XXL Nutrition

Lifting Belt?

Bezoekers in dit topic

Matto

Novice
Lid geworden
9 sep 2020
Berichten
14
Waardering
66
Lengte
2m01
Massa
100kg
Vetpercentage
14%
Hey,

Ik ben nu 3 maanden bezig met te trainen (en zie mij niet direct stoppen), nu vraag ik me af om een lifting belt te kopen, maar is dit een beetje te vroeg of kan je nooit een te vroeg kopen?
Ik zie dat het de kans op blessures verminderd dus dacht ik dat dit wel een goeie aankoop zou zijn? (Wat zijn trouwens de kwaliteit merken?)

Alvast bedankt voor de response
Matto
 
Hey,

Ik ben nu 3 maanden bezig met te trainen (en zie mij niet direct stoppen), nu vraag ik me af om een lifting belt te kopen, maar is dit een beetje te vroeg of kan je nooit een te vroeg kopen?
Ik zie dat het de kans op blessures verminderd dus dacht ik dat dit wel een goeie aankoop zou zijn? (Wat zijn trouwens de kwaliteit merken?)

Alvast bedankt voor de response
Matto

Een "lifting belt" is in de eerste instantie bedacht en bedoeld om meer te kunnen liften. (met name op de squat en deadlift)

In hoeverre het de kans op blessures verminderd.........daar zijn de meningen, ervaringen en zelfs onderzoeken sterk over verdeeld.
Het kan zelfs zo zijn dat (onjuist) gebruik van een dergelijke riem juist blessures in de hand werkt.

Er zijn hier al talloze ellenlange discussies over geweest op dit forum, gebruik de zoekfunctie eens zou ik zeggen...
 
Ik zou zelf als ik jou was wat meer ervaring opdoen met trainen. Als je al te vroeg afhankelijk gaat worden van zo'n belt, wrist wraps etc. komt dit je lichaam niet ten goede.
SBD is een goed merk, wel heel duur. Bij onze sportschool hebben wij er een van het merk Domyos en die is ook prima.
 
Bouw eerst maar eens een jaar wat basiskracht en dan kan je als aanvulling altijd een riem gaan gebruiken als je een beetje basis hebt. Een riem zorgt ook niet voor minder blessures.
 
Back
Naar boven