MuscleMeat

log chrisk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

En wat zou je dan echt leuk lijken om te doen?
Moet ik weer even over nadenken.

Wat is eigenlijk "totale vrije onafhankelijkheid" voor jou?
Op de een of andere manier niet bepalend voor hoe of wanneer je dingen moet doen. Geen baas. Misschien klanten maar niet een enkeling die zo alsnog bepaalt wat je moet doen en hoe.

Dingen produceren die je zelf sowieso toch wilt maken, en ergens op een platform doen verkopen of er op een of andere manier geld voor krijgen. Zonder ergens in het proces dus vast te zitten aan wat iemand anders vooraf van je wil.

Veel van de online markten spreken toch heel erg aan. Verzin een app/site/game en verkoop die. Maak muziek/video/foto/entertainment/teksten, bied het aan op een platform. Maak een cursus over iets wat je leuk vind. Verkoop je advies over fitness.

Ik weet niet, iets (of meerdere ietsen) met die verstandhouding.

Dan gaat mjin vraag toch wel op, als het zo makkelijk is waar is het je dan niet allang gelukt?
Omdat ik niet op kantoor wil zitten. Als ik geen behoefte aan vrijheid had gehad en gewoon in een matrix pod wou leven dan was het een stuk makkelijker geweest.
 
Omdat ik niet op kantoor wil zitten. Als ik geen behoefte aan vrijheid had gehad en gewoon in een matrix pod wou leven dan was het een stuk makkelijker geweest.
Dus is het niet zo makkelijk als je denkt, werk is meer dan alleen maar productie draaien. Ik houd ook niet echt van hiërarchie en intermenselijk contact, en kan dat gelukkig voor een grot deel vermijden op mijn werk. Maar er zijn momenten bij dat ik daar toch aan moet. Ik veel gevallen ontkom je daar ook niet geheel aan met de ideeën die je hier opnoemt.
Dingen produceren die je zelf sowieso toch wilt maken, en ergens op een platform doen verkopen of er op een of andere manier geld voor krijgen. Zonder ergens in het proces dus vast te zitten aan wat iemand anders vooraf van je wil.

Veel van de online markten spreken toch heel erg aan. Verzin een app/site/game en verkoop die. Maak muziek/video/foto/entertainment/teksten, bied het aan op een platform. Maak een cursus over iets wat je leuk vind. Verkoop je advies over fitness.
 
Dus is het niet zo makkelijk als je denkt, werk is meer dan alleen maar productie draaien. Ik houd ook niet echt van hiërarchie en intermenselijk contact, en kan dat gelukkig voor een grot deel vermijden op mijn werk. Maar er zijn momenten bij dat ik daar toch aan moet. Ik veel gevallen ontkom je daar ook niet geheel aan met de ideeën die je hier opnoemt.
Juist die ideeën zijn mogelijk zonder enig menselijk contact. Neem een liedje op, upload naar youtube, er verschijnt geld op je rekening. Bouw een game, upload naar steam, er verschijnt geld op je rekening. Kun je helemaal zelf.

Overigens ben ik helemaal niet tegen menselijk contact. Mis sommige dingen juist heel erg, maar dat is buiten werk. Het is die combinatie met werk en vooral autoriteit dat het slechtste in mensen en hun verwachtingen/verstandhouding naar boven brengt.

Als je iets met vrienden gaat doen leggen die toch ook niet het soort eisen op dat een werkgever wel doet?
 
Als je iets met vrienden gaat doen leggen die toch ook niet het soort eisen op dat een werkgever wel doet?
Klopt, maar je verwacht ook niet dat ze je betalen voor de tijd en energie die je aan ze spendeert.
 
Mijn werkgever betaald mij op dit moment niet voor resultaat, maar louter voor mijn aanwezigheid.

Ergens snap ik je wel, maar je maakt het wel erg moeilijk, vooral voor jezelf.
 
Mijn werkgever betaald mij op dit moment niet voor resultaat, maar louter voor mijn aanwezigheid.

Ergens snap ik je wel,
Hoeveel uur ben jij trouwens productief per dag/week schat je? (geen strik vraag ik geloof niet dat mensen 8 uur per dag constante focus hebben)

Vind je het niet zonde als je op je werk aanwezig moet zijn maar momenten niet met werk bezig bent? Kun je die tijd ook aan belangrijke dingen van het leven besteden.

maar je maakt het wel erg moeilijk, vooral voor jezelf.
Maak ik mezelf zo of zijn er karaktereigenschappen aan mij die het zo moeilijk maken om bepaalde dingen uit te houden? Bijvoorbeeld dat je een extreem creatief parallel denkend mens geen fabriekswerk moet laten doen omdat die zichzelf dan (letterlijk?) dood verveelt. Of dat niet alle traditionele schoolstijlen geschikt zijn voor iedereen en een ramp zijn om uit te houden voor sommigen.
 
Hoeveel uur ben jij trouwens productief per dag/week schat je? (geen strik vraag ik geloof niet dat mensen 8 uur per dag constante focus hebben)

Vind je het niet zonde als je op je werk aanwezig moet zijn maar momenten niet met werk bezig bent? Kun je die tijd ook aan belangrijke dingen van het leven besteden.
Goede vragen waar ik wel een goed en uitgebreid antwoord op wil geven, maat daar heb ik nu geen tijd voor, dus ik kom daar nog op terug, uiterlijk dinsdag.

Maak ik mezelf zo of zijn er karaktereigenschappen aan mij die het zo moeilijk maken om bepaalde dingen uit te houden? Bijvoorbeeld dat je een extreem creatief parallel denkend mens geen fabriekswerk moet laten doen omdat die zichzelf dan (letterlijk?) dood verveelt. Of dat niet alle traditionele schoolstijlen geschikt zijn voor iedereen en een ramp zijn om uit te houden voor sommigen.
Deze gedachtes zijn mij niet vreemd maar of je in essentie zo bent, of zo bent geworden is on het heden niet relevant en je zal het moeten doen met de voorwaarde die samenleving je opleggen. Het beste er van maken is dan de prettigste insteek.
 
je zal het moeten doen met de voorwaarde die samenleving je opleggen. Het beste er van maken is dan de prettigste insteek.
Sommige dingen werken gewoon niet samen. Iemand met een IQ van de laagste 1% distributie kan veel gewoon niet wat de omgeving ook van hem eist. ADHD, autisme, bipolar types, kunnen gewoon niet geheel mee met de eisen van de samenleving. Hetzelfde met persoonlijkheidseigenschappen. Kun je misschien nog een beetje verbreden/ontwikkelen, maar zitten praktische limieten aan. Stel een aanleg in de 0.1% of 0.01% distributie van agreeableness, openness, conscientiousness, neuroticism, of extroversion voor, dat gaat niet werken in voorgekauwde rollen in de samenleving.

Het beste er van maken met de eigenschappen die je hebt kan heel complex worden. Samenleven mag wel van 2 kanten komen zeg maar.
 
-
 
Laatst bewerkt:
pullups @103
+0 x 10-10-10-10-10-10

inverted rows, rings, feet on floor @103
+0 x 23-18-17-15

geen tijd en ook geen zin
/*
curl, incline preacher, one hand​
20 x 9-8-7-​
*/
 
db ohp, one hand
35+ x 8-8-8-8-8-

triceps extensions, overhead, ez bar
33.5 x 20----
 
Hoeveel uur ben jij trouwens productief per dag/week schat je? (geen strik vraag ik geloof niet dat mensen 8 uur per dag constante focus hebben)

Vind je het niet zonde als je op je werk aanwezig moet zijn maar momenten niet met werk bezig bent? Kun je die tijd ook aan belangrijke dingen van het leven besteden.
Ik zou hier nog op terug komen.

Standaard is mijn antwoord dat ik gemiddeld 2,5 op een dag werk (het zal niet meer dan 3 uur zijn). Gemiddeld is mijn werkweek binnen mijn rooster 35,6 uur, maar ik neem wat uren ouderschapsverlof op en kom daardoor uit op 30.52 uur. 5/16 daarvan is 9,5, dus houd het op 10 productieve uren per week. Dat lijkt heel weinig en dat is het ook, maar van de 14 collega’s die het zelfde werk doen zijn er nog 3 of 4 binnen de 3 uur klaar. Er zijn er ook een stuk of 5 die er zo’n 6 uur zoet mee zijn, tel daar een wachtwissel en omkleden bij op, een paar keer pauze en wat gekeuvel met collega’s en dan hebben die het nog best druk.

Je groeit er ook een beetje in, toen ik hier begon was de organisatie anders en was je gewoon lekker bezig, met het standaard werk, maar ook zo nu en dan een projectje er naast. Het standaard werk wordt langzaam aan minder terwijl je het efficiënter afhandelt en de projectjes doe je niet meer, want ze leiden toch tot niets en je wordt er ook niet extra voor beloond. Een tijd lang heb ik veel gefietst van en naar het werk, als je 90km fietst op een dag is het wel relaxed dat je bij aankomst eerst kunt douchen (onder werktijd) en gedurende de dag gewoon wat kunt koken en je fiets kunt nalopen/schoonmaken. Dan krijg je het idee om een eigen bedrijfje te starten en veel administratie, uitzoekwerk e.d. kan je onderwerktijd doen, dus waarom zou je er dan weggaan? Nu met kinderen en een vrouw die 32 uur werkt is het ook wel fijn om gewoon vrije toegang tot het internet te hebben op het werk, thuis kom je daar anders niet aan toe. Ik neem ook regelmatig mijn laptop mee om foto’s te archiveren en te bewerken. De enige echte belemmering die ik hier heb is dat ik fysiek aanwezig moet zijn, verder kan ik gewoon echt 5 uur mijn eigen ding doen tenzij ik een doordeweekse ochtenddienst heb.

Als ik dit binnen een 9-5 baan zou hebben zou ik ook gek worden, maar persoonlijk vind ik het heerlijk om in continue dienst te werken, het thuisfront vind het nu met kleine kinderen wel wat minder, maar ziet ook wel in dat het beter is dan wanneer we beiden 32 "normale" uren zouden werken.
 
Laatst bewerkt:
block pull, below the knee
140 x 8
180 x 5

+warmup alles naar de schuur sjouwen

Moet ook hiervoor nog een rubber tegel extra per kant hebben, kom net iets lager uit dan ik had gerekend.
 
Ik zou hier nog op terug komen.

Standaard is mijn antwoord dat ik gemiddeld 2,5 op een dag werk (het zal niet meer dan 3 uur zijn). Gemiddeld is mijn werkweek binnen mijn rooster 35,6 uur, maar ik neem wat uren ouderschapsverlof op en kom daardoor uit op 30.52 uur. 5/16 daarvan is 9,5, dus houd het op 10 productieve uren per week. Dat lijkt heel weinig en dat is het ook, maar van de 14 collega’s die het zelfde werk doen zijn er nog 3 of 4 binnen de 3 uur klaar. Er zijn er ook een stuk of 5 die er zo’n 6 uur zoet mee zijn, tel daar een wachtwissel en omkleden bij op, een paar keer pauze en wat gekeuvel met collega’s en dan hebben die het nog best druk.

Je groeit er ook een beetje in, toen ik hier begon was de organisatie anders en was je gewoon lekker bezig, met het standaard werk, maar ook zo nu en dan een projectje er naast. Het standaard werk wordt langzaam aan minder terwijl je het efficiënter afhandelt en de projectjes doe je niet meer, want ze leiden toch tot niets en je wordt er ook niet extra voor beloond. Een tijd lang heb ik veel gefietst van en naar het werk, als je 90km fietst op een dag is het wel relaxed dat je bij aankomst eerst kunt douchen (onder werktijd) en gedurende de dag gewoon wat kunt koken en je fiets kunt nalopen/schoonmaken. Dan krijg je het idee om een eigen bedrijfje te starten en veel administratie, uitzoekwerk e.d. kan je onderwerktijd doen, dus waarom zou je er dan weggaan? Nu met kinderen en een vrouw die 32 uur werkt is het ook wel fijn om gewoon vrije toegang tot het internet te hebben op het werk, thuis kom je daar anders niet aan toe. Ik neem ook regelmatig mijn laptop mee om foto’s te archiveren en te bewerken. De enige echte belemmering die ik hier heb is dat ik fysiek aanwezig moet zijn, verder kan ik gewoon echt 5 uur mijn eigen ding doen tenzij ik een doordeweekse ochtenddienst heb.

Als ik dit binnen een 9-5 baan zou hebben zou ik ook gek worden, maar persoonlijk vind ik het heerlijk om in continue dienst te werken, het thuisfront vind het nu met kleine kinderen wel wat minder, maar ziet ook wel in dat het beter is dan wanneer we beiden 32 "normale" uren zouden werken.
Merk dat ik er na 2.5-3 uur ook wel genoeg van heb. Concentratie voor cognitief werk neemt dan toch af en gedachten gaan dan constant op zoek naar andere interessantere leukere dingen.

Waarom zou je dit in 9-5 niet trekken dan? Wat zou dan nog het verschil zijn als je maar 2.5 uur werkt?

is het ook wel fijn om gewoon vrije toegang tot het internet te hebben op het werk, thuis kom je daar anders niet aan toe.
:o
 
Merk dat ik er na 2.5-3 uur ook wel genoeg van heb. Concentratie voor cognitief werk neemt dan toch af en gedachten gaan dan constant op zoek naar andere interessantere leukere dingen.

Waarom zou je dit in 9-5 niet trekken dan? Wat zou dan nog het verschil zijn als je maar 2.5 uur werkt?

:o
Als er een goede reden is, zoals een probleem in de fabriek waarvoor onze analyseresultaten van belang zijn dan kan ik prima langer werken want dan zie ik het nut er wel van in.

Vreemd genoeg kan ik niet goed tegen een regelmatige slaaproutine. Ook 20 jaar geleden voordat ik in ploegendienst werkte had ik dat en als ik nu op vakantie ben gaat dat na een paar dagen ook fout.
Verder heb je (bij ons) met een 9-5 baan meer collega’s en leiding om je heen waardoor er automatisch meer sociale interactie van je wordt verlangd, er gaat dan gewoon een hoop tijd verloren aan social talk, maar ook aan veelal zinloze vergaderingen. Mijn vrouw heeft nu bijvoorbeeld ook standaard op di en do een koffiepraatje met haar collega’s via zoom.
Het voelt ook vreemd om na 12 uur niets met te hoeven dan te wachten tot 5 uur om dan zomaar naar huis te kunnen gaan. In mijn functie móet er altijd iemand aanwezig zijn, dus ook al is het werk gedaan ik moet gewoon wachten op mij aflos.

En als laatste zorgt het werken in ploegendienst automatisch er voor dat je een afwijkend rooster hebt tov van je omgeving waardoor je dus ook automatisch “tijd voor jezelf hebt”.
 
bench, bridged decline, close grip
108.5 x 12-8-8-8-8- // PR easy

incline
73.5 x 10-10-10-10-10-10

nah
/*
side raises, paused​
12.5+ x 20-17-15-13-12-​
face pull, bands, lying, rope attachment​
2*0.5 o x 25-20-20​
upright rows, bands​
r+ x 34-33-​
*/
 
db seal row
52.5+ x 8-8-8-8-8-

chinups @?
+0 x 13-13-13---

nah wel genoeg zo
/*
curl, incline preacher, one hand​
20 x 9-8-7-​
*/
 
arnold press, standing
27.5+ x 10-10-10-10-10-10

triceps extensions, overhead, ez bar
43.5 x 13-13-13-13-13-

neh
/*
pushdown, bands, rope attachment
//2*0.5 o x 22-17-15---

lu raises
// 7.5 x 26-21-16

pull apparts, bands
// r x 33-33-
*/
 
Proeftijd gestopt, tempo ligt te laag :o
 
Back
Naar boven