AndroidHealthClinic

LIT UP - Applied Nutriceuticals

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Pre-workout shake
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? “Hoe gekker, hoe beter?”
    Dat lijkt of leek misschien wel de trend te zijn als het ging om pre workout boosters. Voor velen gold; hoe gekker, hoe beter. Nog steeds worden pre workout producten door velen beoordeeld op de mate waarin ze de effecten van oppeppende drugs kunnen nabootsen. Natuurlijk geheel terecht als het gebruikt gaat worden voor het stappen (iets wat niet zelden voorkomt), maar draait het bij een training niet om andere (meer belangrijke) dingen? Uiteindelijk in welke mate het de spiergroei kan beinvloeden?

    Je traint om vooruitgang te boeken, om sterker te worden en meer spiermassa op te bouwen. Waarom dan iets nemen wat het tegenovergestelde kan bereiken? Pre Workouts met dergelijke 'harde' oppeppende stoffen, hebben namelijk een aantal belangrijke nadelen die nog wel eens over het hoofd worden gezien.
    1) Ze kunnen snel tot overtraining leiden . Eigenlijk zijn alle experts het er over eens dat een training maximaal 45-60 minuten zou moeten duren. Na 45 minuten intensief trainen komt het lichaam namelijk steeds meer in een spierafbrekende status; Cortisol (spierafbrekend hormoon) wordt verhoogd en Testosteron (spieropbouwend hormoon) wordt lager. Wanneer je blijft trainen omdat je mentaal het gevoel hebt nog steeds op en top fit te zijn, terwijl je lichaam al tegen uitputting aanzit, belast je het zenuwstelsel onnodig (die toch al belast wordt door de 'harde' oppeppende ingrediënten) en riskeer je overtraining. Bij overtraining stopt alle vooruitgang. Een goede graadmeter hiervoor is een uitgeblust gevoel na de training of wanneer je stimulerende stoffen je lichaam verlaten.

    2) Geen voldoende voeding na de training. De sterke eetlust onderdrukkende werking van de harde pre workouts laat velen geen hap door de keel krijgen na de training – het belangrijkste moment voor het lichaam op bouw en groeistoffen binnen te krijgen! Als je wilt groeien, is het belangrijk zo snel mogelijk na de training veel van de juiste voeding binnen te krijgen.

    3) Geen goede nachtrust na de training . Spieropbouw vindt plaats bij een combinatie van drie elementen: korte intensieve trainingen, voldoende en juiste voeding en voldoende rust. Ook op het laatste aspect laten de harde pre workouts het afweten. Zelfs als ze al in de middag genomen worden, hebben velen moeite een goede nachtrust te vinden. En dan te bedenken dat de belangrijke groeihormoon afgifte in de eerste paar uur van de slaap plaats vindt...

    “Voor alles is een tijd zeggen ze”.

    Wellicht dat “ze” hier weer eens gelijk hebben. Een nieuwe trend vormt zich. Sporters links en rechts geven nu aan deze hardcore producten niet langer te willen gebruiken. Ze zijn op zoek naar alternatieven, iets waar ze niet van ‘crashen’ nadien, iets waarvan hun ze hun eetlust blijven houden en iets wat ze niet wakker houdt tot in de nachtelijke uurtjes.

    Om terug te komen op de vraag “waar draait een training nu om”, zullen de meesten het wel eens zijn met, 1) sterker zijn dan de vorige training en 2) een goede pomp hebben. Als aan deze twee aspecten voldaan wordt, heb je een top training!

    Mogen wij voorstellen: Lit-UP de nieuwe pre workout van Applied Nutriceuticals, eentje die veel verder denkt en werkt dan alleen kortdurende opleving tijdens de training:

    -een gezonde (spiergroei bevorderende) eetlust na de training
    -een onverstoorde (herstel bevorderende) nachtrust
    -een spierweefsel stimulerende werking in de dagen erna

    En tijdens de training?

    -Meer kracht (lees: de eerste training al je persoonlijke records verbreken)
    -Meer spieruithoudingsvermogen
    -Ongekend snel herstel tussen de sets.
    -Fantastische focus
    -Feel good effect
    -Een waanzinnige pomp*.

    * Met betrekking tot het creeren van die waanzinnige pomp, maakt Lit-Up niet gebruik van de door iedereen gebruikte arginine pomp, maar van de laatste wetenschappelijke studies (pomp via de Waterstofsulfide NO reactiepaden). Hierdoor wordt de toevoer van voedingsstoffen naar de getrainde spieren drastisch vergroot en geeft Lit-Up de gebruiker een keiharde pomp.

    In plaats van een tijdelijke opleving tijdens de training, krijg je niet alleen een product die dat nog eens even verbetert in termen van kracht en pomp, maar ook één die binnen het lichaam een omgeving creëert voor lange termijn spieropbouw en vetverlies. Wat ons betreft een pre workout eerste keus!

    Hoe werkt Lit-Up – de belangrijkste ingredienten

    Het eerste complex wat we bespreken is het Lean Tissue Generation Complex, oftewel, de ingrediënten die er voor zorgen dat de opbouw van droge spiermassa wordt gestimuleerd.

    1) DAA (D-Aspartic Acid - in het Nederlands asparagine zuur genoemd). Dit aminozuur heeft in korte tijd enorm aan populariteit gewonnen. Niet verwonderlijk; een recente studie toonde namelijk aan dat dit ingrediënt in staat was om het mannelijke testosteron binnen 12 dagen met een ruime 40% te verhogen. Met de wetenschap dat meer testosteron (in combinatie met training) zo’n beetje gelijk staat aan meer spiergroei, zal de reden achter de plotselinge groei in populariteit voor niemand meer een geheim zijn. Recent onderzoek heeft aangetoond dat de hogere testosteronspiegel ook verhoogd blijft bij 3-4 doseringen per week. Je kunt Lit-Up dus alleen bij de trainingen te nemen en toch van deze testosteronverhogende effecten genieten.

    2) Beta Alanine - dit aminozuur zal ook veel duursporters bekend zijn vanwege zijn melkzuurremmende werking. Even in het kort; meer beta-alanine leidt tot meer melkzuur neutraliserende carnosine. Hierdoor kun je weer langer op hoge intensiteit trainen. De hogere intensiteit kan weer leiden tot meer spierprikkels en tot een hogere groeihormoon afgifte van het lichaam als reactie op de training. Wetenschappelijke bevindingen duiden er daarnaast op dat melkzuur het herstel en de spiergroei tegengaat. Hiermee zou carnosine dus ook de feitelijke spiergroei (eiwitsynthese) kunnen vergroten. Dat dit niet puur alleen theorie is, blijkt wel uit de diverse studies die inmiddels hebben aangetoond dat de inname van beta-alanine de hoeveelheid spiermassa (bij training) vergroot. Al met al een schitterend ingrediënt die een meer dan waardige invulling geeft aan het Lean Tissue Generation Complex.

    3) Betaine - het helpt het lichaam creatine te produceren, het stimuleert vetverlies en beschermt de spiermassa tijdens het diëten. Andere eigenschappen die aan betaine worden toegeschreven zijn een verhoogde eetlust, een betere vertering en het vergroten bij de spiermassa in diverse dierlijke studies.

    4) SAMe (s-adenosylmethionine) -

    Het volgende complex is de Endotropin Neuromuscular Enhancement Blend, oftewel het gedeelte dat er mede voor de waanzinnige krachtverhoging zorgt.

    1) L-Tyrosine - kan het lichaam helpen om te gaan met (lichamelijke) stress, het kan de alertheid en het prestatievermogen verhogen. Daarnaast kan het helpen uitgeputte adrenaline reserves aan te vullen.

    2) DMAE – deze stof heeft een mild stimulerend effect op de hersenen en speelt indirect een rol bij de neuromusculaire kracht. De combinatie met Phosphatidylserine maakt het nog sterker.

    3)Phosphatidylserine - staat zowel bekend om zijn cortsisol remmende eigenschappen als om het positieve effect op onze hersenen. Ook deze stof speelt een rol bij de neuromusculaire kracht.

    Het derde complex is de JR3 Targeted Stimulation Matrix –verantwoordelijk voor de energie boost tijdens je trainingen.

    1) Theobroma Cacao extract – dit extract bevat meerdere stoffen die een positief effect op het gevoel van welzijn, het aanspannen van de spieren en de energie heeft. De drie belangrijkste zijn Phenylethylalanine (PEA), tyramine en L-tyrosine

    2) Cafeïne (uit natuurlijke bron)– velen welbekend; cafeïne verhoogt energie, concentratie, vetverbranding en uithoudingsvermogen.

    3) Peak ATP – deze stof verhoogt de ATP hoeveelheden -de directe bruikbare energie voor kortdurende explosieve krachtinspanningen – in de spiercellen. Peak ATP doet dit al vanaf de eerste inname.

    Het vierde en laatste ingredientencomplex is de synergetische werkende vitaminen blend. Vitaminen zijn essentiaal voor hormoonproductie, spiergroei en optimale prestatie. Met Lit-Up weet je zeker dat je geen vitaminentekort hebt tijdens je trainingen.

    Waar het op neer komt is dat je kunt trainen alsof je speed gebruikt en uiteindelijk maar weinig resultaat boekt of dat je hard traint en slim supplementeert en groeit als kool. Moeilijke keuze?
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 2 weken
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Cherry Citrus
  • Welke dosis heb je gebruikt? 1 scoop op lege maag 30 minuten voor de training
  • Waar heb je het supplement gekocht? http://www.bodyenfitshop.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? gratis verzending
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? € 34,90
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Zeker, het effect lijkt niet minder te worden, en ben er erg tevreden over.

Mijn review:
Oplosbaarheid: 10/10 - Het lost in een shakebeker met 2 a 3 keer schudden prima op.
Smaak: 8/10 - niet echt heel erg lekker, maar zeker ook niet vies.. een beetje een kunstmatig zoet kersensmaakje.
Effect:
Direct: 10/10 - boven verwachting veel spierkracht en conditie, ik gebruikte hiervoor Jack3d en was al een week met NoxiPro aan het trainen toen ik met LIT UP ben begonnen, vooral omdat ik het effect van DAA wilde testen, had niet verwacht dat ik harder zou kunnen trainen met LIT-UP dan met NOXIPRO of Jack3d, maar toch..
Langere termijn: 8/10 - Ik heb het gevoel dat mijn testosterone aan het stijgen is, maar weet niet zeker of dat nou placebo is of niet, misschien dat ik er na wat langer gebruik wat meer over kan zeggen, maar goed.. Onafhankelijk van of de DAA werkt of niet blijft het effect van LIT-up na 9 porties te hebben genomen nog steeds sterk!

Overall: 9/10
Het opvallende van dit spul is dat je geen speed/stackers - achtige effecten hebt, maar toch meer kracht hebt en veel langer kan trainen, ik voelde me relaxed, stukken sterker en in staat veel meer setjes te doen.. erg prettig. Ook had ik niet verwacht dat die andere pre-workouts die ik nam een negatief effect op mijn eetlust hadden, maar ik blijk toch meer trek en honger te hebben na het trainen met LIT-Up dan met Noxipro of Jack3d. Dit spul bevalt me erg goed, een aanrader IMHO..

LITUP.jpg
 
goeie review:thumbs:
 
Goede review. Ik hoor inderdaad ook dat er veel mensen tevreden over zijn. Geen opgefokt gevoel maar wel gewoon lekker hard kunnen trainen.
 
Eindelijk een pre workout waar je wel fatsoenlijk van kan slapen... sterker nog, als ik s'avonds heb getraind met dit spul slaap ik als een blok beton. Vanmorgen moest mijn vrouw me zelfs aanstoten omdat de wekker al een tijdje afging. Als ik dat vergelijk met de meeste andere producten... pfff... daar lig je vaak nog uren wakker van en s'morgens voel je je compleet brak.
 
ff bumpen;

Heb deze een keer of 4 gebruikt tot nu toe en moet zeggen dat ik er tevreden over ben. Veel zweten, veel energie, dikke pomp, maar geen overdreven wakker gevoel na de training - zodat je nog in slaap kan geraken.
Wat mij betreft een blijver.
 
Back
Naar boven