XXL Nutrition

Lindgren direct naar Ajax

Bezoekers in dit topic

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2004
Berichten
13.291
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Rasmus Lindgren keert definitief per direct terug bij Ajax. De Zweedse middenvelder verlaat FC Groningen voor zijn oude werkgever uit Amsterdam, en levert de Noorderlingen een bedrag van 2,5 miljoen euro op. Hij is, na Luis Suárez en Bruno Silva, de derde Groningen-speler die dit seizoen de Euroborg inruilt voor de Amsterdam Arena.

De overgang van Lindgren mag opmerkelijk heten. In 2005 mocht de 23-jarige Zweed bij Ajax op huurbasis vertrekken omdat hij niet goed genoeg zou zijn. Een jaar later nam FC Groningen hem definitief over, en ontwikkelde hij zich tot een belangrijke pion binnen het elftal van Jans.

Hans Nijland, algemeen directeur bij FC Groningen, liet tegenover de officiële site van de club met teleurstelling weten dat de club het bod niet kon weigeren. "Vanwege de gelimiteerde transfersom die in zijn contract is opgenomen was Groningen in deze transfer met de handen gebonden. Bijzonder vervelend, want Rasmus was voor ons een hele belangrijke speler."

De club gaat echter niet bij de pakken neerzitten nu ook Lindgren de Euroborg verlaat. Zo zal FC Groningen zich nog voor het sluiten van de transfermarkt op 31 januari proberen te versterken met een nieuwe middenvelder. "Ons uitgangspunt is dat een nieuwe speler direct een toegevoegde waarde voor de selectie van trainer Ron Jans moet zijn. We laten ons hierbij niet opjagen door de factor tijd," aldus Nijland. Volgens de geruchten zou Theo Janssen de nieuwe regisseur op het middenveld bij Groningen moeten worden.

Bron: Voetbalzone - Meepraten over voetbal. Nederlands grootste voetbal-community met het laatste voetbalnieuws !

Wat een onzin weer. Deze zelfde speler laat je 3 jaar geleden vertekken omdat hij niet goed genoeg is, en nu ga je hem terughalen en betaal je er miljoenen voor. Lekker bezig. Ik denk dat dit weer een aankoop in het rijtje Delorge/Urzaiz/Colin wordt.
 
laat toch maar weer zien wat een wanbeleid er in 020 wordt gevoerd.. belachelijk!

edit: door zulke fouten, verliezen ze meer dan 2 miljoen euro. Alsof het eurocenten zijn :rolleyes:
 
dan beter 700.000 voor landzaat
 
Ik begrijp ook echt niet wat de scouts van Ajax aan het doen zijn. Liggen die gasten te luieren op een mooi strand in Zuid-Amerika ofzo???
 
Haha, nog een held van FC Groningen naar ons 'prachtige' cluppie. Wat een kojo's.. wat moeten we met al die 2de rangs voetballers.
 
Ik begrijp ook echt niet wat de scouts van Ajax aan het doen zijn. Liggen die gasten te luieren op een mooi strand in Zuid-Amerika ofzo???

Het schijnt dat de scouts van Ajax telkens met spelers op de proppen komen (Hans van der Zee heeft in Argentinie en Brazilie gescout), maar dat Martin van Geel die adviesen niet over neemt, en meer af gaat op zijn eigen visie. Heel handig, maar niet heus. Ik hoop dat Guus Hiddink na het EK technisch directeur van Ajax wordt.
 
belachelijke aankoop. Had dan liever het geld in de jeugdopleiding gestoken dan heb je er over een paar jaar misschien nog wat aan.
 
Het schijnt dat de scouts van Ajax telkens met spelers op de proppen komen (Hans van der Zee heeft in Argentinie en Brazilie gescout), maar dat Martin van Geel die adviesen niet over neemt, en meer af gaat op zijn eigen visie. Heel handig, maar niet heus. Ik hoop dat Guus Hiddink na het EK technisch directeur van Ajax wordt.

Als het waar is dan is het ook onbegrijpelijk. Van Geel heeft wel wat leuke spelers naar Amsterdam gehaald, maar er ontbreekt toch iets in de selectie.
Ik hoop dat die Kuffour het goed gaat doen bij Ajax, want ze geven te gemakkelijk doelpunten weg.

Vraag me ook af wie Huntelaar moet gaan vervangen na dit seizoen.
 
Kuffour is in ieder geval nog een begrijpelijke aankoop
 
Kuffour, die sinds zijn vertrek bij Bayern niks meer klaarspeelt. Houd toch op. En nu weer zo'n nutteloze aankoop als Lindgren. Ik snap er helemaal niets meer van.
 
Kuffour, die sinds zijn vertrek bij Bayern niks meer klaarspeelt. Houd toch op. En nu weer zo'n nutteloze aankoop als Lindgren. Ik snap er helemaal niets meer van.

Ik wel. Past prima in het 'nieuwe' beleid van Ajax; het verkopen van spelers om ze vervolgens weer terug te kopen.
 
Ajax wordt het lachtertje van de eredivisie:D
 
Lindgren is wel een goede voetballer maar als ajax wat slimmer was geweest hoefden ze er geen paar miljoen voor te betalen.

@ The Rock: Blijf maar hopen dan:D Dat zie ik guusje niet zo snel doen iig...
 
echt wanbeleid haal eens een speler met een meerwaarde :mad:
 
Als het waar is dan is het ook onbegrijpelijk. Van Geel heeft wel wat leuke spelers naar Amsterdam gehaald, maar er ontbreekt toch iets in de selectie.
Ik hoop dat die Kuffour het goed gaat doen bij Ajax, want ze geven te gemakkelijk doelpunten weg.

Vraag me ook af wie Huntelaar moet gaan vervangen na dit seizoen.

Patrick Kluivert natuurlijk!
 
Kevin Bobson is ook nog een mogelijk na de volgende berichten:

Eisen Van Basten worden met Ajax besproken

01/02/2008 14:01

Een zaakwaarnemer van Marco van Basten spreekt volgende week met een afvaardiging van Ajax, de beoogde nieuwe werkgever van de bondscoach.

'Dat gesprek gaat niet alleen over geld, maar ook over andere eisen die ik heb', vertelde de bondscoach vrijdag tijdens de presentatie van zijn selectie voor de oefeninterland tegen Kroatië van komende woensdag.

Van Basten verder: 'Ik wil nu echter niet al te veel over Ajax praten. Ik wil me op het EK concentreren. Bovendien heeft Ajax ook nog andere kandidaten. Dat hebben ze me verteld.'

Ajax is sinds het vertrek van Henk ten Cate in het begin van dit seizoen op zoek naar een hoofdtrainer. Adrie Koster, de huidige oefenmeester van de Amsterdamse club, geldt als interim-trainer. De Zeeuw gaat volgend seizoen normaal gesproken weer met de beste jeugdspelers van Ajax werken.

Bron: vi.nl

Bobson, jaliens kom er maar in!
 
Lindgren is wel een goede voetballer maar als ajax wat slimmer was geweest hoefden ze er geen paar miljoen voor te betalen.

@ The Rock: Blijf maar hopen dan:D Dat zie ik guusje niet zo snel doen iig...

Het is bekend dat er al gesprekken zijn gevoerd, maar dit waren volgens Ajax en Guus Hiddink wat "adviserende gesprekken" vanaf de kant van Hiddink. Feit is, dat Guus Hiddink na het EK in Amsterdam gaat wonen (hij heeft daar al een huis gekocht) en gepolst is voor een functie bij Ajax. Ik denk dat Martin van Geel na dit seizoen zijn koffers mag pakken, dus er moet dan een andere technisch directeur komen.
 
Ik snap niet wat het prbleem is. Hij was een paar jaar geleden gewoon nog niet toe aan het niveau maar heeft zich prima ontwikkeld.


PSV heeft Huntelaar ook laten lopen. Hij was het toch niet , terwijl hij waarschijnlijk binnenkort voor een 20 mil verkocht gaat worden. Dat is voetbal............
 
Back
Naar boven