XXL Nutrition

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dat is een heel net resultaat op 7 weken. En dat voornamelijk op het gevoel....
Ik heb ook wel gemerkt dat bij mij cardio het grote verschil maakt. Kan niet wachten tot we weer buiten kunnen zwemmen ;)
 
Wendler FB 13-3-2, BP 5/3/1

BP: (1+0)x80kg, W1RM = 82.7kg
Front Squats, Chins

Degelijke train. Fail op 2e rep BP maar het scheelde niet veel.

@Neet: dank je. Hier is het buitenzwembad al een maand open, maar ik hou niet van zwemmen... :)
 
Lees al even mee. Toch even abbo nemen.

Mooie trainingen.
Vind het heel netjes hoe je het doet met de cut. Op gevoel en toch een zeer mooi resultaat.
Denk dat velen er een voorbeeld aan kunnen nemen.
Ik hoop voor je dat de trek in eten weer terug blijft. Ik weet zelf hoe het is om continu tegen trek in te moeten eten. Word je niet vrolijk van.

Succes met de start van je bulk.
 
Waarom gebruik je die calculator 1 RM? Ik weet uit ervaring dat dat niet altijd klopt. Ik kon toen ik 195x5 kon deadliften 1rm met straps van 230 kilo inmiddels kan ik 207.5x5 deadliften en kan ik gvd nog niet eens 240 uitlocken.
Ik ben dus sterker geworden in de 5RM range. Zo jammer.. :o

Dus ik zou het niet gebruiken zeg maar om aan te geven waar de progressie zit.
 
Ik doe wel regelmatig een soort rugmassage met 1 tennisbal in een sok tegen de muur aan, maar dat is meer tegen de spierknopen bij de schouderbladen. Daan, heb je voorbeelden van 2d extensie mobilisatie? Ik heb wel eens wat met een foam roller liggen klooien, maar nooit zoveel resultaat daarvan gemerkt.

De meest simpele vorm is gaan zitten, een voet over de andere knie kruisen (zodat je onderrug in flexie komt en niet gaat compenseren tijdens het bewegen). Vervolgens de handen in de nek leggen en opstrekken boven in de rug (proberen zo ver mogelijk naar het plafond te kijken zonder in de nek te buigen). En dat dan stuk of 30x p/d. Je kan het dan vervolgens nog intensiveren door met je rug tegen de rand van de bovenkant van de stoel zitten en dan dat segment mobiliseren. Vervolgens kan je wat hoger/lager gaan zitten om zo segment per segment te mobiliseren.

Kan overigens ook gewoon zijn dan je lats erg verkort/strak zijn (lijkt op beperkte thorocale extensie). Dat zou kunnen verklaren dat dergelijke oefeningen nooit echt effect hadden.

FitnessFAQs bv (hij plakt ze met tape aan elkaar, maar kan ook in een strakke sok)
http://www.youtube.com/watch?v=PExMvVPSfeo

Hmm weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ben geen manueel therapeut dus kan er niet zo goed over oordelen, maar het is niet voor niks dat je een speciaal diploma moet hebben voordat je manipulaties uit mag voeren.
 
@Neet: dank je. Hier is het buitenzwembad al een maand open, maar ik hou niet van zwemmen... :)

Ha ha, ik eigenlijk ook niet. Maar buiten gaat het nog wel, en hoeveel soorten full body cardio ken jij? Langlaufen komt een beetje in de richting, maar dat kan ook niet iedere week (in NL) :)
 
Leuk, veel reacties!

@Marina: welkom! Ik volg jou ook al een tijdje :)
@ijzer: ik weet dat de formule niet klopt, en bij een single rep zoals vandaag slaat het al helemaal nergens op. Ik gebruik hem puur en alleen voor motivatie: om bij hogere rep ranges een doel te hebben voor een eventueel "virtueel" PR. Maar uit gewoonte zet ik hem er altijd bij.
@Daan: dank voor de oefening, die ga ik proberen. Als ik strakke lats heb, wat kan ik daar dan aan doen?
@Neet: Inderdaad, buiten-cardio in Nederland alleen lopen, fietsen, zwemmen. Skaten kan trouwens ook. Heb ik een tijd gedaan maar heb er eens mijn pols bij gebroken, en daarna durfde ik niet goed meer.
 
Wendler FB 13-3-3, OHP,DL 5/3/1

OHP: fail op 50kg
DL: (1+0)x112.5kg

Zwakke train, zowel fysiek als mentaal. Komt denk ik door twee dingen: te zeer bewust dat vandaag de laatste dag van de cut is, plus dat ik al vanaf maart "zwaar" train, zonder deload week die er bij Wendler eigenlijk wel bijhoort. BW vanochtend 87.0kg, maar ik had gisteravond heel veel bonen gegeten :) en eerder deze week zat ik dichter bij 86kg. Dus ik neem het eindgewicht op 86.5kg wat precies een halve kilo per cut-week eraf is.

Nu ga ik een week op onderhoud eten en licht trainen, dan 1 cyclus weer op werkgewicht met cleanbulk, dan 2 weken op vakantie, en daarna verder met de cleanbulk.
 
Wendler FB, deloadweek

Lekkere, lichte train. Squats, DBRow, DBBP, Chins, alles op ong 60-70% (behalve de chins). Hijgde als een karrenpaard, terwijl het fietsen gisteren juist als een speer ging. Ook heb ik het hele weekend lekker gesmikkeld, en woog vanochtend 86.2kg... Het zal allemaal wel.
 
Dus ondanks copieus weekend weer 3 ons eraf? Niet slecht.
 
Valt allemaal binnen de normale schommelingen, maar ik dacht wel even "huh?"
Dat lichte trainen is wel heel lekker trouwens. Ga ik vaker doen :)
 
Wendler FB deloadweek

BP, Front Squat, Chins, Face Pulls
 
Wendler FB 14-1-1, SQ 5/3/1

Bij opwarmen plotselinge steek in linkerknie. Waarschijnlijk iets te veel bounce en iets te grote sprong in opwarmgewichten (van 20 naar 60). Steek was er bij de volgende set nog steeds, voor de zekerheid gestopt. Heb ik al wel eens gehad, en gaat snel weer over. Ik zal woensdag SQ en BP 5/3/1 doen.
Verder nog Chins (zwaar), DBRow 3x10x36kg (easy), DBBP 8,8,5x30kg (zwaar)
 
Vervelend van de knie man, maar iig goed dat je hetzelf aanvoelt en even rust neemt.

Leuk, veel reacties!

@Marina: welkom! Ik volg jou ook al een tijdje :)
@ijzer: ik weet dat de formule niet klopt, en bij een single rep zoals vandaag slaat het al helemaal nergens op. Ik gebruik hem puur en alleen voor motivatie: om bij hogere rep ranges een doel te hebben voor een eventueel "virtueel" PR. Maar uit gewoonte zet ik hem er altijd bij.
@Daan: dank voor de oefening, die ga ik proberen. Als ik strakke lats heb, wat kan ik daar dan aan doen?
@Neet: Inderdaad, buiten-cardio in Nederland alleen lopen, fietsen, zwemmen. Skaten kan trouwens ook. Heb ik een tijd gedaan maar heb er eens mijn pols bij gebroken, en daarna durfde ik niet goed meer.

http://www.ericcressey.com/strength-training-programs-pull-ups-essential

Bij het closing thoughts (punt 4) gedeelte staan wel paar prima oplossingen.


Hoe doe jij trouwens een deload? Zit eraan te denken om volgende week maar is een keertje te doen.
 
Dank voor de link Daan. Ik doe bij deload dezelfde oefeningen op dezelfde dagen, maar alles op iets van 60%.
 
Wendler FB 14-1-2, SQ/BP 5/3/1

SQ: (5+1)x90kg
BP: (5-1)x72.5kg

Squats ingehaald, nu wel pijnvrij. Was wel beetje grinden, en ik voel de spierpijn nu al aankomen. BP viel een beetje tegen, het zal het krachtverlies van de laatste fase in de cut zijn misschien.
 
Zou me niks verbazen. Bench ging bij mij vrij hard achteruit tijdens de cut en daarna ook nog wel even. Iig mooi dat je weer hebt kunnen squatten.

Bedoel je met die 60% trouwens 60% van je 1rm of van het gewicht wat je normaal zou doen?
 
Ik vind het allebei nette gewichten!
 
Dank mannen. Daan, 60% van wat ik normaal zou doen. Maar ik doe dan wel wat meer reps. Dus als ik normaal als topset 5x90kg zou squatten, doe ik bv 3x6x60kg in de deload.
 
Back
Naar boven