XXL Nutrition

lijnzaadolie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nut?

Hey,

Kan iemand me vertellen wat het nut is van die lijnzaadolie?

mvg,
Witte

Ps. Heb geen last van menstruatiepijnen, aggressieve neigingen en/of depressies :D
 
Re: Nut?

Originally posted by wittebosuil
Hey,

Kan iemand me vertellen wat het nut is van die lijnzaadolie?

mvg,
Witte

Ps. Heb geen last van menstruatiepijnen, aggressieve neigingen en/of depressies :D

Goed voor de hersenen:nanner:,gewrichten:lifter: ,zijn omega 3-vetzuren,hèèl goed voor de smering van het hart....ect,ect... .

2 tot 3 eetlepels per dag...
 
Na het innemen van lepel lijnzaadolie moet je eens grapefruitsap achteraan drinken.
1. de vieze lijnzaadolie smaak gaat helemaal weg en proef je de zure/bittere grapefruit
of 2. de vieze lijnzaadolie blijft + de bittere/zure smaak van de grapefruit, dubbel pech! Haha
 
Ook maar even geprobeerd

Heren en dames,

Na al dat gejammer over lijnzaadolie heb ik het vanmiddag maar even gekocht. Koste me dan wel 2,15 Euro, maar ik moest gewoon weten of ik hier te maken heb met allemaal mietjes.

De jury heeft beraden en zegt..........MIETJES.

Valt best wel mee dat spul.

2 á 3 eetlepels per dag? Ga ik dus vanaf morgen gelijk doen.


Oh ja, Boogie, check even mijn atavar......mag ik mij ook rekenen tot de bicepsuelen of moet ik nog even verder trainen?
 
pff slik die zooi gelukkig al lang niet meer :D
 
Zoutzak zei:
pff slik die zooi gelukkig al lang niet meer :D

Wat neem je dan ipv lijnzaadolie? frituurvet :rolleyes: :D

Ik heb trouwens een beetje op 1fast400 zitten kijken naar lijnzaadolie capsules. Is uiteraard heel duur, maar 1 capsule zit vaak maar 1gr lijnzaadolie in. Is dat niet een beetje erg weinig?
 
visolie is beter.
 
huh ?
ben ik dan echt niet normaal ofzo ?
ik vind het dus echt lekker..zit gewoon vaak nog van de smaak na te genieten
krijg juist dingen als tonijn echt geen hap weg
 
Waarom lijnzaadolie innemen? ik heb bewezen dat ik ook kilo's aan massa's kan winnen in korte tijd zonder ranzige lijnzaadolie :D
 
Als je genoeg eet krijg je ongetwijfeld wel voldoende essentiele vetzuren binnen, maar of het optimaal is als je bijvoorbeeld ook geen geen vette vis eet ? Wie weet ? Tijdens de cut wordt het echter moeilijker om voldoende omega-3 vetzuren binnen te krijgen. Ze heten niet voor niets essentiele vetzuren :) Zeker gezien het feit dat BB'ers wel eens een erg mager dieet willen volgen (als in te weinig vet).

supplementatie (als in aanvulling) op je dieet is dan zeker een optie. Ik ken een gast die veel weet van stofwisseling (Lyle McDonald) en die zweert echt bij visolie.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Lijnzaadolie is helemaal uit jongens. Het enige dat de moeite waard is: high-lignan flax oil of gewoon high-lignan flax. Die kan je ook in pilvorm slikken of als gebroken lijnzaad.
Voor het overige: visolie of levertraan.. NO DOUBT ABOUT IT!

Espi
 
Lijnzaad is uit?
heey, we leven niet in de Breezah cultuur waar alles maar een mode verschijnsel is...

Die andere olie-en zijn MAYBE beter, maar ok duurder.
dus lijnzaad is een mooie middenweg.

daarbij kan je beter lijnzaad nemen, dan helemaal niets nemen :D
 
Maar hoe zit het met die capsules. Er zit in 1 capsule maar 1gram lijnzaadolie in, is dat niet te weinig? 1 hele eetlepel is al gauw 10gr en t wordt toch aangeraden 2 eetlepels per dag te nemen. dan zou je 20 capsules moeten innemen. Of is die ene gram eigenlijk al voldoende?
 
Ik zei: lignanen! Had het helemaal niet eens meer over de olie. De conversie van ALA in lijnzaadolie nar de dierlijke omega-3 vetzuren EPA en helemaal naar DHA sucks enorm. Hoe meer transvetzuren je nuttigt (margarine en kant-en-klaar produkten) des te slechter de conversie. Idem als je weinig verzadigde vetzuren of zelfs minder dan 30% vet in je voeding gebruikt, zoals bij veel bb-ers ten onrechte de gewoonte is. Idem voor mensen met insuline-resistentie..

Over de olie had ik het helemaal niet meer.. die is niet interessant bij lijnzaad. Het enige interessante aan lijnzaad zijn de lignanen, die overigens ook in frambozen e.d. aanwezig zijn. Die lignanen zitten ook in gewoon lijnzaad, niet per sé in de olie.

Die lignanen slik ik als pilletje:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Voor het overige neem ik levertraan en mogelijkerwijs vervang ik die nog eens door krill olie:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
ja muf zeg. ben ik net 4 weken bezig met lijnzaadolie, blijkt het opeens niet goed te zijn? waarom niet? fff in duidelijke taal graag Espi :p

levertraan is dus beter dan lijnzaadolie ? waarom beter ?
 
250 ml lijnzaadolie = 2,50
500 ml levertraan = 6,50 (zoiets).

dus levertraan is marginaal duurder. (maar wel veel beter).

En levertraan zo drinken is natuurlijk veel meer hardcore dan lijnzaadolie omdat het veel viezer is :D
 
aangezien 500 ml nogal veel is, hoe lang is die dan houdbaar die levertraan nadat je het hebt opengemaakt? lijnzaadolie is maar 3 weken houdbaar heb ik gehoord, ik bewaar het gewoon in de koelkast? of is koelkast niet goed?

alvast bedankt :cool:
 
Hoe kouder de koelkast is afgesteld, hoe beter. Ik bewaar het eigenlijk zelf net iets te lang. Maar 6-8 wkn lijkt me het maximum.
Neem dagelijks 10 ml in of neem ongeveer evenveel aan EPA&DHA uit vette vis: bijv. 2 zure haringen of 1 blikje sardientjes of (als ik het zou lusten: 1 makreel).
Dus dan doe je er 50 dagen over. Voorheen nam ik wel 20ml in, omdat je dan 4000 mg binnenkrijgt (per 5 ml 1000 mg), maar 2000mg vind ik wel afdoende, scheelt ook 90 kcal, die ik dan minder binnenkrijg (10 ml).

Herstel: het is geen 500 maar 365ml, dus 36,5 dosissen van 10 ml.

Espi
 
vetinname tussen de 20% en 30% is ideaal voor bb-ers volgens meerdere onderzoeken.. Dat een inname van <30% minder gunstig zou zijn lijkt me een beetje sterk
 
Back
Naar boven