverse wrist curl - wrist curl


Morgen werk & vergadering tot middernacht; ik hoop tussenin nog 45min cardio toe te voegen. Handig als je werkt in een revalidatiecentrum :o
Wat doe jij voor werk? Ik werk in een ziekenhuis lol.. Maar vergaderingen tot middernacht klinken idd Belgisch.....
 
OK vergadering een week uitgesteld.

Vandaag: 1u05 lopen - 10km - yay een mijlpaal. 880 kcal.
 
Normaliter vandaag squats. Gisteren all out gegaan bij het lopen dus dagje gewisseld.

Cyclus 2 week 2
Training C

Incline BP:
10x40
8x50
8x60
8x70
3x8x72.5 (+2.5kg en +1 set)

Chins:
100 reps - 13 min.
2 min minder dan vorige keer. De rek is er nu wel uit, genoeg geoefend.

OH box squat:
3x8x40
Gewicht vliegt omhoog maar li schouder voelt wat instabiel. Zoek nog een manier om hem zacht te droppen zonder tegen te houden.

barbell curls:
8x30
8x40
8x45
8x47.5
2x8x50

Triceps ring extensions:
3x15-20




 
Donderdag: 45min gelopen - 750 kcal

Vrijdag:
box Squat op drie matten:
tot 3x12x90
(+10 en +5)

Brede rows:
3x10x70

Posture pullups:
4 sets

Seated shrap rack press:
4x15x35
- Al 3w last aan AC gewricht links, even rustig aan.

side raises:
4 sets
 
Normaliter deadlift dag vandaag maar weinig geslapen (laat gaan slapen & zoon ziek, dochter wenen, vroeg wakker...). Uiteindelijk vandaag een all round training gemaakt en morgen DL.

Chins:
6x15

Ring pushups:
4x30

Pushups:
60x

Cable row-shrugs: 4 sets

Triceps cable extension: 3 sets

Side raises: 3 sets

Preacher curl & concentration curl: 3 sets elk

Unilateral Walking calf raises 4 sets
 
Gisteren een trouwfeest; weinig geslapen en toch wat nood aan recuperatie; morgen kan ik echter niet trainen, dus mij geforceerd naar de stal.

Cyclus 2 - week 3


Training A
hex bar Deadlift:
5x135/155/165/170
- laatste set all out. Toch volume PR. Wel met belt.

Military press:
8x40
8x50
4x8x55 PR
- Pfoeh volume PR; meer gewicht zat er niet in. Ook pijn AC.

Inverted rows:
4x15

Meer zat er niet in vandaag. Gezien de situatie best tevreden.
Gestart met ontstekingsremmer ikv pijn aan AC gewricht; op echo zag ik ook een lichte opzetting dus is wel te rechtvaardigen. Is al gestart na gebruik van de chains bij vorige piek; toch op te letten met deze methode, heb hier al vaker overbelastingen aan over gehouden.
 
Mooie trainingen! hex bar is king
 
Gisteren 45min interval en 1u wandelen, wegens gebrek aan krachthonk.

Vandaag:
69.9kg, ondanks dat ik meer gegeten heb de laatste week.

Cyclus 2 week 3
TRAINING D

Bench press:
8x85/90/90/80
AMRAP 11x80
- Schouder deed weer vervelend, laatste dagen nochtans klachtenvrij geweest. Op gewicht moeten inboeten helaas.

Lat pulldown myo:
30x45 +5+5+5+5+5+5

1 arm body pull:
3 sets

unilat DL:
5x20x10

EZ bar curls: 5 sets 15 reps
Cable rope extensions: 3 sets 15 reps

Had normaliter BFRT maar morgen kan ik niet trainen door het werk, dus dan maar randje failure gegaan op de assistance.
 
Flink veel presskracht aan zo'n laag bw. Misschien lees ik erover heen, maar doe je nog bepaalde rehab oefeningen voor je schouder?
 
Flink veel presskracht aan zo'n laag bw. Misschien lees ik erover heen, maar doe je nog bepaalde rehab oefeningen voor je schouder?
Ja per kg lichaamsgewicht gaat het redelijk goed. Maar daar koop je niet veel mee :-)
Ik heb last van mijn AC-gewricht sinds het trainen met chains (op zowel BP als MP op één week) bij de vorige cyclus. Daar is helaas niet veel aan te revalideren gezien het een gewricht betreft; ik heb het vandaag eens laten tapen en dat geeft wel stabiliteit, maar verder moet het vooral afkoelen en dus niet forceren bij het trainen, en laat dat nu net zijn wat je als atleet niet graag doet.

Vandaag:

Box squat (3 matten):
8x50
8x70
3x90
8x100/105/105/100 (RPE 9.5)
Volume PR.

Standing cable rows:
5 setsx20

Seated shrap rack press: geschrapt wegens AC pijn

side raises:
4x tot failure met 5kg..

arnold curls:
4 sets

- Laag volume achteraf bekeken. De komende 2 tot 3 dagen train ik wellicht nog achtereenvolgens dus ik compenseer het nog wel. High frequency training ftw.
 
Wegens drukte op het werk niet veel tijd gevonden om aan cardio te doen voorlopig. Gezien ik toch (te snel) afval is dat geen drama.
Heb intussen mijn visuele doel (zichtbare aders op de armen, in rust) bereikt, maar kan nog wat beter. Nog een 2-tal kg (of 3-4 weken max) te gaan.

Cyclus 2 - week 3
Training C*
(aangepaste training)

Incline BP vervangen door dips (gezicht weg van de handles), zeker 1j geleden:
3x20
8x+10 / +15 / 20 /
3x8 +25
AMRAP 20x +10
- Géén pijn; vreemd gezien men deze oefening nochtans afraadt bij dergelijke klachten. Voorlopig een goede vervanger dus.

Chins:
6x12

OH squat: vervangen door BFRT gezien pijn AC + gezien morgen ook training

BFRT:
Goblet box squat: 30x10 / 20 / 20 / 20
Cable hamstring curls: 30x / 15 / 15 / 15
Seated calf raises: 20kg 30x / 20 / 20 / 20
Plate swings: 30x 10kg / 15 / 15
Schatting aantal reps, gewoon tot bijna failure

Ring curls:
3x15

Op. Morgen start weer een max week. Benieuwd hoe ik alles ga ingepland krijgen met de pijnklachten.
 
Pre-workout vandaag; de reden waarom ik zo'n laag volume aanhou op LB.
Kuiten tot op heden zelden getraind, misschien toch eens mee beginnen ;)
IMG_20180922_151022.jpg
 
Back
Naar boven