AndroidHealthClinic

Linker pec gescheurd

Bezoekers in dit topic

MonsterStrength zei:
Net gepraat met Tim Harold Jr. van Westside Barbell die paar maand geleden ook zen borst heeft gescheurd, en volgens hem is het gewoon een erg grote strain. Bij scheur kun je niet meer bewegen zegt hij, wat ik wel nog kan, hoe pijnlijk het ook is :) Er is hoop .... ;)


Wat is een strain?En hoe kan dat bij het archen gebeuren....ik zit me dat nu namelijk voor te stellen maar kom er niet uit.

Veel 'beterschap' maar en doe het rustig aan, je lichaam is belangrijker dan het wk imo. :)
 
Deejay_Spike zei:
"wat" fout gelopen??

misschien moet je geen spijt hebben van de risico's, maar mss is het beter om er iets uit te leren.

sterke toename in lichaamsgewicht
sterke toename in trainingsvolume en intensiteit
sterke toename in voeding (8l of milk aren't lying)

en dat allemaal in krap anderhalf jaar, 2 jaar?? dude, imo was dat er vroeg of laat om vragen. mss best wel een lichtere periode ingelast en dergelijke.

en lijkt beetje op algemene overtraining (en dan de echte overtraining)... bloed niet meer in orde, en nu dit... ik trek gewoon conclusies uit wat ik zie, no offence.

what's done is done, but learn from what happened when going into the future

Hier valt natuurlijk zeker wel wat voor te zeggen. Ik heb het grootste respect voor jou en je prestaties Dries, maar zoals spike ook al zegt kan dit ook algehele overtraining zijn wat zich uit op deze manier. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en succes!
 
Sterkte Dries, hoop dat je jezelf de tijd geeft te herstellen.

/END MAMA MODE

x D.
 
dude beterschap, kan me herinneren dat champ ook eens een dergelijke blessure had, maar die is toch redelijk snel daarvan hersteld?
 
Hee Dries, wat een ongelovelijke klote timing man! Ik hoop van harte dat je weer op tijd in vorm bent voor het WK, maar bereid je voor op een teleurstelling. Ik hoop dat het idd slechts een grote 'strain' is voor je, maar dat van dat niet meer kunnen bewegen bij spierscheuring is volgens mij niet helemaal waar. Ik heb een gescheurde aanhechting in m'n linker pec gehad, en die was idd heel pijnlijk, maar niet extreem, ik kon er alleen absoluut niet meer mee pressen. Ongeveer zoals jij jouw blessure beschrijft dus. En ik wil je niet ontmoedigen maar bij mij duurde het herstel bijna 3 maanden. :(

Laten we hopen dat jou jonge lijfie het sneller fixt bro! Succes!
 
Thx allemaal. Denk dat het beter is het WK te laten voor wat het is (is al 3de maal op rij dat ik niet ga dan :(), en me focusen op het EK in mei 2006. De eerste maanden zullen waarschijnlijk recovery worden. Liever nu WK mislopen dan helemaal niet meer te kunnen benchen. Ik zie het ook wel van de positieve kant, eens het hersteld is is er dus "nieuwe" spier, wat waarschijnlijk sterker is dan "oude" spier, en dus op lange termijn mss wel wat opbrengt ;)
 
nouja wat kan ik zeggen behalve beterschap... succes
 
Damn, dat is balen veel beterschap en is zoals je zegt: sterker terugkomen!!!!
 
Sterkte man!
 
Klote, sterkte ermee. Het ziet er niet zo erg uit, het is niet eens blauw.. zal wel met een sisser aflopen, week of 6 rust en dan langzaam opbouwen en je wordt sterker dan ooit tevoren.

Maar ik lees: warming up: 3x20 3x50 3x80? Is dat niet een beetje weinig, 3 reps met de bar, kun je toch net zo goed ff met je armen zwaaien? ;)
 
ziet er niet uit als een scheur.. lijkt meer een brandwond ofzo..
Bij een scheur wordt het blauw.. en ik zie ook geen afwijking in de vorm behalve die rare verdikking van de huid.. als het een verdikking van de spier was dan zou die anders zijn..

Of misschien is het omdat ik het niet wil geloven.. omdat ik het zo k*t voor je vind..
 
Heel veel succes met je herstel Dries en verstandig van je dat je WK laat lopen dit jaar.
Eerst goed herstellen voordat je weer zwaar gaat trainen.
Groet:
Willem 2.
 
OMFG!! :( klote zooi man, heel veel sterkte !
 
Champ zei:
ziet er niet uit als een scheur.. lijkt meer een brandwond ofzo..
Bij een scheur wordt het blauw.. en ik zie ook geen afwijking in de vorm behalve die rare verdikking van de huid.. als het een verdikking van de spier was dan zou die anders zijn..

Of misschien is het omdat ik het niet wil geloven.. omdat ik het zo k*t voor je vind..
Het is een scheur in de spier hé Champ, geen volledig afgescheurde spier. Omdat het niet blauw zit blijft de hoop leven dat het enkel een erge strain is :)

Metal^militia zei:
Klote, sterkte ermee. Het ziet er niet zo erg uit, het is niet eens blauw.. zal wel met een sisser aflopen, week of 6 rust en dan langzaam opbouwen en je wordt sterker dan ooit tevoren.

Maar ik lees: warming up: 3x20 3x50 3x80? Is dat niet een beetje weinig, 3 reps met de bar, kun je toch net zo goed ff met je armen zwaaien? ;)
was met mini bands, dus die 3x 20 is om te testen of spanning aan beide kanten gelijk is.
 
Metal^militia zei:
Dus eigenlijk niet opgewarmd??

20 min. fietsen
2 sets face pulls

bench-press:
3x 20 + mini bands
3x 50 + mini bands
3x 80 + mini bands

en tijdens het archen voor 110 opeens pijn.
 
MonsterStrength zei:
20 min. fietsen
2 sets face pulls

bench-press:
3x 20 + mini bands
3x 50 + mini bands
3x 80 + mini bands

en tijdens het archen voor 110 opeens pijn.

om het hele verhaal wat beter te snappen, wat was archen nou ook wqeer precies :o
 
Je klaarmaken om te benchen, dus ik had de barbell nog niets eens unracked ???
 
raar, maar "blessures" ontstaan wel vaker op stomme momenten heb ik het idee.
Vandaag aan het deadliften, ging k*t maar geen last van rug.
Wil ik na 4e set gewichten van stang halen, schiet het ineens in mijn rug :S
niets ernstig maar wel vervelend
 
Back
Naar boven