MuscleMeat

Lijnzaadolie... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

robrecht10

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 nov 2002
Berichten
188
Waardering
0
Ik moet walgen van dit spul..1 eetlepel in men shake (met 1 liter melk)...en kmoest bijna kokhalzen.
Hoe krijgen jullie dit weg?
 
Get used to it... Als je het ergens mee mengt krijg je over het algemeen alleen maar een mengsel dat ook goor is, alleen wat meer dan...
 
Damn... tja...slikken dan maar!!!
En wat was juist weer het voordeel van die gore troep?
 
Omega 3 vetzuren!!! Zit haast niet meer in vlees omdat vee en kippen niet meer buiten lopen maar graan gevoerd worden. Wel dus in vis en bijv ook lamsvlees.

Maar lijnzaadolie is de beste bron. Ik vind het ook om te :barf: maar neem desondanks een grote eetlepel (15 ml) 's ochtends vroeg. En ben dan weer een enorme (culinaire) heldin!

Espi (die morgen evt. gebakken sprinkhanen gaat proeven?)
 
Nog liever sprinkhanen...heb ik al es gegeten!!!
 
lolbroeken... :D Wel levend zeker? Anders is er nog niks speciaals aan ;)
 
Niets lolbroeken... bij de scouts, en nt levend, gebakken in de pan!!!
 
Originally posted by robrecht10
Ik moet walgen van dit spul..1 eetlepel in men shake (met 1 liter melk)...en kmoest bijna kokhalzen.
Hoe krijgen jullie dit weg?

ja moet je ook niet mengen
gewoon 1 eetlepel naar binnen werken
 
gewoon op die soeplepel, aan een lekker wijf denken (wie weet helpt dat, let me know ;) ) en slikken maar....

Net zoals robin zegt, mengen zorgt er alleen maar voor dat je in plaats van een lepel, een kwart liter moet zien weg te krijgen!
 
Originally posted by robrecht10
Damn... tja...slikken dan maar!!!
En wat was juist weer het voordeel van die gore troep?

het verlaagt ook je cholestrolgehalte voor alle eiervreters hiero :D
 
Insecten als voedsel

Arnold van Huis en Frans Meerman. (Entomologie,WUR)


Wereldwijd worden er ongeveer 1400 verschillende soorten insecten gegeten, niet alleen in de tropen, maar ook in landen als China en Japan. In Europa worden insecten niet meer gegeten, maar de Grieken en Romeinen bijvoorbeeld aten ze nog wel. Een aantal voorbeelden worden gegeven van groepen insecten die in de tropen gegeten worden.

Insecten zijn hoogwaardig voedsel rijk aan eiwitten met een hoge verteerbaarheid. Ze bevatten essentiële aminozuren en vetzuren, ijzer en vitamine A, B2 en D. Naast de goede voedingseigenschappen bezitten insecten een zachte smaak (notensmaak). Ze zijn qua voedingswaarde vergelijkbaar met rund- en varkensvlees. Toch bestaat er in het Westen een vooroordeel tegen het consumeren van insecten.

In de tropen is gebrek aan micro-nutriënten zoals ijzer, een belangrijke factor in ondervoeding. Ter verbetering van deze situatie wordt de aandacht vaak gericht op de introductie van groenten in het voedingspatroon. In vlees zitten echter veel meer voor de mens opneembare micro-nutriënten als in groenten. Dit geldt ook voor insecten. Omdat insecten een geaccepteerde voedselbron zijn en veel goedkoper kunnen worden geproduceerd dan bijvoorbeeld runderen, verdienen eetbare insecten veel meer aandacht van internationale hulpprogramma's gericht op ondervoeding in ontwikkelingslanden.

Ook voor het Westen bezitten insecten aantrekkelijke eigenschappen zoals een hoge voedingswaarde, een relatief lage milieubelasting en een unieke smaak. De kweek stelt relatief lage eisen aan het voedingssubstraat. Insecten zouden voor Europese consumenten op verschillende manieren tot voedsel kunnen dienen: als insectenproducten in de vorm van snacks en alternatief vlees, of als insecteneiwit toegevoegd aan bewerkt vlees zoals worst en aan kant-en-klaar maaltijden. Deze eiwitten kunnen ofwel afkomstig zijn uit gekweekte insecten ofwel uit fermentoren waarin insectencellen worden gekweekt (Single Insect Cell Proteïn).

Wanneer insecten op grote schaal gegeten worden dan zou dit veel minder belastend zijn voor het milieu en vlees niet langer één van de meest milieu belastende onderdelen van onze voeding zijn.
 
Misschien moeten wij bodybuilders en consorten het goede voorbeeld beginnen geven?
 
Ach, gewoon met een eetlepel naar binnen gieten ja. Heb zelf wel altijd een beker water klaarstaan zodat ik die ranzige smaak weg kan krijgen. :)

Alleen het komt het eerste uur telkens omhoog als je een boer moet laten ofzo, beetje ranzig maarja, het is goed voor je he. :D
 
Zo slecht is lijnzaadolie nu toch ook weer niet?
Ik vind dat het went. Alleen zoals Pino zegt, direct wegspoelen...
 
Ik snap het niet, bij mij smaakt het juist goed..beetje naar walnoten.
verder glas melk erbij...gaat ook nog eens goed samen om te verteren.
Water is veel minder..omdat dit direct olie afstoot waardoor je in je maag probs krijgt vandaar boertjes ed.
 
Idd, beetje notige smaak. Neems een een lepel visolie dan weet je pas wat goor is
 
Visolie vind ik veel lekkerder dan lijnzaadolie ! En het is nog beter ook.
 
Originally posted by Gamer
Visolie vind ik veel lekkerder dan lijnzaadolie ! En het is nog beter ook.

In feite is er geen beter, het is appels en peren vergelijken.. beter is beide nemen..
 
Maakt het dan uit of je dat 's morgens of 's avonds inneemt?
 
3 x daags bij maaltijd doe ik
 
Back
Naar boven