XXL Nutrition

Lijnzaadolie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Leuk dat je "bron" dit forum ook als bron aanhaalt :) (zie dat stukje Geen lijnzaadolie bij overgewicht)

Hehehe had ik nog niet gezien;)
Maar zeker leuk ja!
 
Maar oke ik ga dus dit weekend lijnzaad olie halen..
Moet ik dan 1 eetlepel per dag nemen?
 

Wijs me 1 studie aan waar lijnzaadolie is gebruikt om te kijken naar effecten op daadwerkelijke ziekten...

Lijnzaadolie is alleen gebruikt om te kijken naar zgn. biomarkers, niet naar het effect op daadwerkelijke ontwikkeling van ziekten.

Ik daag iedereen uit om ook maar 1 studie te vinden aan de hand van de volgende criteria:
-Gebruik van lijnzaad of lijnzaadolie (niet omega 3 of ALA).
-Effect op ontwikkeling van kanker, hart- en vaatziekten, diabetes of een willekeurige andere ziekte. Zelfs al is het maar een verkoudheidje (niet aan de hand van biomarkers).

Mijn vondst tot nu toe: 0 studies.
 
Laatst bewerkt:
Er is genoeg onderzoek naar gedaan hoor, de positieve werking van omega 3 is voldoende bewezen. Alleen moeten we erbij vermelden dat lijnzaadolie weer nadelen kan hebben voor de man (prostaat), en visolie toch de voorkeur geniet (helaas veel duurder).

Bullshit, Lovitran Levertraan (waarop die viscapsules gebaseerd zijn) kost 7-8 euro voor een fles waarmee ik ruim 2 maanden zoet mee ben.

Zelfzorg - Lovitran levertraan
Levertraan - omega 3 vetzuren, vitamine D

Enige nadeel is dat het minder lekker is dan lijnzaadolie.
 
Levertraan is vaak verontreinigd met zware metalen aangezien levertraan word gewonnen uit de lever van vissen.

Ik persoonlijk kies ervoor om visolie capsules te gebruiken. Dan maar wat duurder.
 
lijnzaadolie;
smorgens op een nuchtere maa of savonds voor het slapen?
 
Back
Naar boven