XXL Nutrition

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Afgelopen zaterdag: Wendler FB 14-1-3, DL OHP 5/3/1

DL: (5+0)x102.5kg
OHP: (5+0)x42.5kg

Chins, Split Squats

Alles voelde als lood. Vandaag lukt trainen helemaal niet vanwege werkdrukte. Hopelijk kan ik di-wo-vr trainen.
 
Kan gebeuren een slechte dag....
Hoe moet ik dit nu lezen (5+0), je heb de minimale 5 gehaald en niets extra?
 
Wendler FB 14-2-1, SQ 5/3/1

SQ: (3+0)x95kg
Dips 3x8xBW, DBRows 3x10x38kg, L-flies

Squats wel weer zwaar, maar wel gehaald.

@Neet, ja, in dit geval de 3 voorsgeschreven reps gehaald, maar geen extra op de zwaarste set. Ik doe ook ramped sets, en vaak nog piramide weer naar beneden, maar die log ik niet.
 
Wendler FB 14-2-2, BP 5/3/1

BP: (3-1)x77.5kg
Chins, Front Squats, Face Pulls

BP duidelijk te hoog ingeschoten na de cut. Maak deze nog wel af, dan 2 weken vakantie, en dan doe ik een grotere stap terug iets meer richting hogere reps/lager gewicht, en dan weer langzaam opbouwen
 
Wendler FB 14-2-3, DL OHP 5/3/1

DL: (3+0)x110kg, OHP: (3+1)x45kg
L-flies, Chins

Zeer korte training met alleen het hoog nodige. Split squats moest ik afbreken wegens wederom lichte steek in linkerknie.
 
Deze week te warm en te druk om te trainen. Nu twee weken weg, daarna gaan we weer aan de slag!
 
Geniet van je vakantie! :)
 
Nu een week terug, en afgelopen week drie keer getraind. Ging redelijk, MAAR. Ik heb weinig motivatie, en vooral totaal geen zin in bulken. Voorlopig lijkt het me het handigst om dan maar op onderhoud te eten en te trainen. Ik de oefeningen-indeling van Wendler FB schema aanhouden, maar zal de gewichten en reps iets vrijer nemen, steeds hoe het uitkomt. Dat stug doorzetten, en dan komt de zin hopelijk weer terug.
 
Was je vakantie wel lekker? Wel genoten?
Misschien is het gewoon even de "het weer moeten oppakken" dip.
Gewoon nu eerst weer even in het ritme komen. Beetje vrijer trainen dan komt de zin echt wel weer terug. :)
Het heeft soms weer even wat tijd nodig.
 
Verlies je weer meteen massa als je stopt met bulken, of valt dat wel mee?
Sterkte met de motivatie;)
 
Vakantie was heerlijk, dank je :)
Vandaag weer aan het werk, berg E-mails wegwerken.
Massaverlies zal wel meevallen denk ik. Vanochtend nog steeds 87kg. We gaan stug door en zien wel hoe het gaat! Dank voor de steun! :)
 
Squats tot 5x85kg, BP tot 5x65kg, pull-ups, L-flies
Zoon trainde mee. Hij is 14, maar net zo lang als ik, en nog maar 2 kg lichter. Ik ben nog wel sterker, maar dat zal ook niet lang meer duren. Hij vond het leuk, wie weet wat de toekomst brengt.
 
Squats tot 5x85kg, BP tot 5x65kg, pull-ups, L-flies
Zoon trainde mee. Hij is 14, maar net zo lang als ik, en nog maar 2 kg lichter. Ik ben nog wel sterker, maar dat zal ook niet lang meer duren. Hij vond het leuk, wie weet wat de toekomst brengt.

Ha leuk, een beetje vader-zoon competitie. Doe je wel voorzichtig met je achillespees :p
 
14 en nu al 85kg? Wow dat beloofd wat.

Welcome back!
 
Heel lang niet gelogd, maar ik train nog steeds! Wel flinke motivatiedip gehad. Na de zomer kwam de zin maar niet terug. Toen ook nog ziek geweest, en in totaal een maand helemaal niet getraind. Daarna wel weer begonnen, maar errug moeizaam. Vaak slechts 1 of 2 keer per week, gewichten niet volgens schema, maar "op gevoel". Schoot niet op allemaal. Ik hield me vast aan de gedachte dat ik sinds Oktober 2012 krap 3 jaar lang achter elkaar gemotiveerd getraind heb, en dat als ik maar volhield de motivatie ooit wel weer terug moest komen. Gelukkig is dat inderdaad ook gebeurd, sinds Januari. Ik zit weer op het Wendler FB 3x/week schema, steeds twee 3-wekelijkse cycli, en dan een week licht. Begingewichten comfortabel genomen, en elke cyclus minimaal ophogen. Techniek is goed, geen blessures (klop klop)

De titel van deze log moet aangepast, want inmiddels heb ik het leger der vijftigers versterkt (of verzwakt). Mijn doelen heb ik iets aangepast en zijn nu: 1) Niet ophouden met trainen, 2) geen pens krijgen, 3) evt voor kracht winst gaan. BW is 86kg, vet% weet ik niet, maar voor een lange slungelige vijftiger ziet het er best acceptabel uit.

Zovaak loggen als ik deed ga ik niet meer redden, maar ik zal zeker weer wat vaker op de forums kijken hoe het met iedereen gaat!
 
Mooie voornemens en welkom bij de ouwe lullen club ...
Maar dan wel een oude lul met een jong lichaam :)
 
Welkom terug. En nu als 50-er. Ik hoop dat je weer veel plezier in, en resultaat van je trainingen gaat krijgen.
Goeie haalbare doelen, hoor.
 
Welkom terug!
Plezier in het trainen en daardoor de motivatie houden is een goed doel!
Zonder plezier hou je het niet vol. Je doelen klinken goed.
 
Back
Naar boven