XXL Nutrition

log chrisk (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Kun je niet eerst testen met een aantal dagen hooikoorts tabletten (citrizine etc.) om het effect van evt. verhoogd histamine gehalte te elimineren en te kijken of het aan histamine ligt?
Alle allergische reacties gaan d.m.v. histamine. De medicatie sluit bepaalde histamine receptoren af, dus dat mindert de symptomen. Dat heeft ook nadelen zoals erge vermoeidheid, en volgens mij hebben sommige ook interactie met testoteron en een negatief effect op je libido. Iig wel eens zoiets gemerkt.

Maar zonder symptomen kun je dus ook geen specifieke oorzaken van allergische reacties testen en elimineren, daar gaat het mij om.

Ik eet al geen soja en wat ik weet dat kruisreacties geeft t.o.v. berkenpollen allergie. Die zijn makkelijk binnen een paar minuten te merken aan irritaties in de keel en mond, hoesten, etc.

Als ik dan met een tijdje geen tarwe eten plots weer makkelijk met energie vroeg wakker wordt en de constante depri gevoelens plots even verlichten dan weet ik ook weer genoeg. Hetzelfde met warme luchtvochtige dagen in de zomer die zowel het effect van pollen als huisstofmijt erger maken, dan ben ik gewoon een zombie, kan dat per dagen direct merken.
 
Ja dat weet ik, maar met pillen onderdrukken is toch een goede eerste test? Solo thuis zonder kosten etc. ;)

Of werkt dat niet?
Ik denk dat de personen die zoveel last hebben al dagelijks antihistamine slikken, ik wel in elk geval.
 
bench, bridged decline, paused
96 x 11-10-9-8-7-

db incline
30+ x 19-15-12-10--

lu raises
12.5+ db x 13-12-11-10--

band pull apart
niet // o x 50--

//thoracic stretch vs bench
//x 16-15-
 
Koekjes is lastig omdat er best veel toevoegingen zijn.
Crackers zijn eenvoudiger.


En ook lekker is hele boekweit in kwark/yoghurt oid. Het is crunchy zeg maar. Je kan ook Googlen onder kasha. Dat is geroosterde boekweit. Ook erg lekker. Grootverkoop in de link.

Ah ja zoiets als die crackers is om te proberen ook wel goed. Er staan helemaal geen andere ingrediënten bij, zou dat kloppen denk je? Verwacht meestal wel een of ander bindmiddel, conserveermiddel, etc.
 
Wel weer handig dat zelfs zo’n website ze granencrackers noemt.

Ze zijn ook aardig aan de prijs.
 
Laatst bewerkt:
db seal row
55+ x 12-9-6

pulldown, one hand
32.5 x 30--

curls, leaning sideways, one arm
17.5 x 15-14-13-

// ook weer eens bb row?
 
Laatst bewerkt:
Ah ja zoiets als die crackers is om te proberen ook wel goed. Er staan helemaal geen andere ingrediënten bij, zou dat kloppen denk je? Verwacht meestal wel een of ander bindmiddel, conserveermiddel, etc.
Deze crackers zijn echt 100% boekweit.
 
db ohp, one hand, seated, paused
25+ 12-11-10-9-8-

triceps extensions, overhead, db, paused
12.5 x 15
22.5 x 15
32.5 x // hmmm db is toch niet fijn vast te houden hoe deed ik dat dan in de gym :mad:
// nog wat gekloot met opties, denk toch maar ez bar dan

face pull, lying
niet 27.5 x 30-20-15-
 
hip abduction, squatted, bands
b x 50-50

toe raise, one foot, bands
y x 25
o x 20

atg squat, paused
108 x 8
111 x 3-3-3---

calf raises, standing
111 x 6-6-6-

gm
niet 71 x ---

natty hamstring curl
niet ---
 
incline, paused
81 x 10-9-8-7-7-7

side raises, standing
15+ x 18-15-15-15-15-15


band pull apart
niet // y x --

volgende keer pullapart samen met plate flys?
 
chinups, deadstop
-----

inverted rows, trx, feet elevated
----

curls, twist
22.5 x 12-11-10-9-8
 
arnold press, standing, amrap
35+ x 10 // PR
37.5+ x 5
// PR

face pull, lying
27.5 x 33-22--

pushdown
37.5 x 25-18--

Wil aan de ene kant nog wel door naar 40ers reppen, maar eigenlijk liever ook weer one handed ohp zwaar doen. Geeft toch een beter resultaat voor de schouders, en ben er sterker mee.

Als light day met heel hoge reps kan het met 2 handen tegelijk pressen nog wel wat zijn. MP ook.

Heavy day dan weer aan 40 kg 1h ohp werken en eind van elke cycle ook zwaardere RMs proberen, misschien piramide sessie, want met 40 x 8-12 moet de max toch nog heel wat hoger liggen. 50x5 zou ooit wel mooi zijn.
 
Laatst bewerkt:
bench, bridged decline, paused
96 x 13-11-9-7-5-
//volgende keer amrap hopelijk 20 dan door naar 98.5

db incline
30+ x 20
32.5+ x --------

lu raises
12.5+ db x 15-12-12-10-10-10

band pull apart
niet // o x 50--

thoracic stretch vs bench
20-15-
 
db seal row
55+ x 14

pulldown, one hand
35 x --

curls, leaning sideways, one arm
17.5 x 16-13-10-10

// ook weer eens bb row?
 
db seal row
55+ x 14

pulldown, one hand
35 x --

curls, leaning sideways, one arm
17.5 x 16-13-10-10

// ook weer eens bb row?

Seal row chille oefening maar irritante set up, hoe dat je dat thuis? Of ga je naar gym?
 
Seal row chille oefening maar irritante set up, hoe dat je dat thuis? Of ga je naar gym?
Bankje verhoogd op 2 stapeltjes rubber matten, en met dumbbells
 
db ohp, one hand, seated, paused
27.5+ x 8-8-8-8-8-8

triceps extensions, overhead, ez bar, paused
26 x 8
hmm voelt al niet lekker

face pull, lying
niet 27.5 x 30-20-15-
 
Toch weer even ontbijtkoek proberen in plaats van pizza. Toen was de temperatuur en luchtvochtigheid ook weer een extreme combo wat de airborn allergieën in de hand werkt.

Kan nu beter zonder die factor weer wat proberen en ik zie dat de ontbijtkoek rogge is, terwijl de pizza toch tarwe en tomaat zal bevatten. Heb ook nog steeds heel erg veel slaap nodig om niet moe te zijn, en dan nog continu depri gevoel wat (naast kutleven) ook van allergenen kan komen. Ik weet nu dat tarwe dus een issue op zich is, misschien maakt dat me moe en rogge niet. Kijken of het per graansoort of wat het ook is nog verschilt, of gewoon allen.

Boekwijt is ook nog een optie, een keer pannenkoeken van bakken.
Ingewikkeld: ik merk van de ontbijtkoek meteen wanneer ik het eet getintel in m'n mond/keel, dus iets zou allergisch moeten reageren, maar toevallig precies die dagen dat ik het in plaats van pizza at werd ik de volgende dag makkelijk vroeg wakker.

Met pizza merk ik geen getintel. Apart dat het zoveel uren na de lunch waarin ik het eet nog effect zou kunnen hebben op de slaap.

Nog wat meer dagen proberen.
 
hip abduction, squatted, bands
b x 50-50

toe raise, one foot, bands
o x 20-15

atg squat, paused
33.5 x 5
53.5 x 5
73.5 x 5
93.5 x 5
113.5 x 5
133.5 x 5

calf raises, standing
113.5 x 7-7-7

gm
niet 71 x --

natty hamstring curl
niet ---

Voelde wel wat form breakdown in de rug bij de laatste rep, weet niet hoe significant. Blijft toch het lastige met high bar atg squats dat benen kracht over hebben en core altijd het zwakke punt is.
 
incline, paused
81 x 11-10-9-8-7-6

side raises, standing
15+ x 20-16-15-15-15-15

band pull apart
niet // y x --

keertje pullapart samen met plate flys proberen?
 
Back
Naar boven