MuscleMeat

log chrisk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bench, bridged decline
amrap +93.5 x 20 // PR
paused 96 x 8-7-6-5-

db incline
30+ x 16-13-11-9--

// cable flys toevoegen?

side raises
12.5 x 12-15-20---

lu raises
niet gedaan //10 plates x 20-15-12-10

face pull, lying
niet gedaan //25 x 34-25-20-

band pull apart
niet gedaan // o x 50--

Moet bench dagen echt om 4 uur proberen te beginnen.

edit: mag volgende keer ook face pulls eerst/alleen doen ipv side raises
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet zo van dat subjectief ervaren, het blijkt vanzelf wel uit wel of geen progressie boeken of iets nog werkt of niet.

En je kunt uit de praktijk niet echt afleiden wat je muscle fiber type distributie is, omdat je prestaties te veel afhangen van waar je op getraind hebt.

Ik deed ook eerst alleen maar 1-3-5 reps en die laatsten leken al cardio. Als jij een paar jaar high reps gaat doen dan gaan die je vanzelf ook prima af. 30-40 kan ik ook niet goed denk ik, omdat ik die nooit doe, zelfs met pushups wordt dat lastig.

Ja dat kopt. Ben relatief beter in high reps dan in low reps. Mijn 10x120kg bench bijv. staat voor 1rm van 160kg maar daar kom ik zeker niet aan. Die 10x120kg haal ik alleen einde van een periodisering naar een 1rm toe.
Maar om progressie te boeken op high reps is het weer handiger om gewoon sterker te trainen op low reps.

Ga na die high reps maar weer eens terug naar de wat lagere en ik kan me niet voorstellen dat je je in die eerste weken niet sterker en voller voelt.
 
Ja dat kopt. Ben relatief beter in high reps dan in low reps. Mijn 10x120kg bench bijv. staat voor 1rm van 160kg maar daar kom ik zeker niet aan. Die 10x120kg haal ik alleen einde van een periodisering naar een 1rm toe.
Maar om progressie te boeken op high reps is het weer handiger om gewoon sterker te trainen op low reps.

Ga na die high reps maar weer eens terug naar de wat lagere en ik kan me niet voorstellen dat je je in die eerste weken niet sterker en voller voelt.
Ja een bepaalde afwisseling lijkt wel nut te hebben. Low reps gaan inderdaad een paar weken goed, maar er zit voor mij nooit echt rek in voor de langere termijn. Heb het idee dat je zo'n periode vooral al door de hogere reps aangekomen kracht realiseert/leert demonstreren, en niet zo zeer nieuwe massa en kracht opbouwt waar na die paar weken ook nog nieuwe PRs uit gaan komen.
 
Een combi is ook mogelijk. 2 sets zwaar van bijv. 5 reps is voldoende om die kracht te behouden en verder te benutten met daarna high rep sets. Vind die repouts wel heerlijk na een zware training.
 

Iedereen ervaart dat totaal anders. Waarschijnlijk herken jij je in dit type.
Intensiteit 60-80% komt dus wel goed overeen met waar ik graag train, zo min mogelijk daarboven. Tempo werk herken ik dan weer helemaal niet, dat doet echt niks voor mij, alsof ik niet getraind heb en alsnog alles zoveel keer moet herhalen als m'n gewone sets. Stukje over cables ook wel herkenbaar, periodes alles alleen maar met cabels gedaan als deload van alle low rep compounds en kon elke dag enorm hoog volume. Heb er denk ik ook wel op m'n best (dusver) uitgezien toen.

Explosiviteit heb ik echter ook wel, moet er alleen niet de hele tijd rond trainen. En zelfs voor high reps gaat het prima met aardige overdracht naar 1rm. Bijvoorbeeld 8-12 zware high pulls rond 120 ofzo geeft wel low reps met 140.
 
Een combi is ook mogelijk. 2 sets zwaar van bijv. 5 reps is voldoende om die kracht te behouden en verder te benutten met daarna high rep sets. Vind die repouts wel heerlijk na een zware training.
Denk ik ook wel eens aan maar ik vind het ook een voordeel hebben om een training op 1 modaliteit te focussen en niet continu te hoeven mixen en mengen. Verstoort elkaar ook snel, als ik boven 80% ga voor low reps dan zit erna niet veel meer met high reps in of dat moet weer zo licht dat het junk volume lijkt.

Heb ook nooit het idee dat ik 5RM kracht hoef te behouden als ik maar richting 80% blijf gaan. Dan heb ik een beetje het gevoel dat het leuk is om zwaar te gaan maar ik er m'n tijd mee verdoe en die tijd beter in nog meer high reps kan steken. Om daarna ooit wel weer een paar weken de nieuwe 5RMs te testen.
 
Denk ik ook wel eens aan maar ik vind het ook een voordeel hebben om een training op 1 modaliteit te focussen en niet continu te hoeven mixen en mengen. Verstoort elkaar ook snel, als ik boven 80% ga voor low reps dan zit erna niet veel meer met high reps in of dat moet weer zo licht dat het junk volume lijkt.

Heb ook nooit het idee dat ik 5RM kracht hoef te behouden als ik maar richting 80% blijf gaan. Dan heb ik een beetje het gevoel dat het leuk is om zwaar te gaan maar ik er m'n tijd mee verdoe en die tijd beter in nog meer high reps kan steken. Om daarna ooit wel weer een paar weken de nieuwe 5RMs te testen.

Ja zo verschilt iedereen weer duidelijk. 2 sets van 5rm en ik verlies dan nog niks qua kracht voor volgende sets. Ik ben na 2 sets high reps juist op. Maar kan die sets wel echt grinden waarbij je denkt dat het over is maar pers ik er nog 5 uit.

Maar neem nou pullups, doe ik een eerste set van 18 reps, blijft er voor set 2 misschien nog 12 over, daarna 8. Het is dan gewoon op. Oefeningen daarna zijn dan ook geen pretje.

Ik kan er wel zonder heel veel moeite 5x10 doen met nog energie voor de volgende oefeningen. Wat zou voor het volume en groei dan beter zijn, soms lastig te bepalen. Maar dat youtube kanaal is wel een goede met die verschillende types herken je jezelf vast wel in een.
 
Ja zo verschilt iedereen weer duidelijk. 2 sets van 5rm en ik verlies dan nog niks qua kracht voor volgende sets. Ik ben na 2 sets high reps juist op. Maar kan die sets wel echt grinden waarbij je denkt dat het over is maar pers ik er nog 5 uit.

Maar neem nou pullups, doe ik een eerste set van 18 reps, blijft er voor set 2 misschien nog 12 over, daarna 8. Het is dan gewoon op. Oefeningen daarna zijn dan ook geen pretje.

Ik kan er wel zonder heel veel moeite 5x10 doen met nog energie voor de volgende oefeningen. Wat zou voor het volume en groei dan beter zijn, soms lastig te bepalen. Maar dat youtube kanaal is wel een goede met die verschillende types herken je jezelf vast wel in een.
Grinden gaat bij mij dan weer niet, alle reps gaan prima en dan houdt het plots gewoon op. 1 rep snelheidsverschil, dan misschien nog 1 daadwerkelijk langzame rep. Wel verschillende gradaties aan grinders afhankelijk van %1rm. :o
 
db seal row
55+ x 8-7-6-5--

pulldown, one hand
32.5 x 25-18-12-

curls, leaning sideways, one arm
12.5 x 20---
 
Incline nog even amrap en weekje isolatie pomp deload denk ik
 
deload gpp pomp achtig iets

atg squat, paused
71 x 10-10-10---

gm
36 x 20-15-12-

calf raises, standing
71 x 20-15-12-

toe raises
20-15-12-

natty hamstring curl
20---
 
Laatst bewerkt:
incline
amrap 81 x 18 //jammer geen pr, kreeg kramp in m'n rug

db incline
22.5+ x 20-15-12-

db bench
22.5+ x 20-15-12-

//cable flys toevoegen?

side raises, seated
15 x 15-15-15---

face pull, lying
niet gedaan // 25 x ----

band pull apart
niet gedaan // y x --


Pffff nergens meer zin in zinloos kutleven. Mja zo licht trainen voelt ook nutteloos terwijl het nog steeds net zoveel moeite kost als volle bak. Merk ook wel weer dat hoe in een gym alle gewichtjes en wat je maar wil gebruiken zo klaar staat echt enorm veel scheelt. Fucking tokkie buren kosten me ook weer slaap. Maar als ik slaap hoe lang ik nodig heb om een beetje normaal te functioneren wordt het ook weer zo laat dat ik niks nuttigs meer met m'n dag kan. Kutzooi allemaal en er is ook geen verandering mogelijk.
 
Ohja en toch nog wel last van afbakpistoletjes die puur tarwe waren zonder (op het label) toegevoegde zooi. Dus toch geen optie ter vervanging van pizzas, maar moet nog wel iets vinden met een beetje vet erbij.
 
chinups, deadstop
13-11-9---

inverted rows, trx, feet elevated
16-13-10--

curls, twist
15+ x 15-12-10-10--

Voel nog wat aan m'n arm, dat er iets een tijdje heeft geïrriteerd, maar geen last. Wel ROM een beetje ingehouden bij chinups - er niet lomp uitgerekt aan gaan hangen.
 
arnold press, standing, paused
35+ x 6-5-4-3--

face pull, lying
25 x 40-30-20-

pushdown
25 x 30-25-20---
 
Ohja lichte deload sessie

rdl
91 x 10-10-10-10-

elevated pistol squat, paused
10-10-10-10

toes raises
30-20-15

calf raises, squatted
35-20-15
 
bench, bridged decline, paused
96 x 9-8-7-6-6

db incline
30+ x 17-14-12-10--

// cable flys toevoegen?

side raises
15 x 15-16-17-15--

lu raises
niet gedaan //10 plates x 20-15-12-10

band pull apart
niet gedaan // o x 50--
 
db seal row
55+ x 10-8-6-5--

pulldown, one hand
32.5 x 26-19-12-

curls, leaning sideways, one arm
15 x 20-15-12-
 
Morgen 1 van deze ook even doen. Op het eind denk ik, of een andere dag? ???

 
db ohp, one hand, seated, paused
32.5+ 8-7-6-5-5-

//volgende keer tussen sets opruimen en cable opstellen enzo

triceps extensions, overhead, ez bar, paused
26 x 15-15-15-15--

face pull, lying
niet gedaan 25 x 40-30-20-

upright rows, ez bar
niet gedaan 26 x 15-15--

thoracic stretch vs bench
x 15


Overhead extensions blijven toch wat extreem voelen voor de elleboog onderin, en pols vanwege de grip. Maar is wel echt een top oefening.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven