MuscleMeat

log chrisk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waarom zoveel setjes? Volg je iets concreets of doe je gewoon wat freestylen?
 
Waarom zoveel setjes? Volg je iets concreets of doe je gewoon wat freestylen?
Wat is veel?

Combinatie van science based en de hoeveelheid die ik merk/uit ervaring weet dat ik nodig heb voor voldoende stimulans en om nog verder te kunnen komen. Ik mis nog een periodisatie of iets in die trend om te volgen die het beter uit te houden maakt.

Ongeveer 10-12 met lichter werk erbij misschien 15 sets per spiergroep . Dit kwam daar nog niet eens aan. En schouders moeten obviously dus meer als dat eens lukt in dezelfde sessie te volbrengen, maar daarvoor staat dus ook zoveel gepland.
 
Wat is veel?

Combinatie van science based en de hoeveelheid die ik merk/uit ervaring weet dat ik nodig heb voor voldoende stimulans en om nog verder te kunnen komen. Ik mis nog een periodisatie of iets in die trend om te volgen die het beter uit te houden maakt.

Ongeveer 10-12 met lichter werk erbij misschien 15 sets per spiergroep . Dit kwam daar nog niet eens aan. En schouders moeten obviously dus meer als dat eens lukt in dezelfde sessie te volbrengen, maar daarvoor staat dus ook zoveel gepland.
Vind vijf werksets op een oefening vrij veel. De bro's zie je tegenwoordig vaak max twee tot falen doen, maar weet niet wat jouw doelen zijn. Trainen (voor hypertrofie dan) blijft een beetje bro uiteraard.
 
Vind vijf werksets op een oefening vrij veel. De bro's zie je tegenwoordig vaak max twee tot falen doen, maar weet niet wat jouw doelen zijn. Trainen (voor hypertrofie dan) blijft een beetje bro uiteraard.
Mja m'n doel is zo gespierd en sterk mogelijk zijn. Binnen wat natty mogelijk is, of mensen misschien doet twijfelen of ik dat ben, zo aesthetisch als ik maar kan zijn. 1 rep maxes zijn weinig relevant, zeker met powerlift truucjes.

Maar nee dit zijn geen trainingen tot failure, er ruim van af. Dan zou ik het volume dat ik nodig heb niet kunnen doen.

In dit geval dus 10 reps paused met wat m'n 20RM (unpaused) moet zijn. Elke week een rep of wat meer en als dat ophoudt weer AMRAP testen tot het als nieuw 20RM lukt. Dan misschien weer een kilotje erbij en alles opnieuw, of op die manier aan een andere RM werken.

Qua wekelijkse progressiemethode en volume per training en selectie van oefeningen komt het het meest overeen met wat Rennaisance Periodisation beschrijft, zoals dat voor mij relevant was. Ze beschijven ook wel veel bro failure workouts met veel minder sets, maar dat is naar mijn ervaring en natty status niet voor mij.
 
Hmm oke, duidelijk. Ik denk niet dat dit de meest efficientste methode is om sterk en groot te worden om eerlijk te zijn. Staande db presses gaan qua hypertrofie uiteraard een stuk minder bang for your buck opleveren dan een goede shoulder press machine of seated smith/db press. Maar je moet er ook plezier in hebben uiteraard.

10 reppers draaien op een 20rm (werkelijke RM ligt vaak hoger dan iedereen denkt) gaat niet zoveel doen voor hypertrofie lijkt mij, of het kan veel efficienter. Al helemaal net zo'n staande oefening waar core een limiting factor kan zijn.
 
  • Like
Waarderingen: 6am
Hmm oke, duidelijk. Ik denk niet dat dit de meest efficientste methode is om sterk en groot te worden om eerlijk te zijn.
Dat is naturel trainen sowieso niet, en sterk afhankelijk van hoe ver gevorderd je bent. Toen ik begon was 1 set om genoeg vele kilo's aan te komen.

Denk dat ik qua spiermassa ook echt wel rond m'n natuurlijke max zit, hik toch tegen de 25ffmi aan.

Dus het is meer het maximale moeten doen om nog af en toe een greintje kracht erbij te krijgen wat misschien uit een paar nieuw gevormde spiercellen ofzo komt.

Staande db presses gaan qua hypertrofie uiteraard een stuk minder bang for your buck opleveren dan een goede shoulder press machine of seated smith/db press. Maar je moet er ook plezier in hebben uiteraard.
Deze staande variant met 2 dbs is iets wat ik gewoon even naar verhouding sterk wil maken omdat het met 2 dbs altijd ver achter heeft gelopen op m'n schouder kracht en sich. Merk ook echt wel dat het m'n schouders in het geheel minder stimuleert. Met 1 db tegelijk kan ik veeel meer pressen en een betere beweging maken die meer voor m'n gehele schouder spier doet. En seated kan ik altijd iets minder, en natuurlijk paused nog minder, dus met vrije gewichten kun je er op zulke manieren ook nog wel wat meer uit halen.

Uiteindelijk kun je wat je ook gebruikt in een trainingsessie de maximale hoeveelheid stimulans die mogelijk is bereiken/benaderen. En ik heb geen machines in m'n kamer, en totaal geen interesse in daarmee trainen. Geen noodzaak ook gezien m'n trainingen niet maximaal efficient per unit time hoeven te zijn en ik toch niet meer verder in massa kan komen. En anders doe ik een setje met bb/db meer dan ik theoretisch met een magisch apparaat had hoeven doen, care.

En dan kun je ook nog kijken naar hoe de meeste mensen hun db presses uitvoeren, dat zijn meestal nutteloze quarter reps en het is dan ook geen verrassing dat ieders schouders er niet uit zien. Ik begin met de db zo laag mogelijk voor me, dus gebruik echt de maximale rom die m'n gewrichten kunnen uitvoeren.

10 reppers draaien op een 20rm (werkelijke RM ligt vaak hoger dan iedereen denkt) gaat niet zoveel doen voor hypertrofie lijkt mij, of het kan veel efficienter. Al helemaal net zo'n staande oefening waar core een limiting factor kan zijn.
Paused wel he, dat geeft iets meer stimulans zodat ik niet elke training overal zo fucking veel reps op hoef te doen. :o Ik weet na 10 jaar wel m'n werkelijke RM te benaderen, vandaar ook dat m'n training zelfs met nog veel reps in de tank over eerder te zwaar voor me is dan dat ik er niet zoveel mee zou bereiken.
 
pullups, deadstop
11-10-9-8-7-

inverted rows, trx, feet on floor
19-15-12-10-

curls, leaning sideways, one arm
20 x 13------
17.5 x 10

Er voelde iets in m'n rechter arm niet goed bij curls. Zit een pees niet goed ofzo.
 
Laatst bewerkt:
arnold press, standing, paused
32.5+ x 10-8-7-6-5- // PR

pushdown
42.5 x 12-11-10-9--

upright rows, bands
r x 25-20--

Ik weet niet of 11 of 12 reps gaan lukken maar zou wel mooi zijn. Nu e1rm = 43, dan 44 of 46 wat toch wat (5?) reps met 40 kg dbs mogelijk moet maken wat toch al weer een beetje stoer is.

Edit: Ook eens proberen met elke rep opnieuw te cleanen, of de laatste paar reps. De DBs 'racked' voor me houden is toch best een belasting op zich.
 
Laatst bewerkt:
rdl
71 x 10
101 x 10
131 x 10
161 x 10

elevated pistol squat, paused
---

calf raises
-

toes raises
-

Geen zin.
 
Arnold press ook eens proberen met elke rep opnieuw te cleanen, of de laatste paar reps. De DBs voor me ophouden is toch best een belasting op zich.
 
bench, bridged decline, paused
+93.5 x 11-9-8-7-6-5

db incline
30+ x 12-12-12-10-8-

lu raises
10 plates x 17-15-12-

side raises, seated
15 x 17- verder niet gedaan //14-12-

face pull, lying
niet gedaan // 25 x 34-25-20-

band pull apart
ook niet gedaan // o x 50--


pff duurt zo lang allemaal
volgende keer 50mm gebruiken voor bench zodat de rest aan dumbbells enzo alvast klaar kan liggen. scheelt weer een half uur af en aan laden.
 
Laatst bewerkt:
db seal row
55+ x 14-8-8-

pulldown, one hand
32.5 x 24-17-12-

curls, incline, deadstop
15+ x geprobeerd maar arm is nog gaar // 13-12----
 
db ohp, one hand, seated, paused
30 x 11-10-9-8-7-6

triceps extensions, overhead, ez bar, paused
niet gedaan //48.5 x 12-8-8---

upright rows, ez bar
niet gedaan //61 x 20
 
atg squat, paused, nylon belt
33.5 x 2
53.5 x 2
73.5 x 2
93.5 x 2
113.5 x 2
133.5 x 2
106 x 8

calf raises, standing
106 x 8-8-8

gm
71 x --

natty hamstring curl
---
 
incline, paused
81 x 11-10-9-8-7-6

db bench
40+ x 11-10-9-8--

lu raises
10 plates x 18-15-12---

side raises, seated
15 x 18-15-12---

face pull, lying
25 x ----

band pull apart
y x --
 
chinups, deadstop
12-----

inverted rows, trx, feet elevated
20----

curls, twist, seated, deadstop
niet gedaan // 27.5+ x 12?-9-7-

Was dusver alleen bij curls maar nu voelde ik het rare aan m'n arm ook bij chinups dus hier maar bij gelaten. Voelde het gister niet meer dus het was wel aan het wegtrekken, misschien over een weekje dan ofzo. Bij rows voel ik niks, het is alleen die supinated positie, maar toch.
 
arnold press, standing, paused
32.5+ x 11-7-6-5-- // PR

pushdown
42.5 x 14-12-10---

Was wel een grinder, denk niet dat er de volgende keer 12 reps in zitten :o

Toch door naar 35 voor 10 reps of nog een cycle met 32.5 om toch op 12 proberen uit te komen? :thinking:
 
rdl
60 x 12
100 x 12
140 x 12
160 x 5 mehhhh straps gleden weg

elevated pistol squat, paused
---

calf raises, squatted
-

toes raises, squatted
-

verder geen zin
 
bench, bridged decline, paused
+93.5 x 13-11-9-8-7-

db incline
30+ x 15-12-10-8--

// volgende keer cable fly omlaag proberen op te stellen

lu raises
10 plates x 20-15-12-10


face pull, lying
niet gedaan //25 x 34-25-20-

band pull apart
niet gedaan // o x 50--
 
Laatst bewerkt:
db seal row
55+ x 16--- //PR

pulldown, one hand
niet gedaan geen zin om op te ruimen en dan cable gedoe op te stellen // 32.5 x 24-17-12-

curls, twist, seated, deadstop
25+ x 8----

Deze curls gaan wel prima
 
Back
Naar boven