MuscleMeat

lijnzaad(olie)

Bezoekers in dit topic

mien

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Is er een winkel (supermarkt?) anders dan een natuurvoedingswinkel (want die heb ik in de verste verte niet in de buurt) die lijnzaadolie verkoopt? Vast wel natuurlijk, ik bedoel eigenlijk: waar kan ik dat kopen.
Heb wel gebroken lijnzaad (van Zonnatura) in gebruik. Is dat net zo goed of ....?

Gebroken lijnzaad is inderdaad helemaal niet verkeerd.
Blijf erbij dat levertraan (in een fles, niet als capsules) het beste is. Evt. te koop bij de drogist?

Espi

is levertraan beter dan lijnzaadolie ?

Ja, maar we zijn er nog niet uit of visolie beter is dan levertraan...

In het algemeen is er niet direct zo'n significant verschil tussen levertraan en visolie.
Volgens 3XL zou visolie iets meer van de juiste omega-3-vz bevatten. Visolie bevat ook geen toegevoegde vit A &D.
Heb gelezen dat sommigen aanraden om 's zomers te trachten visolie te gebruiken en 's winters levertraan (dan heb je extra vit A & D wel nodig wegens gebrek aan zonlicht).
Maar... volgens mij is het niet de moeite waard om aan visolie te proberen te komen, daar dat heel duur en vrij moeilijk verkrijgbaar is. Hou het maar gewoon op levertraan.

Espi

ok, binnenkort koop ik een fles levertraan :thumbs:

Hmmz owke Levertraan is beter dan lijnzaad....
Moet ik maar ook s maar naar gaan kijke dan..

Smaakt t ook meteen wat lekkerder dan?? :D :D

Moet wel zeggen dat de smaak van lijnzaad met de tijd begint te wennen, maar t s nogsteeds HAP->SLIK->(KOTSNeiGING)->WEG :p

Lijnzaadolie verkopen ze ook bij de Tuinen, misschien is dat bij je in de buurt.
Of sla een keer een vrachtje in. Ongeopend blijft het wel een half jaartje goed.

Of je levertraan lekkerder vindt hangt er van af hoe dol je op vis bent. Ik ben er gek op en kan dus goed tegen levertraan en nog steeds niet tegen lijnzaadolie. Maar anderen ervaren levertraan als iets dat nog verschrikkelijker is.
Heb ik ff geluk gehad! Want het is me toegevoegd dat ik het toch echt moest innemen wilde ik een snellere stofwisseling krijgen.. jammer alleen dat die levertraan Möllers Tran uit Noorwegen met die penetrante citroensmaak hier niet te koop is.

Espi

hey espi, waar haal jij je levertraan en wat betaal je ervoor?

Daanbreejen

Uit de reform- of natuurvoedingszaak. Prijs weet ik niet meer, deed ongeveer maand met fles. De laatste heb ik als souvenir uit Noorwegen meegenomen: 500ml. Daar liggen ze gewoon in de supermarkt!
Eventueel kan je ze ook bij de drogist kopen?

Espi

Back
Naar boven