AndroidHealthClinic

log chrisk (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

De max krachtdoelen hangen wat mij betreft nogal samen met BW.
Ik weet niet ik heb niet zoveel met dat relatieve. 300 squat/dead vind ik tof voor bijna elk bw. 250 misschien wel specialer voor echt het allerlaagste gewicht, maar dan zou ik me afvragen waarom iemand zo licht zou blijven. Eet dan even een hapje meer. 200 een mooi doel als er andere prioriteiten zijn. Eens er gekomen viel het mij dan weer tegen wat het oplevert en verschoof de boel weer. :o Misschien heb ik genetics een beetje mee maar ik heb ook wel het idee dat als ik maar genoeg jaren blijf trainen in principe the sky the limit is.

Geloof ook dat veel van die relatieve standaarden vooral uitzonderlijk zijn door het relatieve zelf, de meesten groeien meer met de gewichten mee. Dat 3x80 zeldzaam is wil niet zeggen dat je waarschijnlijk geen 250 kunt bereiken, maar dat je daarbij waarschijnlijk wel wat zwaarder wordt.

Misschien relevanter om het op lengte te baseren. Dat je niet ongezond en immobiel vet hoeft te worden voor zo'n doel.
 
Ik weet niet ik heb niet zoveel met dat relatieve. 300 squat/dead vind ik tof voor bijna elk bw. 250 misschien wel specialer voor echt het allerlaagste gewicht, maar dan zou ik me afvragen waarom iemand zo licht zou blijven. Eet dan even een hapje meer. 200 een mooi doel als er andere prioriteiten zijn. Eens er gekomen viel het mij dan weer tegen wat het oplevert en verschoof de boel weer. :o Misschien heb ik genetics een beetje mee maar ik heb ook wel het idee dat als ik maar genoeg jaren blijf trainen in principe the sky the limit is.

Geloof ook dat veel van die relatieve standaarden vooral uitzonderlijk zijn door het relatieve zelf, de meesten groeien meer met de gewichten mee. Dat 3x80 zeldzaam is wil niet zeggen dat je waarschijnlijk geen 250 kunt bereiken, maar dat je daarbij waarschijnlijk wel wat zwaarder wordt.

Misschien relevanter om het op lengte te baseren. Dat je niet ongezond en immobiel vet hoeft te worden voor zo'n doel.
Ieder z'n ding en doelen.

Zwaarder is het wel lastiger om de andere doelen (bv pull ups, hardlopen) te halen, daarom wil ik niet te zwaar worden.

Dat uitgangspunt noemen ze bij Gym Jones 'carry the engine'.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik alleen met de 10k hardlopen <50 minuten op m'n naam heb staan en dat ik met de 2k roeien redelijk dichtbij was. Hardlopen ben in niet goed in, maar vind ik heel plezierig nom te doen.

In absolute zin vind ik de 60/100/140/180 op de grote 4 al een aardig doel, helemaal als je dat als een soort everyday max kan vasthouden.
 
Laatst bewerkt:
db ohp, one hand, seated, paused
35+ x 7-7-7-7-7-

pushdown
47.5 x 19---

upright rows, bands // superset pushdown
r+ x 30---

Geen tijd meer, naar 1e verjaardag van m'n neefje toe.
 
rdl
141 x 11-11-11---

Stuk makkelijker weer dan vorige keren. Weinig last van de rug, maar begin er sochtends nog wel mee dus zal aan m'n bed liggen. Blijft vervelend dat zwaarder gaan zoveel meer moeite kost om in de schuur op te stellen. Allemaal sets van 20+ gaan maken is ook weer wat te...
 
bench, bridged decline, close grip, amrap
113.5 x 12-8-8-8-- // PR

incline
76 x 15-12-10-10--

side raises, seated, dead hang
12.5+ x 20-20-20---
 
pulldown, one hand
67.5 x 8-----

db row, one hand
35 x 20---

curls, leaning sideways, one arm
22.5 x 15----- // PR
 
arnold press, standing, paused
30+ x 12-12-10-9--

triceps extensions, overhead, ez bar, paused
46 x 12-12-12-12--

upright rows, ez bar
36 x 20-20-20-

Trouwens waren alle van 8 tot 12 reps met dit gewicht op arnold press eigenlijk PR's. Des te meer paused. Volgende keer gewone reps amrap doen kijken wat het echte PR wordt om verder aan te werken.
 
Laatst bewerkt:
Geen zin vandaag. Met moeite laat wakker geworden en nog steeds moe en tot net moeten wachten op bestelling voorbij de tijd dat ik had willen trainen en wil nu eigenlijk niks meer doen. Alsof ik m'n dag vrij wil houden om wat leuks te doen maar ik heb niks te doen anders dan trainen en wat werk voorbereiden. Buiten rondlopen maar het is me ook te koud.

Misschien vanavond plots zin in squats.
 
atg squat, paused, nylon belt
18.5 x 5
38.5 x 5
58.5 x 5
78.5 x 5
98.5 x 5
118.5 x 5
 
incline
93.5 x 8-8-8-8-8-

pushups, paralettes, paused
+0 x 20-16-15-14--

side raises, seated
20+ x 12-12-12---
 
pullups
10-10-10-10-10-

inverted rows, trx, feet on floor @?
+0 x 14-14-14-14--

curls, incline, paused
20+ x 10-10-10---
 
Inverted rows doe ik sinds kort ook weer. Was bijna vergeten hoe lekker ze zijn.
 
Inverted rows doe ik sinds kort ook weer. Was bijna vergeten hoe lekker ze zijn.
Echt een ondergewaardeerde oefening. Dacht altijd dat het iets voor beginners was en je er verder weinig aan zou hebben, maar juist ook als gevorderde met het gewicht dat daarbij hoort is er veel uit halen.

Ben ergens wel teleurgesteld dat ik nog niet voorbij de 35 reps ben geraakt. Hopelijk na een cut wel. Ben met pushups ook niet zo'n rep-koning eigenlijk.

Hoeveel kun jij er?
 
Echt een ondergewaardeerde oefening. Dacht altijd dat het iets voor beginners is en je er verder weinig aan hebt, maar juist ook als gevorderde met het gewicht dat daarbij hoort is er veel uit halen.

Ben ergens wel teleurgesteld dat ik nog niet voorbij de 35 reps ben geraakt. Hopelijk na een cut wel. Met pushups ook niet zo'n rep-koning eigenlijk.

Hoeveel kun jij er?
Weet ik niet, nooit getest. Ik hanteer verschillende grepen, en leg voeten meestal licht hoger dan horizontaal (al speel ik daar ook mee). Kan weleens testen.

 
Laatst bewerkt:
Kan geloof ik ook corticosteroïde spray bij de huisarts halen . Maar ik weet niet zeker of alleen maar in m'n neus sprayen genoeg helpt. Corticosteroïde zitten ook weer nadelen aan. Maar aan antihistamine ook.
Ik gebruik nu ook weer een corticosteroïde spray voor mijn neus en echt prettig is dat niet nee. Ik ga zelf weer een spray met dinatriumcromoglicaat (prevalin bijv.) gebruiken, het werkt bij mij iets minder, maar ik ondervind daar geen merkbare bijwerkingen van.
 
Ik gebruik nu ook weer een corticosteroïde spray voor mijn neus en echt prettig is dat niet nee. Ik ga zelf weer een spray met dinatriumcromoglicaat (prevalin bijv.) gebruiken, het werkt bij mij iets minder, maar ik ondervind daar geen merkbare bijwerkingen van.
Wat merk je van die corticosteroides?

Als het goed is zijn de berken nu ongeveer klaar voor dit jaar dus ik kan weer veilig ademen. Dit weekend iig niks genomen en geen last.
 
incline
93.5 x 8-8-8-8-8-

pushups, paralettes, paused
+0 x 20-16-15-14--

side raises, seated
20+ x 12-12-12---
Side raises met 20 kilo?


f3b8a958fe0ff4fa4349d24464beb2e89c90ecab.jpg
 
Back
Naar boven