AndroidHealthClinic

Contest Log Log aquaexplo (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aquaexplo

Ripped Bodybuilder
Relnicht
Lid geworden
11 dec 2018
Berichten
3.045
Waardering
5.304
Lengte
1m84
Massa
83kg
Vetpercentage
18%
Ik heb uiteindelijk ook besloten om toch mee te doen met de contest. Ik wilde eerst eigenlijk niet meedoen omdat ik sinds 3 weken gestopt ben met kcalorieën tellen omdat ik merkte dat het mentaal niet goed voor me was. Ik ging eigenlijk altijd over mijn doel heen hoe hoog of laag hij stond dus ben ik tijdelijk gestopt om eerst een betere relatie met eten te krijgen en om cravings enzo te verminderen. Sinds ik dit doe merk ik dat ik beter eet en er over nadenk wat ik eet, terwijl ik mezelf nog wel de ruimte geef om regelmatig iets "ongezonds" te eten, maar met mate. Sinds ik hiermee bezig ben merk ik dat ik meer ben afgevallen dat toen ik kcalorieën telde en me ook beter voel. Hierdoor zal ik in ieder geval aan het begin van de contest geen kcalorieën tellen. Proteïne houd ik wel in de gaten maar dat is meer in de richting van, en ik weet nu wel redelijk hoeveel proteïne er in de meeste dingen zit die ik nu regelmatig eet. Het lijkt dus ook niet het ideale moment om mee te doen aan een contest, maar ik wil hier aan mee doen om toch in een betere shape te komen en me zelfverzekerder te voelen. Ik merk namelijk dat ik me nog schaam voor mijn buikje en merk dat ik het niet geloof wanneer iemand zegt dat ze zien dat ik aan het sporten ben. Dit zal dus vooral zijn om me zelfverzekerder en trotser op mezelf te zijn dan om te winnen. (maar de competitie van een contest helpt altijd)

Gewicht: 82,6KG
lengte: 1,86m

Ik volg momenteel een PPLPP schema, dit is omdat ik op mijn 2e pull dag deadlift en ik merk dan dat erna een legday niet lekker gaat en vaak meer fout doet dan goed. Ik ben van plan na deze cut een powerlift/powerbuild schema te gaan volgen aangezien ik meer kracht wil opbouwen.

Mijn huidige krachtstats zijn:
Bench press: 5x85KG
Squat: 5x120KG
Deadlift 5X115KG
Heb al een tijdje geen 1RM's meer gedaan dus die weet ik niet.

afmetingen:
Schouder: 120cm
borst: 105cm
navel: 90cm
arm: 36cm
bovenbeen: 59cm
kuit: 36cm

Startfoto's:
IMG_9142.JPG IMG_9152.JPG IMG_9143.JPG IMG_9144.JPG
 
Succes man,
Obsessief kcals tellen is naar mijn mening ook niet persee nodig om een mooi fysiek te bouwen als je niet richting podium gaat.
Aardig sterke squat!
 
Succes man,
Obsessief kcals tellen is naar mijn mening ook niet persee nodig om een mooi fysiek te bouwen als je niet richting podium gaat.
Aardig sterke squat!
Thanks! de reden dat hij hoger is dan mijn deadlift is waarschijnlijk alleen doordat ik al een tijdje geen deadlifts meer heb gedaan. Ik heb ze 2 weken geleden weer opgepakt maar ben nog niet aan de hogere gewichten toegekomen aangezien ik eerst weer een beetje het gevoel van deadliften terug wil krijgen. Het tellen op zich was niet echt obsessief, maar ik merkte gewoon dat het mentaal niet positief werkte.
 
je deadlifts zullen wel omhoog gaan schieten :)
Dan inderdaad beter niet meer tellen, ik vind het mentaal goed voelen primeren boven Ripped of heel gespierd zijn (al helpen die 2 wel weer een beetje mee in het mentaal goed voelen :p)
 
In!
Kcal tellen vond ik ook altijd zwaar klote, dan was je er echt de hele dag mee bezig en motiveerde helemaal niet. Vandaar dat ik nu gewoon een vast voedingsschema heb, is dat niet iets?
 
In!
Kcal tellen vond ik ook altijd zwaar klote, dan was je er echt de hele dag mee bezig en motiveerde helemaal niet. Vandaar dat ik nu gewoon een vast voedingsschema heb, is dat niet iets?
aangezien ik nog bij mijn ouders thuis woon en het avondeten heel erg kan variëren is dat niet zo handig. Wil er wel een keer mee gaan werken, waarschijnlijk begin 2020 als ik in het buitenland studeer aangezien ik dan toch op mezelf woon.
 
In!
Kcal tellen vond ik ook altijd zwaar klote, dan was je er echt de hele dag mee bezig en motiveerde helemaal niet. Vandaar dat ik nu gewoon een vast voedingsschema heb, is dat niet iets?
In het begin toen ik de "sport" net leerde kennen deed ik ook niet tellen. Meer als ik dan wou aankomen of afvallen deed +1broodje +50gr rijst etc. Het werkte maar tellen doet het voor mij echt op zijn best. 5 dagen volgens een schema de andere 2 ontwijken wel eens 2 maaltijden.
 
Ook in succes!
 
Welkom allemaal! Ik zal nog maar even mijn training van vandaag loggen.

Donderdag 13 juni 14:00-15:00, Legday
Squat

5x20KG
4x40KG
3x60KG
2x80KG
5x100KG
4x100KG
3x100KG
2x100KG

Squat ging helemaal kut vandaag. Wilde vandaag proberen voor 140 kilo, dat verklaart het lage volume opwarmen. Maar toen ik 80 kilo deed kreeg ik al moeite met mijn balans vinden en het voelde gewoon totaal kut. toen dacht ik dan maar 5x5 met 100 kg maar toen werd ik ook nog eens misselijk...

Matrix perfect squat machine calf raise
3x12x60KG

leg extension
3x12x60KG

seated leg curl
3x12x50KG

leg press calf raise
3x15x60KG

Vanavond nog 30 minuten om de crosstrainer gestaan, die staat bij ons thuis en die wordt niet gebruikt, dus die wil ik gaan gebruiken om mijn conditie een beetje omhoog te halen
 
Succes!
 
Succes!
 
Succes :thumbs:
 
Zou je toch aanraden om, als je er echt serieus mee bezig wilt zijn, of je kcal's te tellen, of een goed voedingsschema na te leven.
Binnen een voedingsschema is er altijd nog voldoende ruimte om te schuiven en er flexibel mee om te gaan.

Succes!
 
Zou je toch aanraden om, als je er echt serieus mee bezig wilt zijn, of je kcal's te tellen, of een goed voedingsschema na te leven.
Binnen een voedingsschema is er altijd nog voldoende ruimte om te schuiven en er flexibel mee om te gaan.

Succes!
Dankje!
Ik wil later ook weer wel mijn kcal's gaan tellen maar ik heb nu eigenlijk zo'n slechte relatie met eten dat het mentaal gewoon heel slecht voor me is, dus die wil ik nu eerst verbeteren.
 
Vrijdag 14 juni, 14:00-15:15, Push-day
Cable crossover

3x12x10KG per kant

Incline reverse grip bench press
4x8x50KG

Dumbell bench press
3x12x26KG

Seated Overhead Press
4x8x40KG

Lateral Raise
3x15x6KG

Dumbell tricep extension
2x8x24KG
2x8x26KG

Reverse grip tricep extension
3x12x15KG
 
Back
Naar boven