MuscleMeat

Lijnzaad, chiazaad, hennepzaad, cashewnoten en amandelnoten. Een must voor elke bodybuilder?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
28 mei 2020
Berichten
7
Waardering
2
Lengte
1m73
Massa
69kg
Vetpercentage
14%
Daar ben ik weer mede fitnessfanaten. Ik vraag me af of iemand hier iets nuttigs over weet te zeggen. Je wordt plat gegooid met allerlei superfoods tegenwoordig. Zijn chiazaad, lijnzaad en hennepzaad echt zo gezond als men pretendeerd? Daarnaast de korte vraag welke noten een must zijn om te eten voor een bodybuilder??
 
Variëren in herbronnen is het beste.
Net zoals is je andere topic vermeld.

China zaad en hennep zaad zijn alleen maar extra duur. Lijnzaad is relatief goedkoop. Maar als het niet gebroken of gemalen is neem je lichaam t toch niet op.
Gebruik gewoon variërende herbronnen.

Net als noten. Wissel af. Pinda's en pindakaas is ook prima en goed be betaalbaar.
 
Zoals Marina zegt; variëren.

En hecht niet teveel waarde aan die 'so called' Superfoods. Ja die zaden bevatten goede voedingsstoffen, maar die kun je ook uit andere (goedkopere) bronnen halen. Een leuke toevoeging voor in je smoothie, shake of bakje kwark misschien. Maar een must zijn ze niet.
 
Noodzakelijk zijn ze niet, ze bieden wel een hoop voedingswaarde, maar dat doen meer producten. Er zijn overigens relatief veel mensen die een allergie voor noten hebben. Het is uiteraard wel een ideaal product voor in de bulk.
 
Noodzakelijk zijn ze niet, ze bieden wel een hoop voedingswaarde, maar dat doen meer producten. Er zijn overigens relatief veel mensen die een allergie voor noten hebben. Het is uiteraard wel een ideaal product voor in de bulk.
Bij het woord bulk heb je me overtuigd ik ga het meteen halen om door me ochtendshake heen te gooien thanks!
 
Ik gebruik zelf gebroken lijnzaad iedere ochtend. Is het een must? Nee. Wel een makkelijke en goedkope manier om aan je goede vetten te komen.

daarnaast een handjevol noten (variërend van cashews, pistache, hazelnoten, walnoten) met een bak kwark iedere dag.
Ik vind het wel prima zo!
 
Variëren in herbronnen is het beste.
Net zoals is je andere topic vermeld.

China zaad en hennep zaad zijn alleen maar extra duur. Lijnzaad is relatief goedkoop. Maar als het niet gebroken of gemalen is neem je lichaam t toch niet op.
Gebruik gewoon variërende herbronnen.

Net als noten. Wissel af. Pinda's en pindakaas is ook prima en goed be betaalbaar.

Zou je dat kunnen toelichten? Ben wel benieuwd naar hoe dat dan werkt. Bedoel je dat ongebroken lijnzaad helemaal niet opgenomen wordt (dus in feite een voedingswaarde van 0 kcal) en dat 't in dezelfde hoedanigheid ook weer via ontlasting je lichaam uit gaat? Lijnzaad heeft namelijk wel 'gewoon' voedingswaarden en het werkt bijvoorbeeld ook goed voor de stoelgang, waardoor ik zou zeggen dat je lichaam het toch wel in enige mate afbreekt & opneemt... Ben benieuwd wat de redenering is achter dat je 't niet op zou nemen?
 
.
Hier in de link staat wat uitgelegd (zie onderstaande). Wij kunnen de "schil" als mens niet afbreken. Hoeveel je opneemt weet je dus niet.

Gebroken
Je koopt lijnzaad gebroken, heel of in de vorm van olie. In een smoothie, kwark of salade kun je het beste gebroken lijnzaad gebruiken. Op die manier neem je de voedingsstoffen beter op. De hele variant wordt helemaal niet verteerd en verlaat het lichaam weer in zijn geheel. Je kunt hele lijnzaden ook zelf breken met een vijzel of kort in de keukenmachine
 
Normaal gesproken poep je een hele lijnzaad ongeschonden weer uit... Daarom is het beter de lijnzaden door te bijten
 
Hou het lekker bij olijfolie, kokosolie (geen geraffineerde), walnoten en lijnzaadolie. Verder heb je echt niks nodig. Eventueel misschien omega 3 supplementeren.
 
Daar ben ik weer mede fitnessfanaten. Ik vraag me af of iemand hier iets nuttigs over weet te zeggen. Je wordt plat gegooid met allerlei superfoods tegenwoordig. Zijn chiazaad, lijnzaad en hennepzaad echt zo gezond als men pretendeerd? Daarnaast de korte vraag welke noten een must zijn om te eten voor een bodybuilder??

Hadden ze in de jaren '70 ook niet en ze werden best groot. Dus.... wat jij wil !
Over 10 jaar is er vast weer iets nieuws én dat is dan nog beter. Als je er in gelooft werkt het ook.
 
Back
Naar boven