AndroidHealthClinic

Linkerarm is zwakker

Bezoekers in dit topic

Lol ..niet alleen maar de eerste zin lezen de volgende keer. En TS heeft het nergens over een krachtverschil door een blessure.
Als jij hem pas later bewerkt, is het logisch dat ik dit niet direct zie. Klopt, maar hij heeft het wel over een groter krachtsverschil dan alleen "dominantie", want dat zou normaal gesproken niet zo'n verschil zijn.
 
Als jij hem pas later bewerkt, is het logisch dat ik dit niet direct zie. Klopt, maar hij heeft het wel over een groter krachtsverschil dan alleen "dominantie", want dat zou normaal gesproken niet zo'n verschil zijn.

Dit is gewoon normaal en zal iedereen ervaren.
Zelf ben ik rechtshandig en ongemerkt doe ik tijdens de training meer met die arm en komt de kracht denk ik vooral op rechts neer. Het krachtsverschil merk ik minder tijdens schouder oefeningen, meer tijdens borst oefeningen (en daarbij verschil bij gebruik triceps en biceps).

Het heeft geen zin om de linkerarm dan meer volume te geven omdat het door je neurolmusculaire aansturing komt. Als je wil dat ze echt even sterk worden moet je beginnen om beide hersenhelften even dominant te maken.
 
Dit is gewoon normaal en zal iedereen ervaren.


Het heeft geen zin om de linkerarm dan meer volume te geven omdat het door je neurolmusculaire aansturing komt. Als je wil dat ze echt even sterk worden moet je beginnen om beide hersenhelften even dominant te maken.

Nou, ik kan niet zeggen dat ik een groot verschil zie en merk tussen links en rechts. Ik ben links, dus links is wel sterker, maar lang niet zoals hij het beschrijft.
 
Mijn rechterarm was toen ik begon met trainen ongeveer 1,5 cm groter en veel sterker. Het verschil is nu nog steeds niet helemaal weg maar wel miniem geworden.

Mijn werkwijze: zoveel mogelijk dumbbell oefeningen doen en indien mogelijk steeds met de zwakke kant beginnen. Wanneer je dan faalt op je zwakke kant, stop je het setje. Je zwakke kant is dan steeds de kant die het zwaarst belast wordt tijdens je training.

Die manier van trainen heeft bij mij echt veel geholpen waardoor ik nu weinig/geen krachtverschil meer merk. Rechter arm is wel nog iets groter (kleine cm) maar dat komt vooral omdat de piek van mijn biceps beter gevormd is.
 
Dank je wel voor de reacties. Het verschil lijkt veel meer dan 1,5 cm, heb wel een weg te gaan. Heb je ook nog tips voor de volgorde en soort dumbbell oefeningen?

Lateral Raise > Shoulder Press > Triceps extension > Curl > Hammer curl

Normaal doe ik alleen Lateral Raise en Shoulder Press, zit er aan te denken om voorlopig de andere oefeningen er aan toe te voegen. Heeft het in deze fase zin om veel oefeningen te doen, of gaat het meer om enkele oefeningen maar dan met meer gewicht.
 
gewoon wat single arm/been oefeningen in je schema verwerken, hoeft niet iedere programma, kan ook iedere 8 week iets anders bijvoorbeeld. Single horizontal push, single horizontal pull. single verticall pull, etc.
 
Back
Naar boven