Fitness Seller

lijnzaadolie

Bezoekers in dit topic

tje de mijne smaakt naar aardbeien, dat scheelt natuurlijk :)

PS zoutzak interent= internet (sign)
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Nofinger
tje de mijne smaakt naar aardbeien, dat scheelt natuurlijk :)

PS zoutzak interent= internet (sign)
ic,
thx!:thumb:
 
Ik kom net kijken, maar van lijnzaad olie stijgt je testosteron en het smeert je gewrichten!? Ik zie dat veel mensen dit gebruiken, 2 eetlepels? Voor het slapen, na de training? En waar haal je die shit eigenlijk en wat zijn de kosten eraan..... (pfffffff wat een vragen...

b.v.d.

Floyd
 
Originally posted by Floyd
Ik kom net kijken, maar van lijnzaad olie stijgt je testosteron en het smeert je gewrichten!? Ik zie dat veel mensen dit gebruiken, 2 eetlepels? Voor het slapen, na de training? En waar haal je die shit eigenlijk en wat zijn de kosten eraan..... (pfffffff wat een vragen...

b.v.d.

Floyd
De effecten zijn me niet zo goed bekend.. testosteron?
Goede essentiële vetzuren hoorde ik.
Wegens een verminderd reukvermogen in de ochtend giet ik die lepel nu direct na het opstaan naar binnen met dichtgeknepen neus.
Het tijdstip op de dag doet er verder niet zo veel toe denk ik.
Je koopt het in natuurvoedingswinkels. Hier in Wageningen zijn er daar 2 van.
Bewaren in de koelkast, beter misschien zelfs nog in alu-folie. Het wordt snel ranzig en het smaakt toch al verschrikkelijk (zie de coïtusdraad ;) ).
Kosten vallen enorm mee.. 2,38 euro voor 250 ml. De andere winkel had het voor 2,10 euro dacht ik...
Koop het dus liever in een winkel met een redelijk grote omloopsnelheid.

Vragen beantwoord?

Esperantisto
 
Vet is 1 van de belangrijkste grondstoffen voor de aanmaak van hormonen dus ja lijnzaadolie is ook daarvoor goed.
Als je zelden vis eet is het essentieel en anders is het zeker een gezonde extra in je voeding.
 
Originally posted by Esperantisto

De effecten zijn me niet zo goed bekend.. testosteron?

Esperantisto

Eerder anti-estrogeen, wat ook goed is :D ,maar dan moet je wel de goede (bruine) kopen, en niet de gefilterde versie



"Omega-3 fatty acid is important because it enables the body to make prostaglandins. Prostaglandins are a group of hormone like substances that mediate a wide range of physiological functions, such as metabolism, smooth muscle activity, and nerve transmission. And as mentioned before, they are important because they are derived from unsaturated fat.

The dieter's dilemma is that the Omega-3 fatty acids are hard to come by from food alone. You see, most dietary fat that we consume is highly processed saturated fat. And this type of fat does not contain many Omega 3 fatty acids. If it did, the general American population would not be as overweight as it is! Instead, saturated fats contain trans fatty acids, which cause high cholesterol and do not have any beneficial effects on the metabolism.

In contrast, High Lignan Flax Oil, does not contain trans fatty acids and as mentioned before is the richest source of the Omega 3 fatty acids. The dietitians, doctors, and old-school bodybuilders who claim that all fat is bad and that all fat makes you fat are just plain wrong! Most Americans are deficient in the Omega-3 fatty acids because it is almost impossible to get them from diet alone without supplementation. And since the Prostaglandins that mediate metabolism and muscle activity are derived from Omega-3 fatty acid, it is crucial to have enough of it around for the body to burn fat.

This is not speculation, but researched fact. A diet higher in Omega-3 fatty acids of which High Lignan Flax Oil is the richest source, will have more lean muscle, lower bodyfat, and better health. In fact, the Omega-3's are so important, that they have been found to be all of the following:

Cholesterol reducing (the perfect fat to include on a Ketogenic or Atkins diet)


Anti-lipogenic (they block fat storage)


Anti-catabolic (they prevent muscle breakdown)


Increase lipolysis and beta oxidation (Fat burning -- even the brown fat cells in the love handles)


Improve insulin sensitivity (Keeping blood sugar levels down and metabolism high)


Increase thermogenesis (Slightly elevated body temperature promotes faster fat burning)
Adding flaxseed oil to your foods, or taken with a meal, creates a feeling of satiation (feeling of fullness and satisfaction following a meal). The essential fats in flaxseed oil cause the stomach to retain food for a longer period of time as compared to no-fat or low-fat foods. The addition of Flax Oil to food results in a gradual release of nutritients into the small intestine. The physiological effect is a slow, sustained rise in blood sugar, then a prolonged plateau of blood sugar. Ultimately, the blood sugar undergoes a slow and gradual drop.

You will experience a corresponding feeling of prolonged energy, stamina and satisfaction with no immediate hunger pangs following the meal. The net result is that you feel fuller, longer and, actually eat fewer calories in the long run than if you would have chosen a no-fat or low-fat diet.

We generally recommend that athletes take one tablespoon of High Lignan Flax Oil per 75lbs of bodyweight. Some Pro athletes take up to 10 tablespoons of High Lignan Flax Oil per day and still LOST bodyfat. Flax oil does not convert to bodyfat, not ever. And this fact alone, makes it the perfect supplement for a dieter, and the perfect food for a hardgainer needing a way to increase calories.

In addition, the lignans in Flax Seed Oil have been shown to have potent anti-estrogenic effects. This is of special interest to bodybuilders who are always looking to increase their testosterone to estrogen ratio. Here's one cheap, natural way to do it without putting yourself on the wrong side of the law!

A few points about High Lignan Flax Oil merit consideration.

High Lignan Flax Oil must be cold expeller pressed and unfiltered to be effective. (Heat will destroy its beneficial properties)
Forget about capsules, they are heat processed. (And it would take about 14 to equal one tablespoon of liquid oil)


Flax oil must be fresh. (It goes rancid very quickly and will not be edible, so put it in the refrigerator after opening)


Not all Flax Oil is high in lignans -- a High Lignan oil will be a rich, dark-brown color, inferior oil will be a pale yellow. (Lignans help increase testosterone levels and are anti-estrogenic)
There are very few High Lignan Flax Oils on the market that successfully meet all of these characteristics. One of the best is Mass Quantities High Lignan Flax Oil. This oil is outstanding because it is cold processed, expeller pressed, and produced in small batches to maintain peak freshness. It is also unfiltered, and is one of the darkest, most lignan rich oil on the market"
 
Donker gelig

De mijne heeft dus niet die bruine kleur.

Ik slik het nu direct na het opstaan, eh binnen half uur dan. Nu doe ik het op een grote soeplepel, dan ben ik er zeker van dat ik een hele eetlepel binnen krijg omdat ik er wat andere olie of slagroom doorheen meng.
En dan gaat de vieze geur grotendeels weg, vooral als je dan je neus dichtknijpt.

Is het OK alleen dit te slikken voordat je ochtend cardio doet? Ik zit op 20 g KH dus zit toch al continu in de vetverbrandingsfase.

Esperantisto
 
Nou ik ga me ook maar eens zo'n flesje aanschaffen en dan eens kijken hoe het smaakt.
Volgens mij lopen jullie je allemaal VERSCRIKKELIJK :D :p aan te stellen.

hahahaha;)
 
Originally posted by -PEOPLES-
Nou ik ga me ook maar eens zo'n flesje aanschaffen en dan eens kijken hoe het smaakt.
Volgens mij lopen jullie je allemaal VERSCRIKKELIJK :D :p aan te stellen.

hahahaha;)

Peoples... laat alsjeblieft weten wat je van de smaak vindt
:D

Esperantisto
 
Ik vind het echt wel meevallen...


Dan hebben jullie nooit amino explode van M Double you op...
 
HAHAHA ja dat zal ik ZEKER doen!:D
 
bedankt mensen, dus 1 flinke soeplepel. En qua smaak, tjah ben benieuwd. Heb zelf een keer een shake gemaakt (uitvinder Arnold) met 1 liter melk, 4 bananen, 250 gr weightgainer, de nasmaak van die bananen....pffff..... probeer het zou ik zeggen. (wel mega veel calorieen)!

:)
 
Originally posted by soulreaver
Ik vind het echt wel meevallen...


Dan hebben jullie nooit amino explode van M Double you op...
je hebt gelijk, die zijn idd ook zwaar ranzig.

maarre de lz-olie die ik heb is ook donker geel, 3xl zei dat je bruine moest hebben, dus ben ik benieuwd of ik foute heb?
is de gele per definitie niet goed?

later,
michel
 
die lijnzaadolie die ik gebruik is ook donkergeel...
Maar is het nou wel goed om lijnzaadolie in de koelkast te bewaren???
 
Originally posted by f*cking ecto
die lijnzaadolie die ik gebruik is ook donkergeel...
Maar is het nou wel goed om lijnzaadolie in de koelkast te bewaren???

Ja wateengedoe2 ried dat aan.. het is echt heel snel ranzig als je dat niet doet. Het vlokt niet uit zoals olijfolie (die ik wel buiten de koelkast bewaar) en door de kou riekt die olie ook niet zo smerig als je het inneemt..

Ik begin me haast te verbeelden dat de smaak inmiddels meevalt. Ik heb de laatste 2x geen kotsneigingen meer gehad toen ik er een paar druppels slagroom bij deed..

Esperantisto
 
Originally posted by soulreaver
Ik vind het echt wel meevallen...


Dan hebben jullie nooit amino explode van M Double you op...
Ik vind het ook wel meevallen .. Geen haute cuisine, maar meer ook niet .. Die lignanen waar 3XL het zo hoog over opheeft, zijn de dingen die het zo goor maken, dus hoe viezer hoe beter (maar die van mij is wel donker hoor, op eetlepel is het zo geel als een dikke buis met verse ochtendpis, en het is dus in de fles bruin (maar niet te zien, want die fles is zelf bruin). Want denk eraan dat bruin geel wordt als het maar een heel dun laagje is.

Enne, nee, dat andere nooit op :D Heet ie zo omdat het resultaat in de wcpot op een explosie lijkt? :barf: ;)
 
Laatst bewerkt:
In de koelkast vertragen alle chemische reacties, dus ook het ranzig worden (oxidatie) van de lijnzaadolie. Andere dingen die je kunt doen:

de fles ten alle tijden uit het licht, vooral zonlicht, houden.

Hem inpakken in alufolie als ie niet van bruin glas/plastic is gemaakt.

Een vitamine-E-pil kapotwrijven en erindoen.

Dit alles zorgt ervoor dat ie minder snel oxideert. Of gewoon snel opzuipen, die soeplepel van espi helpt daarbij! :D

Ik heb de olie na openen ong een maand in de koelkast, in het donker gehad en hij was niet ranzig (zonder vitE). De troep onderin de fles is gewoon wat andere zooi, omdat het niet geraffineerd is (als je de goeie hebt).
 
Laatst bewerkt:
Trouwens wel leuk, ik heb de laatste weken in veel verschillende media over de geneugten van omega3-vetzuren gelezen.

Het schijnt tegen PMS en menstruatiepijn te werken. Dat laatste had ik zelf al voordat ik dat las ervaren, de laatste keer was ik plotseling ongesteld zonder iets gevoeld te hebben (gelukkig al wel tampons op zak ;)), normaliter heb ik ong. een halve dag last van buikkrampen (niet zoveel als veel anderen, maar toch). Gelezen in een prutboekje over voedingssuplementen van de Hema.

Verder is uit een onderzoek bij Schotse schooljeugd gebleken dat het kinderen minder brutaal en opvliegend maakt. Werkt vast ook bij volwassenen, want ook daar heb ik de laatste maand ofzo minder last van (opvliegendheid dan, want brutaal was ik natuurlijk al nooit :rolleyes: ) Gelezen in de volkskrant, was vast een ANP-gelegenheid.

Last but certainly not least: het schijnt te helpen tegen depressie. Gelezen in de Psychologie, alleen kop, artikel nog niet (moet dat nog lenen van een vriendin).

Zou het nou gewoon door algemeen de veel betere voeding, of door psychische factoren als de trots over een mooi lijf, of vooral door de lijnzaadolie komen dat ik me de laatste maand zo ongeloveloos goed heb gevoeld? :)
 
Toch niet de neus dichtknijpen....

... want anders loop je het risico je te verslikken en hoest je lijnzaadolie op en dat is pas goor!
Het begint al steeds minder vies te worden, maar dan vooral door dat mengen met slagroom of salade-olijfolie.

Salutojn

Esperantistino
 
Alleen tijdens een cutten lijkt slagroom me niet echt een goede keus.

Ik slik gewoon 2 soeplepels, en de smaak spoel ik vaak weg.
 
Back
Naar boven