MuscleMeat

Liggende seated row (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Travos

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 mrt 2009
Berichten
58
Waardering
0
Hallo allemaal. Ik vroeg me af of iemand van jullie de benaming weet van een specifieke oefening (row-variant) die ik erg fijn vind.

Het is een soort seated row, maar dan liggend, waarbij je je benen in een hoek van ongeveer 90 graden tegen het toestel hebt, en waarbij je een opwaartse beweging maakt en dan het gewicht naar je borst trekt (terwijl je de beweging richting de grond maakt met je rug).

Beetje vage beschrijving, hopelijk weet iemand welke oefening ik bedoel

Alvast bedankt,
 
Verkapte upright row?
 
Zoiets?

tbar02.jpg


Dit is een supported T-bar Row in ieder geval.
 
Lying barbell row?

[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

http://www.youtube.com/watch?v=aPLeG5-yVoI


'k Zag gisteren ook een filmpje van Sanca, hij was ook de lying barbell row aan het doen. En zat met een vraag.

Omdat ik deze weinig in schema's zie en ik ze zelf nog nooit gedaan heb vraag ik me af of deze een goede oefening is voor aan je rug schema toe te voegen?
Ze ziet er toch super uit.
 
Als je denk met de "gewone" te veel de onderrug te belasten of te veel te gooien dan is dit een goede vervanger. Maar wel de gewichten aanpassen naar de oefening
 
Sorry, maar geen van allen, je ligt echt op de grond.
Dus je hele rug op de grond, alleen je benen in een hoek tegen het apparaat aan.

Toch bedankt

Edit: Zeg maar het apparaat waar je normaal triceps pushdown doet, maar dan het handstuk vervangen door het handstuk waar je een seated row mee doet.

Veel mensen in mijn gym voeren deze row variant uit, dus was gewoon even benieuwd, en vind hem zelf erg fijn
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar geen van allen, je ligt echt op de grond.
Dus je hele rug op de grond, alleen je benen in een hoek tegen het apparaat aan.

Toch bedankt

Edit: Zeg maar het apparaat waar je normaal triceps pushdown doet, maar dan het handstuk vervangen door het handstuk waar je een seated row mee doet.

Veel mensen in mijn gym voeren deze row variant uit, dus was gewoon even benieuwd, en vind hem zelf erg fijn

dan is ie voor je schouders? en niet voor de rug?
 
ik kan er mij ook alleen een liggende upright row bij voorstellen :s

Row moet je toch omhoogtrekken. Als je je ergens neerlegt en dan iets naar beneden trekt, zou ikmezelf omhoog trekken ipv het gewicht. Tenzij je het met laag gewicht doet :p

lijkt me toch raar, de meeste van de BOR varianten zijn nu vermeld
 
Lijkt me vanuit je beschrijving dat er niet veel verschil zit tussen de bovengenoemde alternatieven? Afgezien het feit dat je bij de één rechtop zit op een machine, en bij jou alternatief ligt met een kabel. De beweging lijkt me precies hetzelfde.
 
Nee is zeker weten voor de rug, je pakt denk ik gewoon de zelfde spieren als een seated row maar kijk:

Je gaat helemaal gestrekt op de grond liggen, je tilt je benen in een hoek van 90 graden omhoog en plaatst deze een apparaat, dan ga je zeg maar met je armen omhoog om het handstuk te pakken en trekt in de neerwaarste beweging(richting grond) het handstuk richting je buik.
 
Nee is zeker weten voor de rug, je pakt denk ik gewoon de zelfde spieren als een seated row maar kijk:

Je gaat helemaal gestrekt op de grond liggen, je tilt je benen in een hoek van 90 graden omhoog en plaatst deze een apparaat, dan ga je zeg maar met je armen omhoog om het handstuk te pakken en trekt in de neerwaarste beweging(richting grond) het handstuk richting je buik.

ik zie wat je bedoelt! of er een echt verschil is weet ik niet. waar ik vroeger ging trainen deed er eentje hetzelfde. ik denk dat er gewoon meer druk is op de onderrug met deze oefening.
 
Druk bij op je onderrug komt bij de BOR toch van het vooroverbuigen en zo te blijven staan.

ik snap nu wat je bedoelt, maar tlijkt me maar raar, zo kan je met je ellebogen toch niet goed naar achter? Doet het niet lastig aan je schouderbladen, aangezien deze ook bewegen en je op de grond ligt.
 
ja dat is correct maar het verschil is mijn ogen is dat je bij borgewoon voorover gebogen staat. bij deze soort rows die hier worden beschreven moet je druk naar achteren uitoefenen en dan nog is rowen. dat is bij bor niet zo.
 
zoiets maar dan volledig neerliggend?

schultz60f.jpg
 
Lying pull down.

Bij mij in de gym doen ze het ook vaak.
 
ah ik beelde me tog nog iets anders in. op jouw foto staan zen voeten op de basis van het toestel. bij de oefening die ik in gedacht had is zen rug tegen de grond en zen voeten tegen de plek waar dat ronde katrolletje zit
 
Als je denk met de "gewone" te veel de onderrug te belasten of te veel te gooien dan is dit een goede vervanger. Maar wel de gewichten aanpassen naar de oefening
Hoe bedoel je dat, gewichten aanpassen?
 
ah ik beelde me tog nog iets anders in. op jouw foto staan zen voeten op de basis van het toestel. bij de oefening die ik in gedacht had is zen rug tegen de grond en zen voeten tegen de plek waar dat ronde katrolletje zit

Wat wil je nou?
Ga eens trainen.
 
Back
Naar boven