AndroidHealthClinic

log chrisk (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Zat te denken een leuk bericht te verzinnen om een oproep op linkedin te doen maar eigenlijk zitten daar alleen maar m'n oude klanten/werk (en ook deze nieuwe nu :o) aan me verbonden. En vrienden die weten dat ik zoek maar geen baas zijn dus er weinig mee kunnen.
 
Dat is ook precies waarom ik dit werk ben gaan doen. Wilde gewoon met een laptop zitten waar ik wil, aan iets creatiefs bouwen wanneer ik dat wil, en verder makkelijk contact over opleveren enzo. Als er wat is stuur je appjes heen en weer prima, maar in principe hoef je elkaar niet eens te spreken tussen opleveringen door. Bij mijn oude klant misschien eens per 2 weken ging prima. Eigenlijk hoef je als zelfstandig ondernemer al niet aan te veel bellen/berichtjes te volstaan want je kunt ook voor andere klanten bezig zijn en anders stoort het sowieso altijd bij het werk dat je doet. Netjes afspreken wanneer je contact hebt, van beide kanten kijken wat uitkomt. Snap het prima als dat wat te veel van het goede is en ze voor loondienst iets meer contact willen, maar dan moet je het niet zelf verpesten en dan mij de schuld geven van eigen verkeerde verwachtingen.

Ik ben ook al 7 jaar met recruiters en bureaus bezig. ZZP is er veel te vinden maar zelfs die laten je vaak niet thuis werken. Of misschien een dag per week. Als je diep genoeg bukt kan daar over nagedacht worden. Zelfs nu met corona, heb het hele jaar tig vacatures waarbij thuiswerken stond gevraagd of dat dan volledig was zoals eigenlijk van de overheid moet en of dat blijft na de maatregelen. Geen reactie, of nee. Vast reageren ze normaal sowieso al dat thuiswerken niet kan, of hoogstens een dag.

Dit was de eerste (loondienst, ik zoek zowel freelance als vast dienstverband als het maar thuiswerken is) in anderhalf jaar zoeken die gewoon helemaal thuiswerken toestaan en dat altijd zo doen. Ik weet altijd meteen wat ik wil en zou moeten doen, maarja dat wordt in deze dan naar een bijstandsuitkering en zonder uitzicht op verbetering in nog meer jaren zoeken bij m'n ouders blijven zitten.
Bizar, zeker in deze tijden.
En je werkt altijd voor Nederlandse opdrachtgevers?
 
Bizar, zeker in deze tijden.
En je werkt altijd voor Nederlandse opdrachtgevers?
Ja klopt. Zoek ook wel in het buitenland maar vind dat erg moeilijk om er op te reageren. Vaak moet je dan wel in de VS mogen werken, daar zitten ook nog haken en ogen aan natuurlijk. Vaak net andere technieken dan ik al gebruikt heb (maar makkelijk kan oppakken en ook bij deze nieuwe baan zou gaan doen, ga ik maandag doen eigenlijk). Blijft weinig over waarop ik kans denk te maken. Concurreer dan natuurlijk ook met duizenden reacties van over de hele wereld en vanuit sommige landen kunnen ze voor bijna niks werken.

Heb wel het idee dat thuiswerken als freelance in de VS veel meer geaccepteerd is, en harder in de wet verplicht wordt. Hier controleerd de belastingdienst gewoon niet. Fuckers!
 
Ja klopt. Zoek ook wel in het buitenland maar vind dat erg moeilijk om er op te reageren. Vaak moet je dan wel in de VS mogen werken, daar zitten ook nog haken en ogen aan natuurlijk. Vaak net andere technieken dan ik al gebruikt heb (maar makkelijk kan oppakken en ook bij deze nieuwe baan zou gaan doen, ga ik maandag doen eigenlijk). Blijft weinig over waarop ik kans denk te maken. Concurreer dan natuurlijk ook met duizenden reacties van over de hele wereld en vanuit sommige landen kunnen ze voor bijna niks werken.

Heb wel het idee dat thuiswerken als freelance in de VS veel meer geaccepteerd is, en harder in de wet verplicht wordt. Hier controleerd de belastingdienst gewoon niet. Fuckers!
Zoek even bij Scandinavische landen.
Hun loon ligt hoger in vele gevallen en qua werkuren zijn ze iets flexibeler.
Een kennis van me werkt al een jaar vanuit zijn vakantiehuis in Frankrijk sinds de uitbraak van het Covid-19 virus.

Vereisten zijn wel gauw drie-talig zijn.
 
Zoek even bij Scandinavische landen.
Hun loon ligt hoger in vele gevallen en qua werkuren zijn ze iets flexibeler.
Een kennis van me werkt al een jaar vanuit zijn vakantiehuis in Frankrijk sinds de uitbraak van het Covid-19 virus.

Vereisten zijn wel gauw drie-talig zijn.
Hmm nog nooit wat in die regio gezien, niet aan gedacht ook. Zal er eens gericht naar zoeken.

Heb wel eens filmpjes gezien van Sweedse gezinnen die thuiswerken en in zo'n landhuis ergens in the middle of nowhere in het noorden zijn gaan wonen. Manmanman wat is het daar mooi.



(niet geluisterd geen idee wat ze allemaal zeggen)

Je wilt niet weten hoeveel moorden ik zou plegen voor zo'n woonplek. Frankrijk ook mooi, misschien wat warmer.


Als ze dan maar niet zeuren wanneer je je werk van een maand al in een week afhebt maar een keertje niet op skype actief stond toen ze wat wilden zeggen en dat dan maar niet deden.
 
Voor verdere consultancy of het luisterende oor aanbieden moet ik wel wat aanrekenen.

Het zijn barre tijden voor iedereen je weet wel Corona en dergelijke.
 
Voor verdere consultancy of het luisterende oor aanbieden moet ik wel wat aanrekenen.

Het zijn barre tijden voor iedereen je weet wel Corona en dergelijke.
Wat voor werk doe jij eigenlijk?
 
hip abduction, bands
0.5 b x 50-33-33

atg squat, paused, nylon belt
103.5 x 5-5-5-5-5 ehhhh belt zat niet lekker ofzo
 
Wat voor werk doe jij eigenlijk?
Productie verantwoordelijke in Metaalbouw bedrijf.
Ramen, deuren, schuiframen en dergelijke.

Leuke job, altijd veel te doen.
Een team van +-25 mensen.
Dagelijks enkele uren computerwerk, nauw contact met klanten, leveranciers en de mensen die er werken uiteraard.

Heel sociaal maar toch best asociaal.
Op dit moment in m'n leven een zeer uitdagende job.
Leer elke dag nieuwe dingen bij.
 
Trouwens had hij er zelf een probleem van gemaakt want hij dacht dat het dan geen zin had om me een bericht te sturen want dan las ik het toch niet als ik er dat moment niet was. Dan zie ik het toch zodra ik weer kijk? Ik zal wel gek zijn.
Kan je hier geen afspraken over maken, over de instelling van skype en tijden of frequentie van bereikbaarheid?
 
Kan je hier geen afspraken over maken, over de instelling van skype en tijden of frequentie van bereikbaarheid?
Alles kan. De vraag is wat je wilt. Als zij iemand willen die 9-5 direct beschikbaar is dan is de 40 uur daar aan op en valt er verder niks flexibel te werken. Ze hebben gezegd dat het flexibel mag. Dan zullen niet alle uren in 9-5 vallen.

Ze mogen ook bedoelen dat je 9-5 werkt EN daarbuiten ook nog de hele rest van elke dag en elk weekend. Dan moeten we afspreken hoe die overuren werken.

Maar dat is niet wat ik wil. Dus of het is flexibel of het is niet flexibel ik zie geen andere concrete mogelijkheid. Jij?
 
Alles kan. De vraag is wat je wilt. Als zij iemand willen die 9-5 direct beschikbaar is dan is de 40 uur daar aan op en valt er verder niks flexibel te werken. Ze hebben gezegd dat het flexibel mag. Dan zullen niet alle uren in 9-5 vallen.

Ze mogen ook bedoelen dat je 9-5 werkt EN daarbuiten ook nog de hele rest van elke dag en elk weekend. Dan moeten we afspreken hoe die overuren werken.

Maar dat is niet wat ik wil. Dus of het is flexibel of het is niet flexibel ik zie geen andere concrete mogelijkheid. Jij?
Ik had het puur over het contactgedeelte.

Je kan toch afspreken dat je op een aantal werkdagen rond een bepaalde tijd bereikbaar bent of in ieder geval naar de boodschappen kijkt?
 
Ik had het puur over het contactgedeelte.

Je kan toch afspreken dat je op een aantal werkdagen rond een bepaalde tijd bereikbaar bent of in ieder geval naar de boodschappen kijkt?
Alles kan. Ik ben altijd bereikbaar voor vragen maar hij was gewoon te soyboy om daadwerkelijk het berichtje te sturen omdat ik niet op actief stond. Lekker passief doen en dan achteraf klagen.
 
Alles kan. Ik ben altijd bereikbaar voor vragen maar hij was gewoon te soyboy om daadwerkelijk het berichtje te sturen omdat ik niet op actief stond. Lekker passief doen en dan achteraf klagen.
Ik snap best dat dit vooral een zeikmoment van hem was, maar het is ook nieuwigheid, daar kan je afspraken over maken, en die worden dan nooit helemaal nageleefd.
 
Zoals ik het nu zie kan je kiezen tussen twee opties.

Het is loondienst, 4000 bruto. Na een jaar komt daar 8% pensioen en een winstregeling bij.

Wat voorwaarden zouden er zijn? Contract was zeer minimaal gewoon standaard in de proeftijd mogen beide partijen zonder reden per direct het feest annuleren.

Betreft ander werk zoeken weet je hoe ik ervoor sta.
of
bijstandsuitkering en zonder uitzicht op verbetering in nog meer jaren zoeken bij m'n ouders blijven zitten.
€4k bruto per maand met winstregeling, vakantie geld en 13de maand? Kan je dus €60k per jaar opleveren, als je nog wat kunt groeien zit je binnen een paar jaar op twee keer modaal voor een baan waarvoor je niet fysiek op kantoor hoeft te zitten en je je uren tot op zekere hoogte flexibel in kunt delen en dat met een CV waarvan de laatste 7 jaar niet geweldig zal zijn. Ik denk dat de meesten hier daar alleen maar van kunnen dromen (er was een jaar geleden ofzo een topic met een poll over inkomens).

Ik zou dit weekend tijd steken in een mail over het feit dat er onderling wat afwijkende verwachtingen door miscommunicatie en probeer het op een postieve manier te brengen. Het gras is ergens anders in veel gevallen niet groener.
 
CV is wel ok hoor. 10+ jaar solide ervaring en laatste jaren wel wat af en aan freelancen maar op de juiste manier gepresenteerd is dat gewoon 5 jaar freelance ervaring met verschillende opdrachten door elkaar waaronder ook fulltime. Hoeft niemand te weten hoeveel maanden geleden de laatste klus precies is geweest. Voelt als 7 jaar werkloos omdat het geen woning kon betalen en er alleen maar gezeik was waardoor ik altijd op zoek ben naar iets anders.

Moet zeggen dat ik die 4k echt niet veel vind. Nu heb ik fulltime zzp maandelijks nog een cijfertje meer op m'n rekening gestort zien worden en dat was pas een beetje voldoening gevend als het om het geld moet gaan en dat gaat het. Als ik reken wat het netto nog vooruit kan gaan (of meer had kunnen onderhandelen) dan vind ik dat de moeite eigenlijk niet eens waard. 5k bruto maakt netto zo weinig verschil. Zal na een jaar wel die kant op gaan ja. Eigenlijk moet dat m'n minimum zijn. ZZP marktconform zou zo 150k zijn. Blijf wel zoeken.

Of naar heel iets anders waar ik wel gelukkig van wordt omdat ik daarmee helemaal niemand verantwoording hoef af te leggen. Als het 40 uur per week moet was pro gamen toch beter uit te houden geweest dan dit gezeik.
 
als je als ZZP'er tevreden bent met €150k dan zou je in loondienst in je handjes meten knijpen met €75 althans daar kwam ik (samen met mijn boekhouder) een paar jaar geleden achter, zeker als je een beetje goede secundaire arbeidsvoorwaarden hebt. €4k bruto kan je weinig vinden, maar het feit is wel dat je netto ruim meer overhoud dan het bruto minimumloon, wil je netto beduidend meer overhouden zal je echt nog grote stappen moeten, maar dat kan je je werkgever niet kwalijk nemen, dat komt door ons belastingstelsel. Probeer de komende weken anders als goed betaalde leerschool te zien, bevalt het na een paar weken niet, dan kan je altijd nog stoppen, voor zover ik weet is je opzegtermijn wettelijk 1 maand, dit kan middels een contract (of aanvullende voorwaarden) niet zomaar even verhoogd worden.
 
als je als ZZP'er tevreden bent met €150k dan zou je in loondienst in je handjes meten knijpen met €75 althans daar kwam ik (samen met mijn boekhouder) een paar jaar geleden achter, zeker als je een beetje goede secundaire arbeidsvoorwaarden hebt. €4k bruto kan je weinig vinden, maar het feit is wel dat je netto ruim meer overhoud dan het bruto minimumloon, wil je netto beduidend meer overhouden zal je echt nog grote stappen moeten, maar dat kan je je werkgever niet kwalijk nemen, dat komt door ons belastingstelsel. Probeer de komende weken anders als goed betaalde leerschool te zien, bevalt het na een paar weken niet, dan kan je altijd nog stoppen, voor zover ik weet is je opzegtermijn wettelijk 1 maand, dit kan middels een contract (of aanvullende voorwaarden) niet zomaar even verhoogd worden.
Oh dat was ook nog zo'n grap. In het secundaire arbeidsvoorwaarden document staat 3 maanden opzegtermijn. Daarom ook wat meer druk om voor het einde van de proeftermijn te bedenken wat te doen.
 
How the fuck kun je 7 jaar werkloos zijn? Hadden ze je vastgebonden? Of al je ledematen geamputeerd?


:roflol: :roflol: :roflol:
Jij hebt trouwens toch een goede alpha persoonlijheid, hoe houd jij loonslavernij uit?
 
Oh dat was ook nog zo'n grap. In het secundaire arbeidsvoorwaarden document staat 3 maanden opzegtermijn. Daarom ook wat meer druk om voor het einde van de proeftermijn te bedenken wat te doen.
Dat had ik al gelezen ja, maar denk nu eens goed na over het/een alternatief?
 
Back
Naar boven