XXL Nutrition

Lijnzaadolie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cowgirl Herb

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
1 nov 2002
Berichten
517
Waardering
1
Lijnzaadolie vond ik al niet echt lekker van smaak....maar nu :barf:
Ik wist niet dat het kon, maar mijn nieuwe flesje is mogelijk nog viezer. Het smaakte niet eens meer naar lijnzaadolie. i.p.v. een lichte bittere notensmaak smaakt het nu haverachtig.
Dus ik de fabrikant Natufood (verkocht bij oa "De Tuinen") mailen.


Hieronder het antwoord van de leverancier:

Voor onze merken kiezen we voor de beste kwaliteit ingrediënten. Dit is helaas niet altijd mogelijk. Voor grondstoffen blijven we mede afhankelijk van wat de natuur ons biedt. Helaas is door misoogsten het aanbod van lijnzaad voor onze lijnzaadolie sterk afgenomen. Daardoor zijn wij genoodzaakt geweest om lijnzaad van een andere herkomst te kopen.Voorheen kwam de lijnzaad uit Canada, maar daar is de oogst van het afgelopen jaar zo slecht geweest, dat er grote schaarste is ontstaan. Vandaar dat we hebben moeten overschakelen op lijnzaad afkomstig uit China. De kwaliteit van deze koudgeperste lijnzaad uit China is zeer goed. Het FFA gehalte (vrije vetzuurgehalte wat o.a. ervoor zorgt dat de olie niet snel ranzig wordt) is zelfs heel goed te noemen. De smaak van deze koudgeperste oliesoort is echter wel anders dan de Canadese lijnzaadolie. Dat komt doordat deze Chinese lijnzaad onder andere klimaatomstandigheden en op een andere grondsoort is verbouwd. Dit zijn factoren die sterk van invloed zijn op de smaak bij alle oliesoorten, net zoals bij wijn.
Dit jaar is er jammer genoeg geen andere lijnzaadolie te krijgen, in verband met de enorme schaarste. Omschakelen is niet mogelijk.

Ergens vertrouw ik nog steeds mijn flesje niet. Ook omdat ik nog niemand anders heb gehoord met dit verschijnsel. Of is er toch iemand die de verandering van smaak ook heeft opgemerkt?
 
Ik gebruik lijnzaadolie van 2 verschillende merken en deze verschillen ook sterk van smaak. Ik vertrouwde het de eerste keer ook niet.
 
verschillende merken bij NHC,smaken precies hetzelfde hoor..
 
heb ook verschillende merken gepakt en smaken inderdaad allemaal anders
 
misschien een hele domme vraag. maar waar kan ik lijnzaad halen. reformwinkel?
 
Hehe grappig, ik heb ook natufood maar niets gemerkt ofzo. Viel me wel op dat de laatste tijd bijna geen flesjes meer waren bij de tuinen. Normaal nam ik een voorraadje mee, dat ging nu niet meer :(
 
Ik heb niks gemerkt, maar probeer lijnzaadolie altijd dusdanig in te nemen (met optimel) dat ik er niks van proef !! Bah !

ciao
 
Ik heb pas ook 1 flesje natufood gehad wat anders smaakte maar bij het volgende flesje was het weer gewoon de oude smaak.

Maar de smaak wordt toch nooit echt lekker :D






Groeten bigboy25.
 
Originally posted by bigboy25
Ik heb pas ook 1 flesje natufood gehad wat anders smaakte

Anders??? Hoe anders smaakte die van jou dan....
Minder bittere smaak die je minder lang blijft "naproeven"?
Een nieuw flesje smaakt meestal wel anders dan een oud flesje dat al een tijdje staat. Maar het blijft altijd nog naar lijnzaadolie smaken.
De leverancier maakte de vergelijking met wijn :rolleyes: Maar alle soorten wijn smaken toch ook gewoon naar wijn. Ik heb nog nooit wijn geproefd die naar melk smaakte b.v.
 
natuurwinkel of zo...

Just keep Looking!!
 
is Lijnzaadolie een MUST in cut-fase??
en zo ja, 2 el per dag ('s ochtends bij ontbijt en 's avonds na eten) ???
 
Elmar, waar in Delft haal jij die lijnzaadolie? ik ga het wel in mijn ***-dieet toepassen want anders heb ik te weinig vetten (45gr ofzo)
 
Ik haal in de hoven daar rechts naast die shoarmaboer Acasia!

Of in Delft Waar Sporthuis Ruisch zit maar dan helemaal aan de andere kant.

De Natuurwinkel
Vrouwjuttenland 33
2611LB Delft
 
Sooooooow, ik heb precies hetzelfde! Ik heb ook altijd hetzelfde merk lijnzaadolie! Laatst trok ik dus een flesje open, pak een flinke slok en dacht: huh...is dit wel lijnzaadolie? Toen ff etiketje gechecken en het was wel degelijk lijnzaadolie! Maar het smaakte veel anders als normaal! Vorig weekend kwam mijn broer naar me toe en zegt: ik had net een nieuw flesje lijnzaadolie van je opengemaakt, maar die lijnzaad van jou smaakt weird! Ik zeg: jah ik vond ook al!

Verder eigenlijk niet over nagedacht dus gewoon opgedronken. Nu weet ik de verklaring :) Ik heb lijnzaadolie van uhhh, bruin flesje met geel etiket en geel dopje (zonnatura? weet ik niet zeker).

anyways, ik vroeg laatst ook aan dat vrouwtje achter de bali waar ik de lijnzaad haal 'hebben jullie ook liter flessen lijnzaad?'. Toen zei ze:

'nee, om de volgende reden: je moet lijnzaadolie nooit langer als 2 weken na opening van het flesje bewaren. Dus als je een literfles hebt doe je r te lang mee. Dit omdat de lijnzaadolie reageerd met lucht en daardoor niet meer goed is'

Hmmz, goed dat ik dat weet. Mijn broer baalde wel, want hij had altijd een reserve flesje thuis staan (woont op kamers) waar hij in het weekend gebruik van maakt. Maar dat flesje was dus al een paar maanden open dus ook niet meer bruikbaar!
 
Als je je flesje heb open gemaakt moet je hem altijd in de koelkast bewaren en in het donker.
 
Originally posted by Cowgirl Herb


Anders??? Hoe anders smaakte die van jou dan....
Minder bittere smaak die je minder lang blijft "naproeven"?
Een nieuw flesje smaakt meestal wel anders dan een oud flesje dat al een tijdje staat. Maar het blijft altijd nog naar lijnzaadolie smaken.
De leverancier maakte de vergelijking met wijn :rolleyes: Maar alle soorten wijn smaken toch ook gewoon naar wijn. Ik heb nog nooit wijn geproefd die naar melk smaakte b.v.

Dat ene flesje smaakte niet echt als de andere lijnzaad dus de vergelijking met wijn vind ik ook niet kloppen.

Bij mij was de smaak scherper beetje grasachtig ofzo en de smaak proefde ik juist langer. Ik bewaar de flesjes ook altijd in de koelkast en doe er net geen 2 weken mee dus echt oud wordt het niet bij mij :D
 
Maar niet s'morgens op je nuchtere maag :D

Weet uit eigen ervaring dat je dan de hele dag een "makreel" smaak op loopt te boeren. Ik neem het nu s'avonds
 
Originally posted by bestoldschool
neem ipv flaxseed oil, 6gr visolie caps

Over de beste omega 3 bron zijn de meningen volgens mij nog verdeeld. Maar als ik de prijs bekijk van een visolie caps tegenover de prijs van 6 gram lijnzaadolie blijf ik (VEEL) goedkoper uit met mijn flesje lijnzaadolie.
Er moeten wel hele grote voordelen zijn aan deze caps (en dan bedoel ik meer dan alleen de smaak) voodat ik de meerprijs hiervan wil betalen.
 
Back
Naar boven