Fitness Seller

Lijnzaadolie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Cowgirl Herb


Over de beste omega 3 bron zijn de meningen volgens mij nog verdeeld. Maar als ik de prijs bekijk van een visolie caps tegenover de prijs van 6 gram lijnzaadolie blijf ik (VEEL) goedkoper uit met mijn flesje lijnzaadolie.
Er moeten wel hele grote voordelen zijn aan deze caps (en dan bedoel ik meer dan alleen de smaak) voodat ik de meerprijs hiervan wil betalen.

inderdaad blijf gewoon bij lijnzaadolie, goedkoop en goede bron van Omega 3 vetzuren (onverzadigde vetten)

Capsules zijn idd veel te duur en leveren hetzelfde.
 
alhoewel je lichaam van alfa-linoleenzuur (ALA), ECA (eicosapentaëenzuur) en DHA (docosahexaëenzuur) kan maken, zal dat nooit meer zijn dan waar behoefte aan is. Dus je kan door visolie caps in te nemen die stap overslaan waardoor je direct ECA en en DHA tot je kunt nemen (want dat zit namelijk in visolie caps).
 
mensen, ik ben net naar de reformwinkel gegaan voor lijnzaadolie. Was daar 1 merk, Vitaal.

Was zover ik dat zag bruinkleurig dus goed.
toch nog een aantal vragen:
1) de olie was koudgeperst. wat houdt dat in?
2) het bevatte alleen omega 3-vetzuren. terwijl er ook varianten bestaan met 6 en 9 toch?

De prijs was 2,49. dus daar heb ik reden genoeg voor om m te halen. Maar ik twijfelde toch of dit de goede was. het vrouwtje achter de balie had t druk en ik ook eigenlijk. de verwachting was naar binnenwippen, kijken en kopen. doch wou ik dit eerst opgehelderd hebben.
zo kan ik m vannmiddag nog kopen en zoniet dan ga ik naar t centrum naar een andere winkel.
 
Originally posted by dandyman


Was zover ik dat zag bruinkleurig dus goed.
toch nog een aantal vragen:
1) de olie was koudgeperst. wat houdt dat in?
2) het bevatte alleen omega 3-vetzuren. terwijl er ook varianten bestaan met 6 en 9 toch?
1) koudgeperst = goed
2) Lijnzaadolie bevat nooit alleen omega 3-vetzuren.
3) Ga snel halen dat flesje ;)
 
Originally posted by burn

1) koudgeperst = goed
2) Lijnzaadolie bevat nooit alleen omega 3-vetzuren.
3) Ga snel halen dat flesje ;)

heel mooi, Burn.
dan ren als ik klaar ben met werken als een gek naar de winkel. heb ik gelijk mn cardio er weer opzitten voor vandaag:D

Dat vrouwke achter de balie keek me overigens heel raar aan.
alsof ze nog nooit jonge kerels in de bloei en groei ;) van hun leven in de winkel had gezien

edit: is die omega3 dan een toevoeging en zit die er bij andere dan niet in? oftwel, ben ik een lucky bastard voor zon prijsje.
 
Originally posted by dandyman

is die omega3 dan een toevoeging en zit die er bij andere dan niet in? oftwel, ben ik een lucky bastard voor zon prijsje.

Ja, je kunt zeggen dat je een lucky bastard bent, of je kunt zeggen dat het gewoon een onderdeel van de lijnzaadolie is.:D

Omega 3 is geen toevoeging, vanwege deze vetzuren koop je de lijnzaadolie. Ik denk dat je in de haast niet hebt gezien dat er ook nog andere vetzuren in zitten.
 
Originally posted by burn


Ja, je kunt zeggen dat je een lucky bastard bent, of je kunt zeggen dat het gewoon een onderdeel van de lijnzaadolie is.:D

Omega 3 is geen toevoeging, vanwege deze vetzuren koop je de lijnzaadolie. Ik denk dat je in de haast niet hebt gezien dat er ook nog andere vetzuren in zitten.

klopt. nu ikeraan trugdenk stond er groot op de etiket: met omega3 vetzuren..soort aanbieding dus:D

bevat dus standaard de 6 en 9 vetzuren. ik las t idd te snel.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook die van vitaal, lekker ranzig smaakje eraan. :D

Maar het went wel, gewoon een grote eetlepel nemen en gelijk wat erachteraan drinken zonder te ademen. Proef het het et minst. ;)
 
Hey dandyman, ik weet niet of je zeg maar acne gevoelig bent, maar toen ik aan die lijnzaadolie begon kreeg ik wel plots last van mijn huid. Uitslag en zo. Komt door hormoonveranderingen meen ik. Na een paar weekjes trok het wel weer weg. Maar nou was ik dus laatst een maandje gestopt met lijnzaadolie en toen weer begonnen en toen had ik het weer.

Conclusie (voor mij iig): stop nooit met lijnzaadolie! :) Haal maar meteen een dozijn flesjes of zo dan ken je weer ff vooruit :D
 
zover ik t weet heb ik daar geen last van. Ik heb allleen last van, ah nee laat maar is behoorlijk :to: :D
bedankt voor de tip, Robbemans. nog een half uur en t word rennen naar de winkel geblazen:D
 
Originally posted by pinodambini
Heb zelf ook die van vitaal, lekker ranzig smaakje eraan. :D

Maar het went wel, gewoon een grote eetlepel nemen en gelijk wat erachteraan drinken zonder te ademen. Proef het het et minst. ;)

even voor de duidelijkheid. Ik heb t merk Natufood Vitaal.
koudgeperst. Ik zie nergens op t etiket iets vermeld over omega-6 of 9 vetzuren, alleen omega-3. prijs is 2,49.
vetzuursamenstelling:
verzadigd: 8%
enkelv. onv: 17 %
meerv. onv: 75%
warvan linolzuur 15%.
alfa-linoleenzuur ALA) 58%

klinkt op zich niet verkeerd, maar ik denk toch niet dat ik de goede heb.
Ik ging m namelijk proeven en bereidde me op t ergste voor.
had m eerder vanavond al in mn yoghurt met havermout gemengd en proefde niks vreemds. maar nu ging ik dus voor de smaak alleen. fles water in de aanslag en hoppa, één eetlepel naar binnen. maar t proefde echt nergens naar, terwijl iedereen hier zegt dat t smerig is. heb ik t nu qua smaak goed getroffen of is t inderdaad niet de goede lijnzaadolie.
 
Originally posted by dandyman


even voor de duidelijkheid. Ik heb t merk Natufood Vitaal.
koudgeperst. Ik zie nergens op t etiket iets vermeld over omega-6 of 9 vetzuren, alleen omega-3. prijs is 2,49.
vetzuursamenstelling:
verzadigd: 8%
enkelv. onv: 17 %
meerv. onv: 75%
warvan linolzuur 15%.
alfa-linoleenzuur ALA) 58%

klinkt op zich niet verkeerd, maar ik denk toch niet dat ik de goede heb.
Ik ging m namelijk proeven en bereidde me op t ergste voor.
had m eerder vanavond al in mn yoghurt met havermout gemengd en proefde niks vreemds. maar nu ging ik dus voor de smaak alleen. fles water in de aanslag en hoppa, één eetlepel naar binnen. maar t proefde echt nergens naar, terwijl iedereen hier zegt dat t smerig is. heb ik t nu qua smaak goed getroffen of is t inderdaad niet de goede lijnzaadolie.
:)
Het is wel de goede. Alfa-linoleenzuur zijn de omega 3 vetzuren. Linolzuur is omega 6 en enkelv. onv. is omega 9. Ik vind het ook helemaal niet vies smaken.
 
Lijnzaadolie is niet vies! Smaakt een beetje notig. Ik snaap niet dat iedereen zo zit te mieren hierover.
 
Over de houdbaarheids datum van olie. Ik koop altijd het achterste flesje (heeft niet zolang in licht gestaan) doe er thuis BHT of vitamine E bij, en zet 'm dan in de koelkast. op die manier kun je de zaak een stuk langer goed houden. Als alternatief voor lijnzaad olie kun je ook de minder bedervelijke gebroken lijzaad zaden kopen, krijg je ook nog wat vezels en kankerbeschermende zooi binnen, ergens las ik zelfs effecten op testosteron bescreven...
DeMazzl
 
Mijn moeder heeft een voedingstabel boekje gekocht... en in zonnebloemolie zit volgens dat boekje 66% linoleenzuur en lijnzaadolie 57%. Is zonnebloemolie niet lekkerder? In Saffloerolie 72% btw. :)
 
Klopt niet echt veel van dat boekje... er staat boven milligrammen per honderd gram, lijkt me eerder grammen/100gram als je kijkt naar 57 voor lijnzaadolie.
 
even ter vergelijkingOlie
OMEGA-3
OMEGA-6
OMEGA-9



lijnzaadolie*
54%
16%
21%

zonnebloemolie*
0,3%
71%
16%

sesamolie*
0,5%
45%
39%

kokosnootolie*
0,1%
2%
7%

pompoenpitolie*
0,2%
55%
25%

teunisbloemolie
0,4%
75%
7%

rijstkiemolie
2%
34%
40%

bernagieolie*
-
39%
18%

haverkiemolie
2%
40%
43%


http://www.witsenburg.net/omeganmore.htm

ZAl niet zeggen dat de hoeveelheden precies kloppen, maar hier bestaat zonnebloemolie voor maar 0.3% uit omega-3 (0,3gr/100gr)
 
Originally posted by 3XL
even ter vergelijkingOlie
OMEGA-3
OMEGA-6
OMEGA-9



lijnzaadolie*
54%
16%
21%

zonnebloemolie*
0,3%
71%
16%

sesamolie*
0,5%
45%
39%

kokosnootolie*
0,1%
2%
7%

pompoenpitolie*
0,2%
55%
25%

teunisbloemolie
0,4%
75%
7%

rijstkiemolie
2%
34%
40%

bernagieolie*
-
39%
18%

haverkiemolie
2%
40%
43%


http://www.witsenburg.net/omeganmore.htm

ZAl niet zeggen dat de hoeveelheden precies kloppen, maar hier bestaat zonnebloemolie voor maar 0.3% uit omega-3 (0,3gr/100gr)

en olijfolie weet je dat ook??? Of zitten daar geen Omega vetzuren in??

[edit]Olijfolie bestaa uit Omega-9 Vetzuren[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven