Fitness Seller

lijnzaadolie

Bezoekers in dit topic

AAJ

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
675
Waardering
0
waarom is dit nou zo goed en hoe kun je het het beste nemen?
 
Het is goed omwille van de EFA's (essential fatty acids) die het bevat zijnde vooral O3 en O6.
Omdat deze gezonde en essentiële vetten slecht sporadisch in onze Westerse voeding terug te vinden zijn is suppletie geen overbodige luxe.
Het is oa goed voor de hart -en bloedsomloop functie, de gewrichten, de hersenen, het cholesterol, testosteron en celopbouw.
Je zou kunnen zeggen dat je lichaam de motor is en de O3 de olie om deze te onderhouden.

Beginnen met 2 eetlepels per dag voor de eerste weken en overgaan op 3 eetlepels per dag (verdeeld) na 1-2 weken.
Zorg bij de aankoop dat je de donkere ongefilterde versie te pakken krijgt, niet de lichtgele aangezien deze niet alle vezels en gezonde stoffen bevat.
Te vinden in de betere reform -en natuur/bio shop.
 
en waneer kun je het het beste nemen en weet je ook wat de prijs ongeveer is ?
 
Ik zou tijdens de maaltijd doen; dus ontbijt, middag, avond. Niet bij de post workout meal natuurlijk aangezien vetten toch meer tijd nodig hebben om te verteren.
Prijzen variëren je hebt heel dure flesjes maar ook heel goedkope, meestal is de prijs tussenin de beste koop.
Gaat van 5 tot 25 € per 500ml
 
Vraagje,
Je kan het beste tijdens een maaltijd innemen, maar met wat?
 
123 happpppppppp

diep inademen, neus op uit, hap slik weg
 
Ik neem het altijd met een beetje optimel drinkyoghurt, dan is het wel te slikken ;)

proost !
 
Gewoon klein beetje melk erbij zodat je het in 1 keer allemaal naar binnen kan gieten. Even snel roeren want hij gaat naar boven drijven, en dan slikken en dan is het weg :D

Maar je gaat er wel aan wennne dus komt allemaal goed,

Nu vraagje van mij: Ik doe altijd al 2 eetlepels hoezo 3? ...
 
1 eetlpl bevat +-108 kcal
3 eetlpls bevatten +-324 kcal

Stel je hebt een massa dieet van 5000 kcal/dag

koolhydraten 50% eiwitten 30% vetten 20%

5000 x 20 % = 1000 kcal uit vet.

Dus dan heb je nog altijd 676 kcal aan vetten uit resterende maaltijden nodig.
En aangezien lijnzaadolie het 'goede vet' is kan je daar beter wat meer van nemen.
 
Merk lijnzaadolie

Hi

welke merk gebruiken jullie dan ? Ik haal bij de natuurwinkel: "ekoland".

Is deze goed?


Xerxes
 
merk van me lijzaad is ook "Ekoland" maar is niet echt donkergeel.. Is ie wel ok ?
En waarom 3 eetlijpels? Je krijgt ook verzadigde vetten uit je voeding binnen..
 
is lijnzaadolie een speciaal fitness product dat je bij een sportzaak halen moet...of iets wat je in een natuurwinkeltje koopt?
 
lijnzaadolie is in natuurwinkels verkrijgbaar
 
Originally posted by DarkLegion
merk van me lijzaad is ook "Ekoland" maar is niet echt donkergeel.. Is ie wel ok ?
En waarom 3 eetlijpels? Je krijgt ook verzadigde vetten uit je voeding binnen..

Bij lijnzaadolie gaat het ook om vetzuren die je niet uit normale voeding kan halen zoals omega 3 en 6 vetzuren ofzo
die zitten alleen in visolie had ik begrepen
 
Kocht voorheen altijd gefilterde ongeraffineerde lijnzaadolie, maar heb deze keer eens flax oil gekocht, deze is ongefilterd maar wel bijna 3x zo duur, ik was wel verrast dat deze eveneens geel is van kleur ->? Is het belangerijk van ongefilterde te kopen of is die andere eigenlijk even goed?
 
De mijne staat gewoon lijnzaadolie op :D Geen merk dus. Wel de fabrikant. 200ml voor €1,82. Hij is trouwens gestabiliseerd met vitamine E.
 
Originally posted by David
Kocht voorheen altijd gefilterde ongeraffineerde lijnzaadolie, maar heb deze keer eens flax oil gekocht, deze is ongefilterd maar wel bijna 3x zo duur, ik was wel verrast dat deze eveneens geel is van kleur ->? Is het belangerijk van ongefilterde te kopen of is die andere eigenlijk even goed?

De ongefilterde bevat meer vezels. Vezels van lijnzaad is ontzettend goed voor je darmen, verder maakt het niet zo uit. Als je geen last van je stoelgang hebt, dan zou ik kiezen voor de goedkopere. Ik gebruik nog steeds de olie van Witsenburg. Vandaag besteld overmorgen in huis, en later schrijven ze het pas af van je bankrekening. Geen probleem om het achterover te gieten. Geen olieachtige smaak waar je van gaat kokhalsen.
 
Eur.2.25 voor 250ml van Natufood.
Donker bruine smurrie.
Gewoon opzuipen uit de fles, went vanzelf ( net als thee zonder suiker :D )
 
Back
Naar boven