MuscleMeat

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wendler FB 12-3-3, DL, OHP 5/3/1

DL: (1+0)x110kg
OHP: (1+0)x50kg
Split Squats 3x10x14kg, Chins, L-flies

Wederom matig. @Daan: ik ga nu inderdaad nog 1 cyclus "zwaar" doen (3 weken), en dan vind het wel weer mooi met cutten. Als het goed is zit ik dan tussen de 86 en 87kg. Vanochtend 88.0

---------- Toegevoegd om 13:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:30 ----------

Dit was post 1001 in mijn log! Daan, jij had met de vorige de duizendste! And there was much rejoicing.
 
Haha nou je het zegt. Die gaat aan m'n muur met accomplishments.
 
Wendler FB 13-1-1, SQ 5/3/1

SQ: (5+4)x85kg, W1RM = 110.5kg
DBBP: 3x8x30kg, DBRow: 3x10x38kg, Chins, L-flies

Slecht geslapen, maar degelijke train. Squats nog steeds solide.
 
Vanochtend weer een half uur door de duinen gefietst, stevig doorgetrapt. Dayum, dat is toch wel heel lekker. Ik moet mijn vooroordeel over Cardio i.h.a. herzien merk ik. Enige nadeel dat ik niet uitgebreid kan stoppen om naar de vogeltjes te luisteren, want die gingen weer flink tekeer. Toch nu dan eindelijk nachtegaal gehoord, en afgelopen donderdag een gekraagde roodstaart gezien (thuis opgezocht, want die kende ik nog niet). Verder de gebruikelijke vinken, roodborstjes, winterkoningkjes, merels, mezen, tjiftjafs en fitissen.

Wordt bijna een natuurblog hier ;)

Wendler FB 12-1-2, BP 5/3/1

BP: (5+0)x75kg, W1RM = 87.5kg, PR
Chins, Front Squats 3x5x57.5kg

Mooi PR, net gewicht!

Vergat nog te melden over de Front Squats: na een rep of drie wordt de vorm duidelijk minder, vooral het onderin rechtop blijven. Ik heb Frankenstein Squats geprobeerd met alleen de stang, maar die zijn echt doodeng. Ik denk dat ik op woensdagen nog wel het gewicht blijf verhogen, maar dan voor sets van 3 reps of zoiets. En daarnaast dan langere sets met een lager gewicht (75% of daaromtrent), en Frankenstein Squats met nog lager gewicht om ze te leren.

Dat heb ik precies zo, de core is nog niet sterk genoeg om het gewicht na de 3-4e rep nog netjes rechtop te houden. Goed bezig, wel! Ik zou het gewicht echt laag houden in het begin.
 
Wendler FB 13-1-2, BP 5/3/1

BP: (5+0)x72.5kg, W1RM = 84.6kg
Front Squats tot 5x55kg, Chins

Korte maar degelijke train. BP eigenlijk 1kg zwaarder want andere stang en had geen zin hem te verwisselen. Geen spotter dus geen extra reps geprobeerd, daarna wel nog dalende piramide sets.

@Neet: inderdaad ik hou de Front Squats licht. Het zwaarste wat ik gedaan heb is 60kg, maar daar gaat de vorm al na 2 reps flink achteruit. Ik heb nu wel een bovenrug (T-spine) rekoefening gevonden die hopelijk gaat helpen bij FSQ, ik neig namelijk flink tot kromlopen.
 
Nette gewichten. 55 fsq is imo nog steeds vrij zwaar. Doe ik je niet na.

Hoe ziet die rekoefening er btw precies uit?
 
Dit is hem: https://www.youtube.com/watch?v=hEqcvfnp8So
Niet echt een *rek*oefening eigenlijk, maar wel voor mobility.

FSQ met 55kg is voor mij (heel) zwaar voor de core, maar niet voor de benen. Grootste probleem zit in de bovenrug, en ik hoop dat bovenstaande oefening daar wat aan doet.
 
Dit is hem: http://www.youtube.com/watch?v=hEqcvfnp8So
Niet echt een *rek*oefening eigenlijk, maar wel voor mobility.

FSQ met 55kg is voor mij (heel) zwaar voor de core, maar niet voor de benen. Grootste probleem zit in de bovenrug, en ik hoop dat bovenstaande oefening daar wat aan doet.

Ja, kromme bovenrug zie je vaker bij lange mensen. Heb je de 2 tennisballen in een sok oefening wel eens gezien? En dan de wervels 'open knakken'. Benieuwd wat Daan daar van vindt .....
 
Dit is hem: http://www.youtube.com/watch?v=hEqcvfnp8So
Niet echt een *rek*oefening eigenlijk, maar wel voor mobility.

FSQ met 55kg is voor mij (heel) zwaar voor de core, maar niet voor de benen. Grootste probleem zit in de bovenrug, en ik hoop dat bovenstaande oefening daar wat aan doet.

Mooie oefening. Denk dat ik die zelf ook maar eens ga doen want dat ziet er een stuk beter als wat ik zelf atm doe. Thanks :) Dit is overigens wel een 3d extensie oefening dus als je het puur voor de FSQ doet is een oefening om je 2d extensie te mobiliseren/versterken wel aan te raden.

Ja, kromme bovenrug zie je vaker bij lange mensen. Heb je de 2 tennisballen in een sok oefening wel eens gezien? En dan de wervels 'open knakken'. Benieuwd wat Daan daar van vindt .....

Nog nooit van gehoord... Toevallig een flimpje van? Want dat lijkt me erg lastig om te doen.
 
Ik doe wel regelmatig een soort rugmassage met 1 tennisbal in een sok tegen de muur aan, maar dat is meer tegen de spierknopen bij de schouderbladen. Daan, heb je voorbeelden van 2d extensie mobilisatie? Ik heb wel eens wat met een foam roller liggen klooien, maar nooit zoveel resultaat daarvan gemerkt.
 
Wendler FB 13-1-3. OHP/DL 5/3/1

OHP: (5-1)x45kg, W1RM = 51.0kg
DL: (5+0)x100kg, W1RM = 116.7kg
Chins, Split Squats 3x10x16kg, L-flies

Slappe hap. Begin nu toch duidelijk krachtverlies te merken, vooral op OHP. Nog twee weken, BW gaat richting 87kg.
 
Gisteren: Wendler FB 13-2-1, SQ 5/3/1

SQ: (3+4)x90kg, W1RM = 111kg
DBRows 3x10x38kg, DBBP 3x8x30kg, Chins, L-flies

Squats blijven lekker gaan. Wel steeds even uithijgen na elke 2 reps op werkgewicht. Lieve echtgenote heeft op verzoek techniek gecheckt en zag er goed uit. Ruim diep genoeg en slechts klein beetje buttwink helemaal onderaan, wat denk ik eigenlijk niet te vermijden is.
 
Wendler FB 13-2-2, BP 5/3/1

BP: (3+1)x75kg, W1RM = 85kg
Chins, Face Pulls, Front Squats

Degelijke train. Afgelopen twee dagen was het avondeten dermate lekker dat ik flink uitgepakt heb, en nu BW weer een halve klio erbij. Streef toch nog naar 86kg aan het eind van volgende week.
 
Wendler FB 13-2-3, OHP/DL 5/3/1

OHP: (3-1)x47.5kg, W1RM = 50.7kg
DL: (3+0)x107.5kg, W1RM = 118.2kg
Split Squats 3x10x20kg, Chins

Verder krachtverlies op OHP. Split squats hadden eigenlijk met 18kg gemoeten, ik vond ze al zwaar...
Lieve echtgenote vorm-check op de DL laten doen. Zagen er goed uit.

Gisteren bloed gegeven, daarna sterke neiging om meer te eten. Sowieso heb ik wel weer zin in veel eten, dus wat dat betreft is de cut in ieder geval een succes.

---------- Toegevoegd om 13:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:44 ----------

Overigens was dit de 350e training!
 
Wendler FB 13-2-3, OHP/DL 5/3/1

Verder krachtverlies op OHP. Split squats hadden eigenlijk met 18kg gemoeten, ik vond ze al zwaar...

Is dat hetzelfde als bulgarian squat (een been op een bankje)?
Als je trek heb is je cut geslaagd? nou ja, misschien ook wel :)
 
Ja, is Bulgarian squat.
Ik moet altijd een bewuste inspanning doen om boven onderhoud te eten. Dat gaat een tijd goed, maar op een gegeven moment gaat het eten me tegenstaan. Dus deze cut had eigenlijk 2 doelen: vetverlies (duh) *en* weer zin krijgen in eten.
 
Wendler FB 13-3-1, SQ 5/3/1

SQ: (1+2)x95kg, W1RM = 104.5kg
DBBP 3x8x30kg, DBRows 3x10x38kg, L-flies, Chins

Weinig tijd, en Squatrack was eerst bezet, dus moest squats aan het eind een beetje afraffelen. Toch 3 solide reps op 95kg. Met meer tijd en rust had er nog wel meer ingezeten. Laatste week van de cut, BW nu onder de 87kg.
 
Dat is al weer snel, het einde van de cut. Wat was het begin en eindgewicht, heb je nog iets anders gemeten? Tevereden hiermee?
 
Begonnen op 17 april op 90 kg. Eindigen op 5 Juni op (hopelijk) 86kg. Dat zou dan 4kg zijn op 7 weken. Ben ik heel tevreden mee en komt neer op ong een halve kilo per week.
- Beetje krachtverlies, voornamelijk op OHP, maar goed mee te leven
- Cardio erbij bevalt zeer goed, en blijf ik voortaan structureel doen (30 minuten fietsen in de duinen, 1 a 2 keer per week)
- Ik heb geen calorieen geteld, maar het "op gevoel" gedaan. Minder gegeten, met wel de eiwitten zo hoog mogelijk gehouden. Dat blijkt dus goed te werken in mijn geval.
- Geen maten bijgehouden, maar vet rond middel is duidelijk minder geworden. Nu natuurlijk wel de vraag hoe snel het er weer aan zit.

Ik ga na deze week weer meer eten. Doel is dan bulken tot iets van 93kg (mits middelvet acceptabel blijft) en daarna weer cutten tot bv 88kg. Zo trapsgewijs langzaamaan omhoog.
 
Back
Naar boven