AndroidHealthClinic

Lijnzaadolie !!!

  • Topic starter SiRoj
  • Startdatum
  • Reacties 14
  • Weergaven 20K
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiRoj

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
31 okt 2005
Berichten
6.695
Waardering
6
Hey mensen..

Iemand zei mij dat lijnzaadolie slecht zou zijn,dus direct ff gegoogled..

Komt ik dit tegen ???

http://www.fonteine.com/lijnzaadolie.html

Fonteine zei:
Nederlandse onderzoekers die oudere mannen tientallen jaren volgden vonden geen effect van ALA op prostaatkanker. In dat onderzoek kregen mannen die veel ALA binnenkregen juist minder vaak prostaatkanker. Maar in acht andere studies was wel sprake van een positief verband. Toen de Wageningers alle gegevens bij elkaar gooiden, berekenden ze dat bij mannen die veel ALA binnenkrijgen de kansen op prostaatkanker zestig procent hoger ligt.


Fonteine zei:
Alfa-linoleenzuur
William Marley is een voorstander van het gebruik van supplementen. Vroeger adviseerde hij het gebruik van lijnzaadolie, dat een precursor van de omega-3-vetzuren bevat, aan mensen met diabetes en hart- en vaatziekten. Omega-3-vetzuren zijn dan wel goed voor het cholesterol en de insulinehuishouding, maar de aanwijzingen dat alfa-linoleenzuur de groei van prostaatkanker versnelt stapelen zich op. Marley vindt dan ook dat mannen het supplement niet moeten gebruiken.

And so on ....

Jullie?
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
http://www.ergogenics.org/alfalinoleenzuur.html

Ergogenics zei:
Marley, die zijn uitspraken doet in de Amerikaanse krant Herald-Dispatch, heeft een tweetal andere wetenschappers om advies gevraagd: Charles Myers, die onderzoek deed naar de impact van alfa-linoleenzuur op de prostaat, en Dean Ornish, die onderzoek heeft gedaan naar de impact van levensstijlfactoren op het hart. Beiden adviseerden mannen visolie te gebruiken, en de flaxoil of de lijnzaadolie te laten staan.(1)
 
Maar hoe denken jullie hier nu over?
 
volgens mij zijn hier al wat posts over geweest......
 
ik denk dat ik de lijnzaad ook maar laat staan:( en visolie caps ga nemen
 
Is levertraan visolie? Twordt toch gemaakt van de lever van vis ofzo?
 
Na lijnzaadolie zie ik een levertraanhype aankomen...
 
Het lijkt mij wel verstandiger
 
Wel lijnzaad nemen, maar geen lijnzaadolie.
En overgaan op visolie, krillolie of als je zuunig bent, levertraan.

Evt kan je ook nog dagelijks je volstoppen met vette vis zoals
- makreel
- sardientjes
- haring

Zalm zou ik afraden als omega-3 bron: vooral in kweekzalm zit niet eens zoveel omega-3 als wel wordt geroepen! OOK zalm wordt dus gevoerd met voer waar niet zoveel omega-3 in zit als dat een in het wild gevangen zal meet.
 
Lijkt me vies. Al eens aan een handje noten of wat kokosrasp gedacht?
 
daar gaat me yoghurt met lijnzaad tussendoortje...

heb geluk dat me moeder visolie capsules slikt ivm versleten heup dus kan ik daar van meepikken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven