XXL Nutrition

lijnzaadolie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik neem zowel lijnzaadolie en levertraan. Op papier is veel vette vis ook goed, maar ik heb wat visboeren in de familie zitten en de kwaliteit van de vis gaat hard achteruit, dus alleen vis eten is in mijn ogen geen optie.

Overigens zou ik na het openen van lijnzaadolie, het niet langer dan 3 weken bewaren. Staat ook op het flesje.
 
he,

kun je lijnzaadolie in combinatie met visolie caps gebruiken? of heeft het beide dezelfde effecten?

Doet iemand dit?
 
Pas waren een stel mensen op tv die vis moesten promoten...
en ZELFS HUN durfden het niet aan om te zeggen dat elke dag vis gezond was.

dat vanwege de slechte kwaliteit van tegenwoordig.
 
Ik wens iedereen succes met elkaar gewoon dom op volgen!!!

Nee geen lijnzaadolie maar visolie, dat is veeeellll beter. En hoppa daar ga je weer visolie kopen.
Nee geen visolie maar koeienstrond, en hoppa daar ga je weer op zoek naar koeienstrond.

Jongens probeer toch voor je zelf uit te maken wat voor jou het beste werkt ipv gewoon te doen wat iemand op het board beweerd.
 
laten we het over feiten hebben, in plaats van wat uit de mode is of goor smaakt.

Het is een feit dat je lichaam dagelijke EPA/DHA nodig heeft, waardoor visolie superieur is aan lijnzaadolie. Levertraan is echter niet geschikt voor een langere termijn om al je EPA/DHA uit te halen, aangezien er een extreem hoge hoeveelheid vitamine A in voorkomt. Tijdens cutten kan dit juist goed zijn, om enkele maanden hoge vitamine A inname te hebben. Maar voor een langere termijn is het zeker niet aan te raden om zoveel vitamine A in te nemen. Je kunt dna wel een theelepel nemen, maar daarmee krijg je ook minder EPA/DHA binnen. Zo werkt het dus niet!

Belangrijk is ook dat je niet alle EPA/DHA in 1 keer naar binnen mikt. Met een eetlepel levertraan doe je dat dus wel. Niet handig.

Beter is om visolie capsules te nemen en de inname te verspreiden over 3-6 maaltijden. Minimaal zou je op zo'n 6 gram visolie moeten zitten, maar meer is beter. Ik zit nu op 15 gram visolie per dag.

Tip: www.kilosports.com Daar hebben ze visolie capsules per 1000 stuks voor 29$.
 
jopiepoekie zei:
Ik wens iedereen succes met elkaar gewoon dom op volgen!!!

Nee geen lijnzaadolie maar visolie, dat is veeeellll beter. En hoppa daar ga je weer visolie kopen.
Nee geen visolie maar koeienstrond, en hoppa daar ga je weer op zoek naar koeienstrond.

Jongens probeer toch voor je zelf uit te maken wat voor jou het beste werkt ipv gewoon te doen wat iemand op het board beweerd.

ok, ik ga voor de koeienstront, is 't goedkoopste :p
 
jopiepoekie zei:
Ik wens iedereen succes met elkaar gewoon dom op volgen!!!

Nee geen lijnzaadolie maar visolie, dat is veeeellll beter. En hoppa daar ga je weer visolie kopen.
Nee geen visolie maar koeienstrond, en hoppa daar ga je weer op zoek naar koeienstrond.

Jongens probeer toch voor je zelf uit te maken wat voor jou het beste werkt ipv gewoon te doen wat iemand op het board beweerd.


Precies, en laten we eerlijk zijn, we zijn hier toch ook niet allemaal prof bb'ers. Zorg gewoon dat je een evenwichtige voeding binnenkrijgt met goede voedingsstoffen. En of je hier nu lijnzaadolie of levertraan bij doet als aanvulling op je essentiele vetten, who gives a ****. Ik denk dat het allebei wel oke is.

Wat veel belangrijker is, is dat je je eigen lichaam leert kennen en weet hoe het op bepaalde voeding reageert. Ik ben nu al twee weken te lam om nieuwe lijnzaadolie te halen, dan gooi ik af en toe wel flink wat olijfolie in de pan. En geloof maar niet dat je het verschil merkt hoor.
 
christG zei:
ok, ik ga voor de koeienstront, is 't goedkoopste :p
Niet als het ionized en ultra-micro-filtered is met een transportsysteem :D
 
Johny zei:
Precies, en laten we eerlijk zijn, we zijn hier toch ook niet allemaal prof bb'ers. Zorg gewoon dat je een evenwichtige voeding binnenkrijgt met goede voedingsstoffen. En of je hier nu lijnzaadolie of levertraan bij doet als aanvulling op je essentiele vetten, who gives a ****. Ik denk dat het allebei wel oke is.

Wat veel belangrijker is, is dat je je eigen lichaam leert kennen en weet hoe het op bepaalde voeding reageert. Ik ben nu al twee weken te lam om nieuwe lijnzaadolie te halen, dan gooi ik af en toe wel flink wat olijfolie in de pan. En geloof maar niet dat je het verschil merkt hoor.

hmmm... vind ik eerlijk gezegd wel heel makkelijk gesteld. Het is bewezen wat voor impact visolie heeft op lichaamscompositie... 2 weken geen visolie nemen en vervangen door olijfolie, is niet echt een juiste context om die discussie te plaatsen. In die 2 weken zul je inderdaad niet snel iets verschillends merken. Bovendien, als je daarvoor niet genoeg visolie/EPA/DHA nam, dan maakt het nog niet zoveel uit.

Ik vind het belangrijk om hier zowel eigen ervaringen te posten, als te discussiëren over hoe we via voeding en supplementen optimaal kunnen presteren, sneller resultaten kunnen behalen enzovoort.
 
Ben het wel met Johny eens, het gaat er om dat je basis goed is. Natuurlijk is al dat fine tunen van je dieet leuk, maar ik vraag me soms af of de fine tuners ook alles bij de basis al goed op orde hebben.

Discipline voor een goed dieet lijkt me belangrijker dan wat marginale fijnafstellingen die zeker voor een niet professionele sporter amper een impact hebben. Terwijl je misschien met een paar aanpassingen aan je basis, die er wel toe doet, een veel grotere impact op je totale dieet en presteren kan bereiken.

Iedereen moet natuurlijk vooral doen waar men zich goed bij voelt, maar de zoektocht naar het absolute dieet (wat niet bestaat) moet ook geen obsessie worden.
 
Ericr zei:
Ben het wel met Johny eens, het gaat er om dat je basis goed is. Natuurlijk is al dat fine tunen van je dieet leuk, maar ik vraag me soms af of de fine tuners ook alles bij de basis al goed op orde hebben.

Discipline voor een goed dieet lijkt me belangrijker dan wat marginale fijnafstellingen die zeker voor een niet professionele sporter amper een impact hebben. Terwijl je misschien met een paar aanpassingen aan je basis, die er wel toe doet, een veel grotere impact op je totale dieet en presteren kan bereiken.

Iedereen moet natuurlijk vooral doen waar men zich goed bij voelt, maar de zoektocht naar het absolute dieet (wat niet bestaat) moet ook geen obsessie worden.

Precies, dat bedoel ik ja. Verder ben ik het er wel mee eens dat discussieren over deze onderwerpen zinvol is, dus daar heb je ook gelijk in Kingbajam.

Damn Eric, mooier en duidelijker had je het gewoon niet kunnen verwoorden. Karma hou je tegoed!!
 
wazzup zei:
Niet als het ionized en ultra-micro-filtered is met een transportsysteem :D

heu... juist ja :D
 
Wat als je de lijnzaadolie langer dan 2 maanden hebt? Is hij dan niet goed meer? Komt er schimmel of iets op? of is de voedingswaarde dan niet meer zo goed als eerst?

Ik heb de mijne mss wel al 3 maanden
 
marcos zei:
Wat als je de lijnzaadolie langer dan 2 maanden hebt? Is hij dan niet goed meer? Komt er schimmel of iets op? of is de voedingswaarde dan niet meer zo goed als eerst?

Ik heb de mijne mss wel al 3 maanden
Geopend wordt die olie redelijk snel ranzig, wat niet echt gezonde bijproducten in je olie oplevert. 2 maanden is zeker te lang, volgens mij is 4 weken al te lang voor een geopende fles.
 
Laatst bewerkt:
De reden dat verzadigd vet uiteindelijk vrij gezond is, is omdat die niet of nauwelijks ranzig worden... onverzadigd vet, dat ranzig wordt is zeer ongezond.
Was ook de reden dat de onverzadigde plantenolie werd gehard... alleen levert dat weer de uiterst ongezonde transvetzuren op, die veel slechter voor je zinn dan standaard verzadigd vet.
Uitkijken ook voor het overmatig verhitten van (on)verzadigde vetten. Hoe onverzadigder het vet, des te minder het verhit mag worden.. de reden ook om meervoudig onverzadigde vetten als lijnzaadolie en levertraan alleen koud te bewaren.

Espi
 
Back
Naar boven